Skip to main content
Vraag

Wanneer wordt mijn adres aangesloten door KPN op het glasvezelnetwerk?

• March 23, 2026
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Bij ons in de straat ligt glasvezel alleen mijn adres kunnen ze niet vinden. Bij KPN werd eerst gezegd u bent aangesloten gefeliciteerd. Nu na meerdere weken en regelmatig van t kastje naar de muur gestuurd zijnde, heerst er stilte. tot nu geen glasvezel aansluiting . kpn zegt dat onderaannemer contact zal opnemen binnen 5 dagen. Ben nu 2 weken verder en geen contact gehad. Vooralsnog laat KPN mij mooi in de kou zitten. 

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Hj krens, welkom op onze community! Wat vervelend om zo blij gemaakt te zijn met een dode mus. Ik kan me voorstellen dat je hier wel graag uitsluitsel over wilt hebben.
In deze situatie zijn we wel afhankelijk van het antwoord van de onderaannemer maar als je daar geen reactie van hebt schiet dat niet echt op natuurlijk.

Meer informatie over de aanleg van glasvezel kun je vinden op onze kennisbank:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Precies. Maar ik mag toch wel enige druk van de KPN verwachten richting onderaannemer. Nu tast ik in t duister omdat ik niks hoor. Ik kan ook niet overstappen of veranderen omdat in mijn app van de KPN een order staat die eerst uitgevoerd moet worden. verhoog dan ter compensatie mijn huidige snelheid tot t is opgelost. En houd mij als aanbieder van het product op de hoogte van de voortgang. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Wat je kan proberen is een haalbaarheidsonderzoek mogelijk wordt er dan iemand wakker

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/haalbaarheidsonderzoek-aanvragen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Denk niet dat dat de oplossing is. Er ligt namelijk glasvezel in mijn straat en bij elke deur steken de oranje sprietjes uit de grond. Er is nu 2 x iemand geweest om de boel aan te sluiten. En bij het graven naar het juiste sprietje dat hoort bij mijn huis hebben ze een heleboel nummers gevonden. Behalve nummer 77 en daar woon ik. De aannemer moet dus gewoon komen en het juiste sprietje met nummer 77 opzoeken. Ik neem aan dat ze daar toch wel weten hoe t 1 en ander is aangelegd.En ik vind dat kon zich niet moet verschuilen achter de aannemer en een beetje meer verantwoordelijkheid moet nemen. Per slot van rekening hebben die mij een product verkocht wat ze niet kunnen leveren. Vandaar dat ik zei compenseer me dan voorlopig met hoger up en download snelheid.Â