Skip to main content
Vraag

Wat is de juiste TR069 ACS (configuratieserver) voor de FRITZ!Box?

• May 16, 2025
  • 8 reacties
  • 132 keer bekeken

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14

wat is de juiste tr069 ACS(configuratieserver) foor de Fritz!box

momenteel staat deze https://groningen1.cust.kpn.net:7547/cwmpWeb/CPEMgt maar die maakt geen verbinding 

wie kan mij daar bij helpen 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• May 16, 2025

Hallo ​@Francois 

Je zou deze kunnen proberen, die heb ik al een paar keer voorbij zien komen:  hengelo0.cust.kpn.net

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

@GeSp die heb ik ook al geprobeerd maar ook die maakt geen verbinding 

• May 16, 2025

@Francois Ik heb er nog 1 gevonden: rijswijk1.cust.kpn.net 

Als die ook niet werkt dan lijkt mij dat er iets anders mis is, misschien een storing in dat systeem.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

Volgens mij gebruikt KPN allang geen TR-069 maar de opvolger TR-369

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Francois, ben je er intussen uit gekomen met jouw FRITZ!Box? Zo niet, probeer eens onze installatiewizard en kies daar voor KPN. Dat lijkt me het makkelijkst, dan wordt alles voor je KPN-verbinding ingericht:

Na het aansluiten open je http://fritz.box in je browser. Vervolgens kun je daar de wizard doorlopen om de FRITZ!Box te installeren voor gebruik op het KPN netwerk. Voor hulp daarbij, zie de installatiehandleiding.

Bron: FRITZ!Box bij KPN.

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025

@Alexandra van KPN als ik de KPN profiel kies klopt de tr069 ACS(configuratieserver) niet en geeft hij een foutmelding 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik denk dat het geen probleem is, Francois. We gebruiken tegenwoordig geen TR069 meer. We gebruiken TR369 voor apparaatmanagement van onze eigen modems, en communicatie gaat via het MQTT protocol.

Voor de FRITZ!Box is het zo dat wij ook niet meer degenen zijn die de updates pushen, dat gaat nu gewoon vanuit AVM zelf.

Dus van daaruit is er ook geen noodzaak meer voor die TR069 configuratie. Als je verder het KPN profiel hebt gekozen bij de installatiewizard, wordt verder alles ingesteld zoals nodig is voor een connectie met ons netwerk. En dan krijg je verder de updates van AVM, of kun je handmatig binnenhalen als je dat liever hebt.

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2025

@Erik van KPN  ik heb je beste antwoord ongedaan gemaakt in verbant dat nu de TR069 weer werkt 

en jullie voor de Fritz!Box nog wel gewoon TR069 gebruiken