Skip to main content

Wij vertoeven regelmatig op verschillende campings en hebben eigenlijk nog nooit meegemaakt, dat de wifi verbinding goed werkt. Kan ik worden geinformeerd of er mogelijkheden zijn om goede internet en TV verbinding te krijgen. Adviezen zijn zeer welkom.

  1. Poelman, Sleen

Hallo @Internet ontvangen op camping ,

Dat is niet helemaal waar. Jaarlijks kom ik op ongeveer twintig verschillende campings en de kwaliteit van de WiFi-verbinding is heel verschillend. De plaats waar je staat op de camping en de drukte op de camping zijn bepalende factoren. 

Afgelopen week stonden we op een camping in Doetinchem en daar was een uitstekende WiFi. De Tour de France kon ik daar prima volgen.  

Sowieso is de WiFi op Nederlandse campings gemiddeld genomen beter geregeld dan in het buitenland. 

Tip: Zet je kampeermiddel neer in de nabijheid van het WiFi-punt.  


Hallo @Internet ontvangen op camping, begrijp ik het goed als je dus regelmatig hinder ondervindt bij het gebruiken van de wifivoorziening van de camping(s)?

Je zou een hotspot kunnen maken van jouw telefoon en daar dan de andere apparaten mee verbinden. Je telefoon verspreidt dan het ontvangen 4G signaal onder de andere apparaten. Je kunt een mobiele router overwegen als hotspot: Een zogeheten Mifi router. Daar heb je dan wel een data only abonnement voor nodig van een mobiele provider.Â