Skip to main content

Van de week een brief gekregen van DELTA Fiber Netwerk.

Men is van zins om een glasvezelkabel te leggen.

Op mijn vraag of ik met mijn KPN-abonnement (internet en televisie) ook op die glasvezelkabel kan komen, kreeg ik als antwoord dat DELTA geen samenwerking heeft met KPN.

Ik woon in Moordrecht en daar bevindt zich nog steeds een kopernetwerk.

Is er al enig zicht op welke termijn KPN overgaat op glasvezel in Moordrecht?

@Lesinyo In het volgende topic wordt die vraag ook gesteld, maar helaas ook daar nog niet naar tevredenheid beantwoord.

Delta glasvezelaanleg, wat gaat KPN doen? | KPN Community


Welkom op ons forum @Lesinyo en goed dat je aan de bel trekt even.

Het kan kloppen dat het topic wat @HansaanZet aanhaalt nog geen bevredigend antwoord heeft gehad. Ik ga het ook niet onder stoelen of banken steken, maar dat komt omdat wij het simpelweg (nog) niet weten.
Ik verwacht zelf persoonlijk ook niet dat wij gaan samenwerken met Delta Fiber. Ik ga op onderzoek uit voor je en zodra ik meer weet ga ik uiteraard hier een reactie geven!


Is er inmiddels al meer nieuws ?

 


Nee. KPN werkt nog steeds niet samen met Delta Fiber. Er is ook helemaal geen zicht op dat da ooit gaat gebeuren.

En als u wilt weten of KPN glasvezel aan gaat leggen in Moordrecht, dan kunt u het beste kijken op de website van KPN Netwerk. 

https://www.kpnnetwerk.nl/


Ik woon zelf ook in Moordrecht en ben kpn klant. Ook bij mij ligt nu de Delta kabel. Het kastje biedt ruimte voor 2e aansluiting. Is het niet zo dat er na bepaalde periode sprake is van liberalisering en de huidige glasvezel beheerder een andere provider moet toestaan? Of blijven we zitten met monopolie positie en dus geen keuzevrijheid voor consumenten? 

 

Het is natuurlijk te gek voor woorden om een 2e kabel te gaan neerleggen. 

Wat zijn de beweegredenen kan kpn en/of delta om niet op een of andere manier met elkaar samen te werken ? 


Wat zijn de beweegredenen kan kpn en/of delta om niet op een of andere manier met elkaar samen te werken ? 

Hallo @RCA dat KPN niet bij Delta op de lijn komt is een prijskwestie.  Delta zal waarschijnlijk een te hoge vergoeding vragen en dan is het voor KPN niet interessant om bij Delta capaciteit te huren en weer winstgevend door te verkopen aan de klanten van KPN. Het kan voor KPN soms goedkoper zijn een eigen kabel te leggen, dan mee te liften op de concurrent.

Er bestaan plaatsen in NL waar zelfs drie Glas-aansluitingen in de meterkast zitten, plus nog een keer de coax van de plaatselijke kabelboer.

 

 

Â