Skip to main content

Vandaag om 00.00 glasvezel geinstalleerd, duurde 5 minuten en wat een verademing ! Jeetje wat gaat dat snel. ben echt blij ! Ik ben de enige in de straat die KPN heeft de rest heeft Ziggo en heeft alleen nog een aansluitingspunt, hun probleem. Anyway ik dacht ik ga ff een Playstation game downloaden, normaal voordat ik glasvezel had deed ie er 8 uur over en nu 15 minuten !!! 😍 Internet gaat super snel 😍 Wifi gaat super snel. Heb nog niet bedraad geprobeerd alles gaat via Wifi, had wel kabels Cat6 gekocht en een ethernet adapter maar dat was geen eens nodig om Glasvezel aan te sluiten. Alles werkte gewoon in no time. Kastje erover heen schuiven, power aan. Nog niet je modem van gewoon internet eraf halen, maar pas als dat bij de stappen wordt aangegeven.

Echt heel blij er mee, dat zei ik net ook al

Thanks KPN en Louis de kat 🤗

 

Hoi @haydrionrayel .  Hoe is dit afgelopen?

Ik wil voorstellen dat als er nog iets moet gebeuren dat je de regie vanaf nu aan mij overlaat. Ik wil m'n collega's niet afvallen maar dit gaat natuurlijk nergens meer over en het lijkt er op dat er overzicht en daadkracht mist. 

Ik lees graag hoe het nu is. 

Er zou een monteur langskomen maar die heb ik afgeannuleerd, want dat is een storingsmonteur en ik heb geen storing. En de bui van kosten zag ik al hangen. Maar zelfs dat annuleren kwam wel door alleen niet bij de monteur die belde vrolijk op dat ie er aan kwam, heb m gezegd dat de afspraak geanuleerd is.

Hij is ook niet langs geweest. Situatie is nog steeds hetzelfde, het is net of de TU kast met 1 schroef is vastgemaakt.

Ik stuur je een privébericht. 


Jammer allemaal @haydrionrayel , en je was zo enthousiast in eerste instantie! Naar mijn idee had je de monteur gewoon moeten laten komen. Als deze ter plaatse de conclusie trekt dat KPN Netwerk (of diens aannemer) hun eerdere werk niet correct uitgevoerd hebben, krijg jij echt geen rekening. De monteur neemt dit nl. op in zijn werkrapport en jij hoort er niets meer van, terwijl het wanddeel van je glasvezelkastje aardbevingsbestendig was gemonteerd. Nu moet je weer opnieuw beginnen maar mogelijk kan @Erwin_  deze keer de route verkorten.     

Denk het wel.  Ik denk ook dat onze monteur het kastje wel steviger kan monteren maar dat scenario heb ik natuurlijk niet in de hand. Kan ook zijn dat onze monteur KPNNetwerk moet aansturen.  

Ik ga even privé met @haydrionrayel de zaak doornemen. 


De KPN bedrijfsonderdelen KPN Provider en KPN Netwerk zijn op dit forum, en zeker ook daarbuiten, heel vaak verwarrende bedrijfsaanduidingen. Ondanks tekst en uitleg op meerdere plaatsen begrijpen heel veel mensen niet wat de verschillende taken en verantwoordelijkheden tussen deze beide partijen zijn. Mede hierdoor ontstaan regelmatig, ook op dit forum, de kastje-muur verhalen, ook omdat medewerkers in de ‘buitendienst’ met het KPN logo op de jas door de straten en langs de huizen gaan. Ook begrijpt (bijna) niemand dat zodra de glasvezellijn afgewerkt in bedrijf genomen is, KPN Netwerk voor de klant/gebruiker geen partij meer is. Zou het daarom niet verstandig zijn op een van deze twee groepen een totaal andere (nieuwe) naam de geven? Provider T-Mobile ging jullie voor en heet nu Odido. T-Mobile Netwerk blijft de zelfde naam gebruiken (als ik het goed gelezen heb tenminste). 


