Skip to main content

Gisteren stond bij mij iemand van KPN aan de deur met de boodschap dat mijn aangelegde kabels oud zouden zijn en de vraag of hij even binnen mocht kijken. Toen ik zei dat ik dat niet nodig vond leek het hem een goed idee om mij te vragen hoe het me bevalt om internet te hebben met oude kabels. Ik kreeg er een vreemd gevoel bij.

 

Hij had een KPN shirt aan en een badge en een tablet. Op die tablet stond iets van een landkaart open met daaronder in grote letters mijn adres en dat zou dan moeten aantonen dat ze echt bij mij langs moesten voor mijn kabels.

 

Kan iemand van KPN mij vertellen of dit klopte en dit echt iemand van jullie was? Als dat het geval is: wat vind je zelf van deze strategie om onaangekondigd langs te gaan met vage verhalen over kabels? 

 

Aub geen reactie over dat hij zich moet kunnen legitimeren want dat heeft voor mij echt geen meerwaarde. IEDEREEN kan aan een badge komen en daar iets in zetten wat door zou moeten gaan voor legitimatiebewijs.

Gisteren stond bij mij ook iemand van KPN aan de deur met de boodschap dat mijn aangelegde kabels oud zouden zijn en de vraag of hij even binnen mocht kijken. Toen ik zei dat ik dat niet nodig vond leek het hem een goed idee om mij te vragen hoe het me bevalt om internet te hebben met oude kabels. Ik kreeg er een vreemd gevoel bij.

 

Hij had een KPN shirt aan en een badge en een tablet. Op die tablet stond iets van een landkaart open met daaronder in grote letters mijn adres en dat zou dan moeten aantonen dat ze echt bij mij langs moesten voor mijn kabels.

 

Kan iemand van KPN mij vertellen of dit klopte en dit echt iemand van jullie was? Als dat het geval is: wat vind je zelf van deze strategie om onaangekondigd langs te gaan met vage verhalen over kabels? 

 

Aub geen reactie over dat hij zich moet kunnen legitimeren want dat heeft voor mij echt geen meerwaarde. IEDEREEN kan aan een badge komen en daar iets in zetten wat door zou moeten gaan voor legitimatiebewijs.


Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


U heeft geen post gekregen over de aanleg van glasvezel? Niets over gelezen in de regionale kranten? Wat zegt http://netwerk.kpn.com over uw adres? 


Nee niets. Bovendien is hier 10 jaar geleden al glasvezel aangelegd. Volgens de persoon aan de deur zouden de kabels daarvan verouderd zijn en vervangen moeten worden.


Er zijn verschillende partijen die in Nederland glasvezel aanleggen. KPN is daar één van. Mogelijk heb je al van een andere aanbieder de kabels in huis. 
 

Bel anders met het gratis nummer 0800-0402 als je meer wilt weten over de KPN-aansluiting bij jou. Je kunt ook de glasvezelstatus checken op https://netwerk.kpn.com.


Nee niets. Bovendien is hier 10 jaar geleden al glasvezel aangelegd. Volgens de persoon aan de deur zouden de kabels daarvan verouderd zijn en vervangen moeten worden.

Wat een klinkklare onzin. Als iemand dergelijke onwaarheden verkondigt dan is het tijd dat deze per ommegaande op non-actief gesteld wordt.


Er zijn verschillende partijen die in Nederland glasvezel aanleggen. KPN is daar één van. Mogelijk heb je al van een andere aanbieder de kabels in huis. 
 

Bel anders met het gratis nummer 0800-0402 als je meer wilt weten over de KPN-aansluiting bij jou. Je kunt ook de glasvezelstatus checken op https://netwerk.kpn.com.

KPN heeft hier 10 jaar geleden glasvezel aangelegd. Dat ik glasvezel op mijn adres heb komt ook terug via de glasvezelstatus check.


Wij welke provider heb je nu jouw abonnement lopen?


