Skip to main content

Bij ons is een aantal maanden geleden glasvezel in het complex aangelegd. Nu proberen providers ons te laten overstappen van ADSL naar glasvezel. Ze geven aan dat ADSL op termijn gaat stoppen.

Waar kan ik zien wat de specifieke plannen (wanneer?) van KPN zijn om bij ons de ADSL-aansluitingen in onze buurt uit te schakelen?

Als die glasvezel niet door KPN is aangelegd dan zal KPN de ADSL niet afsluiten. Dat gebeurt alleen als KPN zelf glasvezel aanlegt in jullie complex.

Ik heb al vaker gelezen dat verkopers van andere providers mensen hiermee proberen te pushen om over te stappen.


KPN heeft de glasvezel aangelegd in november 2023. Het is aangelegd tot in mijn meterkast. Ik heb de glasvezel echter nog niet in gebruik.


KPN heeft de glasvezel aangelegd in november 2023. Het is aangelegd tot in mijn meterkast. Ik heb de glasvezel echter nog niet in gebruik.

@Arf , dan ga er maar van uit dat koper, dus xDSL, binnen niet al te lange termijn wordt uitgezet. Info te verkrijgen op 0800-0402. Zie ook https://netwerk.kpn.com/glas-aan-koper-uit/


Als xDSL in jouw wijk daadwerkelijk wordt afgeschakeld en je bent nog niet gemigreerd naar glasvezel van KPN, krijg je bijtijds eerst nog de nodige correspondentie van KPN.

Doe je niets met die info dan is op een gegeven moment de lijn gewoon ‘dood’. @Arf 


Waarom stap je niet over op glas @Arf ?
Het biedt alleen maar voordelen en het kost je niets meer dan ADSL, dus ik begrijp je probleem niet.
Is het een aansluit-probleem waar je mee zit?
Zo ja dan kun je een kosteloze monteur de boel laten aansluiten.


Net gebeld met KPN. Net verhaal aan de telefoon gehad. Het komt er op neer, dat als je gewoon je rekening voor ADSL blijft betalen deze dienst gewoon beschikbaar blijft op je adres.


Ik betaal op dit moment 37 euro voor ADSL + bel basis. Overstap op glasvezel kost minimaal 10 euro meer.


Net gebeld met KPN. Net verhaal aan de telefoon gehad. Het komt er op neer, dat als je gewoon je rekening voor ADSL blijft betalen deze dienst gewoon beschikbaar blijft op je adres.

zodra glas van kpn er ligt heb je 3 jaar de tijd om over te gaan

koper gaat er uit


Ik betaal op dit moment 37 euro voor ADSL + bel basis. Overstap op glasvezel kost minimaal 10 euro meer.

Heb je alleen telefoon en internet denk ik, want dit is wel erg goedkoop, geen TV er bij neem ik aan.  Als dat voldoende voor je is, dan blijf je toch lekker op ADSL?
Niemand gaat je dwingen om over te stappen.


Net gebeld met KPN. Net verhaal aan de telefoon gehad. Het komt er op neer, dat als je gewoon je rekening voor ADSL blijft betalen deze dienst gewoon beschikbaar blijft op je adres.

@Arf , ga er maar rustig van uit dat als glas al tot IN je meterkast ligt, koper op termijn UIT gaat.


Even, als je zelf belt naar KPN en aangeeft dat je de “drager” gewisseld wil hebben naar Glas dan wordt dit zonder meerkosten of aanpassing van je abonnement gedaan. Bel dus gerust nog een keer en vertel duidelijk wat je wil, het wisselen van de “drager”


Net gebeld met KPN. Net verhaal aan de telefoon gehad. Het komt er op neer, dat als je gewoon je rekening voor ADSL blijft betalen deze dienst gewoon beschikbaar blijft op je adres.

Dat klopt, totdat KPN de wijkkast en de centrale sloopt voor xDSL en ombouwt naar een wijkast en centrale voor glasvezel, na je eerst ruim van te voren geïnformeerd te hebben, zoals ik in een eerdere reactie schreef.

KPN houdt echt niet voor 1 of 2 klanten die nog op koper zitten de wijkkast/centrale open.

Het houdt een keer op.

 


Net gebeld met KPN. Net verhaal aan de telefoon gehad. Het komt er op neer, dat als je gewoon je rekening voor ADSL blijft betalen deze dienst gewoon beschikbaar blijft op je adres.

zodra glas van kpn er ligt heb je 3 jaar de tijd om over te gaan

koper gaat er uit

Dat klopt. Drie jaar nadat KPN via glasvezel kan leveren wordt het kopernetwerk uitgezet. Voordat het zover is zal KPN abonnees die nog niet zijn overgestapt van koper naar glasvezel verschillende keren benaderen.

Piet.


Ik weet van een geval waar de oranje sprietjes nu al 5 jaar uit de stoep steken, verbinding loopt via koper met pairboding.
Geen enkel bericht van kpn over het net binnen brengen van de vezel.

Gewoon afwachten dus.


KPN heeft de glasvezel aangelegd in november 2023. Het is aangelegd tot in mijn meterkast. Ik heb de glasvezel echter nog niet in gebruik.

Hallo @Arf ,

Dan zal KPN rond november 2026 de ADSL-levering stopzetten. Maar dat doen ze niet zonder waarschuwing. Je zal regelmatig benaderd worden om alsnog over te stappen op glasvezel. 

Mijn advies : Wacht daar niet op. Regel die overstap zelf zo snel mogelijk. Dat kan in gang gezet worden door een telefoontje naar 0800-0402. 

 


Reageer