Skip to main content

Ontvang je automatisch een verleng voorstel?

Zo ja, wanneer zou dit dan plaatsvinden, m.a.w., hoeveel weken voor einde looptijd contract?

Het lijkt mij dat dit minimaal 1 maand voor afloop contract moet zijn zodat je nog de gelegenheid hebt om op te zeggen.

Bij telefonie zie ik dat je 3 maanden voor afloop contract kunt verlengen maar dat is niet het geval bij Internet + TV.

 

Hallo @srna513006 ,

Zo'n voorstel ga je niet ontvangen. Jouw abonnement loopt gewoon ongewijzigd door.  Wel kun je het abonnement na het aflopen van het contract opzeggen waarbij dan wel een opzegtermijn geldt van één maand. 

Verlengen is niet verplicht, het is wel mogelijk. Je moet daarvoor zelf het voortouw nemen. Je gaat dan over op KPN TV+ en je betaalt dan de huidige tarieven. 

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

KPN TV+ heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 


De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 


Jij bent met je antwoord sneller als het licht…😉

Nog vergeten aan toe troepen, heb in het lopende jaar een korting op het abonnement Internet + TV waarvoor ik dus 12 maanden € 35,= p/m betaal.

Als dat abonnement ongewijzigd door zou lopen dan zou dit betekenen dat ik ook voor het vervolg € 35,= p/m zou betalen maar dat denk ik niet.

 


Nee, die tijdelijke korting geldt voor jou inderdaad alleen het eerste jaar.


Hieronder staat een oud plaatje van de voorwaarden en prijzen van een jaar geleden. Ondertussen is daar wel een inflatiecorrectie overheen gekomen, dus de onderstaande prijzen voor de oude abonnementsvorm zijn inmiddels alweer wat hoger.   

 


Hoi @srna513006 

Als toevoeging bij het antwoord van mede forumlid @Noordzee , kun je wel zelf actief contact opnemen met de telefonisch klantenservice van KPN, nadat je huidige internet & televisie contract ten einde loopt.

Vaak kun je dan jouw huidige contract verlengen met 1 of 2 jaar, met daarbij een leuke korting.
Deze korting is uiteraard wel lager, dan voor nieuwe klanten, maar elke euro die je momenteel kunt besparen is tenslotte meegenomen.

KPN zal dit zelf nooit actief promoten via e-mail, brief of hun website!

Als je kiest om je contract te verlengen of vernieuwen met 2 jaar, krijg je de meeste voordeel.
Onlangs heb ik mijn internet & vast bellen contract bij KPN verlengd met 2 jaar, waarbij ik het eerste jaar 12 maanden korting kreeg op het internet gedeelte + 12 maanden gratis HBO Max.

Bel dan met de telefonische klantenservice via het gratis nummer 0800-0402
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Opzeggen en je wordt vervolgens doorverbonden met de afdeling opzeggingen, contractbeheer en verlengen/vernieuwen.

Deze afdeling is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur, en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur (zondag en feestdagen gesloten zoals op beide Kerstdagen).

 


Mijn contract loopt af per 12 februari dus ik denk dat ik dan toch maar voor 12 januari de KPN klantenservice bel, als wij dan niet uitkomen kan ik in elk geval nog op tijd opzeggen.

 


Let op. Als je opzegt heb je daarna... niets. Geen internet en tv.

Een nieuwe provider kan je dan pas nemen als de lijn weer vrij is. Tenzij het Ziggo is. Bij die nieuwe provider krijg je dan wel de "nieuwe klanten korting" in het eerste jaar.

Je kunt ook overstappen met overstap service. Dan zit je niet enkele dagen zonder signaal op de glasvezel. 

Bij kpn krijg je die korting pas als je 6 maanden geen aansluiting hebt gehad. Dan pas wordt je weer als "nieuwe klant" gezien. 

Als je belt en zegt dat je erover denkt over te stappen krijg je ook nog wel eens een beetje korting mits je op het nieuwe abonnement over gaat voor weer minimaal één jaar. Je krijgt dan wel andere tv ontvangers. 


Vaak kun je dan jouw huidige contract verlengen met 1 of 2 jaar, met daarbij een leuke korting.
Deze korting is uiteraard wel lager, dan voor nieuwe klanten, maar elke euro die je momenteel kunt besparen is tenslotte meegenomen.