Nee niets. Bovendien is hier 10 jaar geleden al glasvezel aangelegd. Volgens de persoon aan de deur zouden de kabels daarvan verouderd zijn en vervangen moeten worden.

Wat een klinkklare onzin. Als iemand dergelijke onwaarheden verkondigt dan is het tijd dat deze per ommegaande op non-actief gesteld wordt.

Nou wat ik vooral vreemd vind is dat dit niet even eerst wordt aangekondigd met tekst en uitleg. Opeens gaat de bel, staat er een jongen in KPN shirt met badge voor de deur met een vaag verhaal over oude glasvezel kabels van 10 jaar oud en mijn adres op z’n tablet dat zou moeten dienen als bewijs. 

Als KPN dit inderdaad zelf is, dan snap je toch dat dit een heel vreemde en ineffectieve methode is om contact te zoeken?


Wij welke provider heb je nu jouw abonnement lopen?

Ziggo, ik gebruik geen glasvezel en dat heb ik voor mijn bescheiden internetgebruik ook helemaal niet nodig. Maar de aansluiting voor glasvezel hangt wel klaar in mijn meterkast, mocht ik ooit wel glasvezel internet willen


Wij welke provider heb je nu jouw abonnement lopen?

Ziggo, ik gebruik geen glasvezel en dat heb ik voor mijn bescheiden internetgebruik ook helemaal niet nodig. Maar de aansluiting voor glasvezel hangt wel klaar in mijn meterkast, mocht ik ooit wel glasvezel internet willen

Duidelijk, dan is dat dus een echt smerige colporteur geweest die geprobeerd heeft met een smoesje bij jou binnen te komen om je dan vervolgens om te praten van jouw huidige Ziggo abonnement naar een KPN abonnement.

Ik heb hier maar één woord voor en dat is: onacceptabel.


Wij welke provider heb je nu jouw abonnement lopen?

Ziggo, ik gebruik geen glasvezel en dat heb ik voor mijn bescheiden internetgebruik ook helemaal niet nodig. Maar de aansluiting voor glasvezel hangt wel klaar in mijn meterkast, mocht ik ooit wel glasvezel internet willen

Duidelijk, dan is dat dus een echt smerige colporteur geweest die geprobeerd heeft met een smoesje bij jou binnen te komen om je dan vervolgens om te praten van jouw huidige Ziggo abonnement naar een KPN abonnement.

Ik heb hier maar één woord voor en dat is: onacceptabel.

Eens….geen goede reclame voor KPN ook deze marketingsstrategie


https://www.kpn.com/service/misleiding.htm

 

 

Vul het formulier maar eens onder aan de pagina via bovenstaande link, wellicht dat er iets aangedaan wordt. Redelijk specifiek wordt het bezoek uitgevraagd.

Admin: juiste link in het antwoord opgenomen


@Glille wat voor formulier moet @Huibertino invullen, de link verwijst naar mobiele diensten ect. Ik zie daar geen formulier voor bovenstaande klacht nl..🤔 Ik ben het wel eens dat wat die gene aan de deur flikt echt niet kan, daarnaast geloof ik nooit en te nimmer dat kpn mensen instrueert zulke nonsens te verkondigen aan de deur..


https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/apple/watch-ultra-2-2023-model-a2986/topic/esim/hoe-activeer-ik-een-esim-op-mijn-smartwatch

 

Vul het formulier maar eens onder aan de pagina via bovenstaande link, wellicht dat er iets aangedaan wordt. Redelijk specifiek wordt het bezoek uitgevraagd.

 

 

 

Foutje kpn.com/misleiding

 

 


Hallo @Huibertino, dit is zeker niet de manier hoe een bezoek van een KPN vertegenwoordiger hoort te gaan. Mijn advies is dit geval ook het formulier in te vullen dat hierboven door @Glille is gedeeld. 


Reageer