@haydrionrayel Gelukt! Heb ik je toch nog even gesproken ;-)

De monteur komt maandag 11/9  tussen 15:00 en 17:00.  Ik heb in de bon gevraagd om het kastje goed vast te zetten en desnoods KPNNetwerk aan te sturen (iets wat hoogstwaarschijnlijk niet nodig is).

Laat je weten hoe het afloopt?  Wat de eventuele kosten betreft: Ik ga er niet van uit dat de monteur kosten rekent maar als hij/zij dat wel doet krijg je die van mij vergoed. 

Fijn weekend!


Gisteren is de KPN monteur geweest en alles is goed, de TFU kast zat wel goed vast gewoon netjes met twee schroeven, het was een soort klik systeem, dat liet hij zien, dat kon ik ook niet weten, dat het wiebelt maar komt vanwege dat je het er af kan klikken. (Niemand snapt mijn verhaal .. ik ook niet) Monteursbon gekregen en die is 0 euro. Dus ik ben blij ! Dank je wel @Erwin_ en de monteur, echt hele aardige man.

 

 


Komt morgen weer een monteur langs. Heb geen internet meer. Rode lampje glasvezel kastje brand, het glasvezel lampje doet niets en brand niet. Op de modem knipperen zowel wifi als internet. Spookt het ofzo ? Kan toch niet zomaar dit. Waaraan ligt het geen idee het lijkt er op alsof iemand van kpn in de wijkkast heeft lopen rommelen. Alles deed het tot vandaag. 


Komt morgen weer een monteur langs. Heb geen internet meer. Rode lampje glasvezel kastje brand, het glasvezel lampje doet niets en brand niet. Op de modem knipperen zowel wifi als internet. Spookt het ofzo ? Kan toch niet zomaar dit. Waaraan ligt het geen idee het lijkt er op alsof iemand van kpn in de wijkkast heeft lopen rommelen. Alles deed het tot vandaag. 

@haydrionrayel . De KPN monteur zal uitsluitsel geven, het spook verjagen en de ‘rommel’ in de wijkkast (voor zover aan de orde) opruimen, vast en zeker. Meld je hier het resultaat van deze inzet? ben benieuwd! 


Nee het is nog veel erger. Monteur is geannuleerd het is een grote storing geworden. De hele wijk ligt plat. Kreeg net bericht dat de storing tot 22 september kan duren. Sinds vannochtend ligt hier de stoep open met kabels erop niemand die er na kijkt en het ligt nog steeds zo. Ik snap niet wat kpn netwerk allemaal uitspookt. 


 


Het ziet er naar uit dat er nieuwe vezels ingeblazen moeten worden, hopelijk lukt dat voor de ‘(Verwachte) eindtijd’ ! 


Het ziet er naar uit dat er nieuwe vezels ingeblazen moeten worden, hopelijk lukt dat voor de ‘(Verwachte) eindtijd’ ! 

Anders help ik wel mee met blazen, ik kan heel hard blazen !!! Maar goed morgen is er dus langdurig regen, kunne ze waarschijnlijk niks buiten, vrijdag ook regen, kunnen dan zeker ook niets, in het weekend doen ze niets en dan zitten we op volgende week, dan zit ik 7 dagen zonder internet, een bundeltje gekregen maar die is er ook snel doorheen


Ze kunnen je verhaal haast wel gaan verfilmen: genoeg drama en spanning. Hoop en gun jou vooral dat het snel opgelost zal zijn/wordt! 💪🏻


Het ziet er naar uit dat er nieuwe vezels ingeblazen moeten worden, hopelijk lukt dat voor de ‘(Verwachte) eindtijd’ ! 