KPN zal dit zelf nooit actief promoten via e-mail, brief of hun website!

 

Let op : Dit is dan geen zekerheid. Het is maar net wie je aan de lijn krijgt en hoe je zelf het gesprek aangaat. Zelf heb ik dit jaar inderdaad ook telefonisch via 0800-0402 verlengd met één jaar. Ik kreeg drie maanden korting op internet en zes maanden korting op TV.  

Maar het is niet zo dat dit een automatisme is. Daarom heb ik zo'n korting ook maar niet opgenomen in mijn (eerste) reactie. Want dan kan het wel eens tegenvallen. 


Vaak kun je dan jouw huidige contract verlengen met 1 of 2 jaar, met daarbij een leuke korting.
Deze korting is uiteraard wel lager, dan voor nieuwe klanten, maar elke euro die je momenteel kunt besparen is tenslotte meegenomen.

KPN zal dit zelf nooit actief promoten via e-mail, brief of hun website!

 

Let op : Dit is dan geen zekerheid. Het is maar net wie je aan de lijn krijgt en hoe je zelf het gesprek aangaat. Zelf heb ik dit jaar inderdaad ook telefonisch via 0800-0402 verlengd met één jaar. Ik kreeg drie maanden korting op internet en zes maanden korting op TV.  

Maar het is niet zo dat dit een automatisme is. Daarom heb ik zo'n korting ook maar niet opgenomen in mijn (eerste) reactie. Want dan kan het wel eens tegenvallen. 

 

Hoi @Noordzee 

Hierin ben ik het absoluut met je eens.
Het hangt inderdaad sterk af wie je aan de lijn krijgt, en hoe graag hij of zij je wilt helpen met een leuke verleng of vernieuw korting.
Ik had geluk 🍀 dat ik een vriendelijke en behulpzame medewerker aan de lijn kreeg!

Daarnaast kunnen de kortingen en voordelen ook nog eens per week verschillen!

Maar de korting die jij kreeg bij het verlengen van 1 jaar klopt trouwens wel, die werd mij ook gegeven als ik voor 1 jaar zou gaan, maar het meeste voordeel kreeg ik bij een 2 jarig contract waarvoor ik toen heb gekozen.
Ben toch niet van plan om te gaan overstappen 🔄 naar een andere provider, ben zeer tevreden over de diensten van KPN en heb tot op heden nog nooit problemen of een storing gehad.


Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit…😉

Toch zo net maar de KPN klantenservice gebeld en naar de afdeling ‘Opzeggen’ gevraagd.

Die wisten mij het nieuws te verkondigen dat ik helemaal niets hoefde te doen en dat ik binnenkort, dus voor de vervaltermijn van het huidige abonnement, een automatisch voorstel zowel per brief als mail kon verwachten.

Daarin zou moeten staan dat ik opnieuw voor èèn jaar (VDSL) Hussel 50 + TV jaarabonnement voor € 35,= p/m mag voortzetten.

Of dit nieuw is bij KPN en waarom dit gebeurt weet ik niet.

Misschien omdat ik pas sinds dit jaar klant ben of alleen bij VDSL klanten.

De betreffende medewerker zuigt dit niet zo maar á la minute uit zijn duim want dit voorstel stond in mijn dossier of een daaraan gekoppelde link vermeld.

 


Vandaag heb ik inderdaad van KPN een brief ontvangen met daarin een voorstel om nog eens het huidige contract Internet (VDSL HUSSEL 50) plus TV met 1 jaar te verlengen tegen het aanbiedingstarief van € 35,= p/m.

Ik hoef er niets voor te doen want het wordt automatisch per de vervaldatum van 12 februari verlengd.

Regelmatig lees ik hier dat KPN niets doet voor bestaande klanten maar dit blijkt nu toch wel te kunnen.

De reden hiervoor weet ik niet maar wellicht heeft dit iets te maken met het feit dat ik in het Delta / Caiway gebied woon en ik hier geen KPN glasvezel kan bestellen.

Daarbij wil ik ook nog toevoegen dat halverwege het eerste jaar, dus midden 2023, de bandbreedte ook al gratis van 50 naar 100 Mbps is verhoogd.

