Skip to main content

Na veel communicatie problemen ontving ik begin Nov een brief dat op 14 Nov jl al mijn diensten beschikbaar zouden zijn en ik al vast de aansluiting kon voorbereiden? Helaas gebeurde er niets. Ook geen enkel berichtje over vertraging of zoiets, niets.  3 weken geleden een e-mail met alle gebruikers info en een mededeling dat 18 Dec alles beschikbaar zal zijn.  Inmiddels ook alle spullen, router en TV kastjes ontvangen. Hier het probleem, mijn glasvezel is nog niet aangelegd. De brief gaf aan dat er 2 monteurs zouden komen. 1 voor het 'binnen brengen’ van de kabel en een 2e voor het aansluiten van de apparatuur. Er volgde nog een afspraak. Tot op heden geen afspraak. Morgen ben ik niet beschikbaar dus zal de aansluiting op de 18e niet werken. Mijn status zegt ‘Wij sluiten uw woning aan zodra u een abonnement hebt afgesloten”. Dat heb ik in Feb 2023 al gedaan?. Bij mij raakt langzaam het geduld op. En hoe meer ik op dit forum lees hoe meer zorgen ik krijg. Zeker als ik lees hoeveel mensen last hebben van uitval van Internet en zeer slecht beeld van TV. Ik vraag me met recht af heb ik wel de goede keuze gemaakt. Misschien kan ik beter nog 1 a 2 jaar wachten tot KPN zijn diensten met voldoende kwaliteit kan leveren. 

Hoi @home3131, ik begrijp heel goed dat je geduld op begint te raken. Je wacht al zo lang. En nu komt de aansluitdatum eraan. Alleen is er nog geen monteur geweest. :(

Heb je hierover ook al contact gehad met KPN Netwerk? Zij gaan over de aanleg en het naar binnen brengen van de aansluiting. Als hij de aanleg gereed meldt, dan kan onze monteur ingepland worden om de ontvangen apparatuur verder aan te sluiten. 

 


Natuurlijk. IK heb met iedereen contact gehad, Netwerk, Volker Wessel, KPN provider. Netwerk zegt het is een NL7BH aansluit scenario en de provider KPN doet zowel het ‘binnenbrengen’ als de aansluiting. “onze informatie is daar beschikbaar”. Volker Wessel zegt er is geen ticket wij doen niets. KPN provider zegt  wij hebben geen bericht van netwerk dus kunnen we niets doen.  

Voor mij houdt het hierop. Eerst de 14 Nov zou alles werken, niet gehaald en nooit een bericht over vertraging. Nu zou maandag 18 Dec alles OK moeten zijn dat wordt niet gehaald en wederom geen bericht.  De kabel ligt nog steeds buiten onder het trottoir afgewerkt met een BOP.

Maar na wat ik allemaal hier op het forum lees, over internet, streaming en TV signaal kwaliteit heeft me doen besluiten dat ik vanavond mijn ‘PRE’ bestelling ga annuleren. KPN blijkt geen betrouwbare partner en wat ik lees over de producten maakt dat niet veel beter.

Ik weet nu wat ik heb, bij Ziggo. Alles werkt super en in de laatste ‘tig’ jaar geen serieuze storting. Ik wacht  wel tot KPN volwassen is en een solide product kan leveren. 

Overigens heb ik vorige week alle spullen toegestuurd gekregen, Router en TV kastjes, waar ik natuurlijk niets mee kan. Het is niet anders KPN heeft het bij mij verspeeld. 


Klinkt heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bekend!!!


Ik begrijp de frustratie heel goed. Ik wil je ook heel graag helpen met de aansluiting. Maar ik heb gewoonweg als medewerker van de provider KPN nu geen mogelijkheden. Het moet eerst afgemeld worden door KPN Netwerk. Maar dan moeten zij wel komen. Dat is echt de eerste stap. Zodra zij geweest zijn kan ik verder een monteur aansturen. Maar zij komen dus niet en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Excuses daarvoor.

Verder lees ik dat je al een keuze hebt gemaakt om te vertrekken. Mocht je toch nog vragen houden, laat het dan weten. 


Bart

Ik ben inmiddels vertrokken.

Inderdaad de miscommunicatie is compleet.

Jouw verhaal ken ik.

 

Het vreemde is dat Netwerk een compleet ander verhaal heeft.  Door het feit dat dit het NL7BH aansluitscenario moet doorlopen ???? is de provide verantwoordelijk voor beide acties, dus binnenbrengen en aansluiten.  Volgens Netwerk is de benodigde info daarvoor bij de provider (KPN) aanwezig.

 

Ik ben er vanaf en blijf bij Ziggo voorlopig. Zodra ik meer positieve als negatieve verhalen op het forum lees kan ik altijd opnieuw overwegen. Maar buiten de aansluit problematiek, springen de tranen in je ogen als je de verhalen lees over de kwaliteit van bv het tv signaal.

 

 

 

 

 


Helaas dat het zo gelopen is. Je hebt je keuze al gemaakt. Mocht ik in de toekomst nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.