Skip to main content
Vraag

Wanneer krijg ik glasvezel in Capelle aan den IJssel?

• August 10, 2026
  • 11 reacties
  • 140 keer bekeken

Wanneer is er glasvezel in de Chopinstraat Capelle aan den IJssel?

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 10, 2026

Hallo ​@RFranke010 ,

Het laatste nieuws daarover kun je t.z.t. lezen op deze website:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck

De hele procedure staat hier uitgelegd: 

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 12, 2026

Wat je kan doen is op deze site https://netwerk.kpn.com/formulieren/haalbaarheidsonderzoek-aanvraag/#adres. Je adres invullen. Indien glasvezel gepland staat voor de toekomst dan kun je jouw inschrijven voor de glasvezel wekker. In dat geval krijg je een mailtje zodra glas beschikbaar komt.

Krijg je een andere melding dan staat je adres niet in de planning maar is een andere situatie. Soms staat er dan meer informatie bijv. bij beletsel en wat je dan moet doen of het kan zijn dat je een offerte traject in kan om glasvezel te bestellen. Let wel op dit gaat dus niet om een abonnement maar de fysieke aansluiting.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@RFranke010, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Heb je het nog kunnen vinden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2026

Nee niet echt, check formulier geeft ook geen uitsluitsel en er kan ook geen schatting worden gegeven.

Mijn internet is de laatste tijd niet meer zoals het moet zijn, KPN kan geen storing vinden, ik heb geen zin om een monteur te betalen. Dus hoe eerder glasvezel des te beter!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2026

Dus hoe eerder glasvezel des te beter!

Begrijpelijk. KPN is de komende jaren nog druk bezig om het glasvezelnetwerk uit te breiden. 

Ze geven daar echter geen planning van, behalve wat je zelf kunt zien via de link uit mijn eerste reactie.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat gezegd hebbende ​@RFranke010, moet je verbinding natuulijk wel gewoon goed stabiel zijn. Als mijn collega's de storing niet op de lijn meten kan het heel goed zijn dat het probleem ergens in je aansluiting zit.
Als je wilt denken we graag even met je mee! Kun je iets toelichten wat voor problemen je met je verbinding hebt, wat voor netwerkapparatuur je gebruikt en hoe je alles op elkaar aangesloten zit?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2026

Goedemorgen

Ik heb de experiabox 10 aangesloten ooit door KPN.

Ethernet kabel naar boven getrokken, als ik nu tv aanzet en boven zit mijn zoon op de PlayStation, dan merkt hij dat omdat het spel begint te schokken….

Dit hebben we echt nooit gehad, heb echt geen idee waar het mis gaat. Lampen bedienen via “hey Google” gaat vaak ook niet, /wifi is op de een of andere manier, heel onstabiel.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat voor snelheid haal je als je deze test? Kun je dit vanaf verschillende apparaten proberen? 

Gebruik je verder nog iets als wifiversterkers of SuperWifi punten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2026

Test is ongeveer 55mb zowel boven als beneden ik  gebruik boven 2 superwifi’s

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is opzich geen slechte snelheid, hoe zijn je SuperWifi punten op je experiabox en elkaar aangesloten? Heb je de witte of zwarte? Hoe branden de lampjes daarop?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2026

Ik heb de zwarte super wifi alles is goed aangesloten, maar KPN lukt het gewoon niet om mijn internet dusdanig te krijgen dat ik TV kan kijken en gamen