Netto beschik ik nu over 87 / 17 Mbps en dat is voor mij voldoende om TV en Netflix te kijken.

Daarbij nog het feit dat ik nu bijna 1 jaar storingsvrij gebruik heb gemaakt van KPN Internet en TV dus ik ben een tevreden gebruiker.

 


Interessant. Ik heb vandaag ook eens contact opgenomen met de afdeling verlengingen en ik kon wel iets van korting meekrijgen, maar verre van de 12 maanden voor 35 die hierboven genoemd wordt. Ik heb ook de Hussel 50, maar op glas ipv VDSL. Hierdoor afgelopen jaar een ‘gratis’ upgrade gekregen naar 200/200 up-down. Momenteel betaal ik net geen 60 euro p/m, en de verlengactie bestaat uit:

  • 3 maanden 10 euro korting op het maandtarief bij verlenging van 1 jaar
  • 3 maanden 10 euro korting + 3 maanden 5 euro korting bij verlenging van 2 jaar

Leuk aanbod, maar eerlijk gezegd niet helemaal waar ik op hoopte. Het forse maandtarief van nu breng ik liefst een paar tientjes omlaag, ik heb verder weinig behoefte aan cadeautjes zoals gratis zenders of nog meer snelheid.


Dan zou je in je pakket kunnen kijken of je daar in kunt snoeien om kosten te besparen @mpc007 ,

standaard hoef je niet meer kwijt te zijn dan €57 inclusief vaste telefoon.

 


Ik heb ook de Hussel 50, maar op glas ipv VDSL. Hierdoor afgelopen jaar een ‘gratis’ upgrade gekregen naar 200/200 up-down. Momenteel betaal ik net geen 60 euro p/m...

Het "nadeel" van zo'n gratis upgrade is dat je bij verlengen eigenlijk altijd meer gaat betalen. Want ja... je hebt nu 200 mbit en wilt dat eigenlijk houden. Maar die gratis upgrade vervalt natuur bij verlengen en een 200 mbit abonnement is gewoon een stuk duurder. En zelfs met een beetje korting ga je dan toch meer betalen. 


Dan zou je in je pakket kunnen kijken of je daar in kunt snoeien om kosten te besparen @mpc007 ,

standaard hoef je niet meer kwijt te zijn dan €57 inclusief vaste telefoon.

 

Volgens mij heb ik al nagenoeg de basis. Hussel 50, basis Interactieve TV, geen extra zenders. Ik kan in de verlengmodule helaas niet zien hoeveel ik bespaar door de 'gratis upgrade’ naar 200/200 te cancellen, want de site geeft dan aan dat ik niet meer terug kan als ik dat aanklik


Dan zou je in je pakket kunnen kijken of je daar in kunt snoeien om kosten te besparen @mpc007 ,

standaard hoef je niet meer kwijt te zijn dan €57 inclusief vaste telefoon.

 

Volgens mij heb ik al nagenoeg de basis. Hussel 50, basis Interactieve TV, geen extra zenders. Ik kan in de verlengmodule helaas niet zien hoeveel ik bespaar door de 'gratis upgrade’ naar 200/200 te cancellen, want de site geeft dan aan dat ik niet meer terug kan als ik dat aanklik

Daar bespaart u niets mee. Iets wat gratis levert geen geld op als je zegt: "dat hoef ik niet" 😁


Interessant. Ik heb vandaag ook eens contact opgenomen met de afdeling verlengingen en ik kon wel iets van korting meekrijgen, maar verre van de 12 maanden voor 35 die hierboven genoemd wordt. Ik heb ook de Hussel 50, maar op glas ipv VDSL. Hierdoor afgelopen jaar een ‘gratis’ upgrade gekregen naar 200/200 up-down.


Ik denk dat hier het verschil inzit, ik gebruik nu voor het 2e jaar een xDSL verbinding en die ligt in een Caiway / Delta gebied waardoor ik geen abonnement kan nemen op KPN glasvezel.

Volgens mij was de verlengkorting van € 35,= in het 2e jaar om te voorkomen dat ik € 35,= overstap naar Caiway of Delta glasvezel.