Skip to main content

Wanneer wordt glasvezel aangelegd op mijn adres?

In mijn profiel staat dat ik op 12 februari 2024 gebruik kan maken van internet/TV. Er ligt nog geen glasvezel in ons appartement complex. Wanneer start men daarmee?

Hallo @HilJo , internet en tv kunnen ook via een DSL-verbinding (koper) geleverd worden. Wellicht is dat bij jou het geval. Dan kan je je experiabox aansluiten op de telefoonverbinding (ISRA punt).

Je kan op https://netwerk.kpn.com/ met de postcodecheck nagaan wanneer je glasvezel krijgt.


Hallo XS4-Arjan, Dank voor je antwoord. In ons appartement zou glasvezel worden aangelegd en dat geniet mijn voorkeur. De aanleg zou gratis zijn tot in de meterkast. Ik heb een abonnement afgesloten en de spullen al in huis gekregen. Zoals gezegd staat in mijn profiel dat ik vanaf 12 febr. gebruik kan maken van een glasvezel aansluiting. Er is nog helemaal niets aangelegd. Mijn huidige Ziggo aansluiting blijft gelukkig in stand totdat glasvezel actief is zegt KPN. De aanbieding van KPN is gunstig en bespaart ongeveer 40% aan abonnementskosten t.o.v. Ziggo, daarom wil ik graag overstappen. De postcodecheck heb ik gedaan en die vermeldt ook 12 febr. Ik weet niet waar de kink in de kabel zit en probeer nog eens met KPN in contact te komen.


Vandaag bericht van KPN gekregen. Vanaf 7 maart kan ik beschikken over mijn glasvezel aansluiting. Fijn dat ik bericht heb gekregen.


Wanneer krijgen wij glasvezel ik ben mijn leven lang al klant. Er is geen 1 provider die ons een glasvezel wil leveren. Zelfs Deltafiber niet!! Ik ben al blij met 250 mb. Ik ben niet de enige we hebben nog eens 42 vrijstaande huizen die hier gebruik van willen maken maar helaas. 


Rond eind 2027 hoopt kpn het grootste deel van het kopernetwerk te hebben vervangen.  Je komt dus een keer aan de beurt.


Beste Joep, ik ben al op leeftijd en hoop dat ik eerder aan de beurt ben (voor de glasvezel aansluiting bedoel ik).


Ik hoop dat je nog jaren mee mag doen @HilJo. Ik reageerde op het bericht van @AsluiÂ