Skip to main content

beste hr. / mevr.

 

IK heb 3 wifimogelijkheden, de 2,4 5,0 en de experiabox. de eerste twee staan ingesteld op “particulier netwerk” en de experiabox staat op “openbaar netwerk”. Ik lees dat openbaar niet veilig is maar tegelijk geeft KPN wel dat deze optie (openbaar) wordt aanbevolen. Snap dit niet, wat is het veiligste  ?

Het gaat hier om een instelling in Windows denk ik:

Klopt dit?

Dit is niet iets wat KPN bepaald. U bepaalt dit zelf. U stelt zelf in wat voor u van toepassing is. 


Openbaar netwerk is het veiligst @Geen 4G op samsung S4 GT-i9505 


Klopt is in Windows 10, maar hiermee is mijn vraag nog niet beantwoord, wat is het veiligste ??


Klopt is in Windows 10, maar hiermee is mijn vraag nog niet beantwoord, wat is het veiligste ??

Wat ik al eerder schreef @Geen 4G op samsung S4 GT-i9505 openbaar netwerk is het veiligst.

Kun je 2.4, 5.0 en Experia wat nader uitleggen? 

Waar komt de 2,4 en de 5,0 vandaan en wat bedoel je met Experiabox?

Windows is meest gebruikte platform waar die keus aangeboden wordt, al sinds Window 3.X

In een mobiele omgeving is alleen je mobiele netwerk het veiligst en niet de gratis wifi in de stad of het bedrijf, als je dat misschien bedoelt. Dan is alleen je eigen wifi thuis het veiligst, mit goed beveiligd met WPA3 of WPA2, een sterk wachtwoord en als je Windows gebruikt op openbaar instellen.


Als u kiest voor "Openbaar netwerk", dan zitten alle poorten van de firewall in Windows netjes dicht. Dus dat is het veiligste. Zoals @N.N. ook al schrijft. 

Als u kiest voor "Particulier netwerk", dan worden er bepaalde poorten in de firewall open gezet. Die zijn dan onderandere bedoeld voor bijvoorbeeld bestanden of printers delen op het netwerk. Als u dit nodig heeft, dan kiest u dus voor Particulier netwerk. In een gewoon normaal thuisnetwerk is dit ook gewoon veilig. 


Nick 83 en N.N. duidelijk BEDANKT 👍🏼


Reageer