Anders help ik wel mee met blazen, ik kan heel hard blazen !!! Maar goed morgen is er dus langdurig regen, kunne ze waarschijnlijk niks buiten, vrijdag ook regen, kunnen dan zeker ook niets, in het weekend doen ze niets en dan zitten we op volgende week, dan zit ik 7 dagen zonder internet, een bundeltje gekregen maar die is er ook snel doorheen

Ze hebben daar hele mooie tentjes voor, en ze hebben eventueel ook werkbussen waar ze de kabel in leggen en lekker droog in hun bus repareren. Regen is geen reden om niet te werken. Enkel langdurige vrieskou kan er voor zorgen dat er geen werkzaamheden in de grond mogen plaatsvinden. Gelukkig komt dat in Nederland bijna niet voor.


@haydrionrayel Hoeveel pech kun je hebben? :-(

Heb jij een mobiel nummer van KPN? Laat even weten, dan zet ik daar geen grote gratis bundel op.  Wat deze ‘verbouwing’ van KPNNetwerk betreft, daar heb ik helaas geen invloed op.  Als dit achter de rug is mag je ook jarenlang stabiel en ononderbroken internet verwachten. 


Had je nog een G over @Erwin_ ?
Geen gratis bundel of een gratis bundel is een dag en nacht verschil 😋😀


Had je nog een G over @Erwin_ ?
Geen gratis bundel of een gratis bundel is een dag en nacht verschil 😋😀

Een te grote G kracht afkomstig van het toetsenbord van @Erwin_  neem ik aan, sterkte @haydrionrayel !


Het is de derde dag en ze zijn nog steeds bezig het is 22.31 


@haydrionrayel Hoeveel pech kun je hebben? :-(

Heb jij een mobiel nummer van KPN? Laat even weten, dan zet ik daar geen grote gratis bundel op.  Wat deze ‘verbouwing’ van KPNNetwerk betreft, daar heb ik helaas geen invloed op.  Als dit achter de rug is mag je ook jarenlang stabiel en ononderbroken internet verwachten. 

Ik heb kpn mobiel nummer staat in mijn profiel. Ik heb gratis bundel van kon gehad deze is een week geldig


Ze zijn nog steeds bezig, ik snap niet wat ze in die bus allemaal uitspoken met dat glasvezel. Volgens mij gaan ze de hele nacht door. Er was volgens mij ook goed wat mis. Glasvezel heeft het twee weken gedaan en opeens uit het niets glasvezel weg. Het spookt !!!  Ow ze hoepelen op nu 01:43 goh wat fijn. Internet doet het nog steeds niet. Ze hebben dus gewoon niks gedaan … beetje graven, beetje in busje zitten uren lang, weer gat dicht gooien, daarna weer open gooien en dit alles nog 10 keer. 
 

lampje alarm op FTU is nog steeds Rood !

Vraag me af wat louis de kat hier van vind

 


oMG hij Doet het Weeeeeeer !!!! Whoehoe !!!! Ik keek heel toevallig ff naar rechts en ow my Goodie it Works !!! Nu hoopik wel dat ie het blijft doen !!! 
 

 


Hou dit vast!!!  @haydrionrayel  en nu Louise laten duimen! 😁 😉


Hier kan je een boek over schrijven dit forumverhaal. Succes met het signaal op de kabel.


Ik heb geen storing meer maar de kpn app geeft aan dat de storing er nog is en elke keer wordt de tijd verlengd er staat nu tot 02.00

weet niet wat er loos is zon grote storing zeg

 


Ik heb geen storing meer maar de kpn app geeft aan dat de storing er nog is en elke keer wordt de tijd verlengd er staat nu tot 02.00

weet niet wat er loos is zon grote storing zeg

 

@haydrionrayel laat het los, je internetverbinding is toch weer hersteld? Ga lekker slapen of geniet van je glasvezel.


Ik heb geen storing meer maar de kpn app geeft aan dat de storing er nog is en elke keer wordt de tijd verlengd er staat nu tot 02.00

weet niet wat er loos is zon grote storing zeg

 

@haydrionrayel laat het los, je internetverbinding is toch weer hersteld? Ga lekker slapen of geniet van je glasvezel.

Dat ga ik zeker doen !!!! 🥰