Skip to main content

Ik probeer het verschil te vinden tussen mijn huidige XS4ALL abonnement en andere KPN abonnementen. Ik heb overal lopen zoeken maar ik vind vooral bagger.

Op het forum vind ik alleen deze, maar die helpt mij niet:

 

Het topic hieronder zou meer informatie moeten bevatten, maar lijkt vooral kapotte links te zijn:

Wat helemaal geweldig is, is dat deze uitkomen bij een pagina die claimt “XS4ALL en KPN Al meer dan 25 jaar de beste service” - Nou dat merk ik als klant sinds 1997...

Daarnaast is er de volgende site: https://www.overons.kpn/nl/het-bedrijf/onze-merken/xs4all

Die verwijst naar iets dat “Tech Hussel” heet, maar daar is vervolgens ook niks over te vinden, behalve deze link:

https://www.kpn.com/algemene-voorwaarden/prive/kpn-hussel-voorwaarden

Ik heb dus de website, MijnKPN en het forum en de online helpdesk af lopen zoeken, inclusief de chatbot. Ik zou graag mailen, maar dat lijkt niet te kunnen, dus het enige dat nog over blijft is zelf hier posten of bellen. De informatie over de bereikbaarheid van de telefonische klantenservice is ook  erg verwarrend:

Tot 18:00: https://www.kpn.com/service/contact-opnemen.htm

Tot 20:00: https://www.kpn.com/service/xs4all.htm

Tot 22:00: https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm

Allemaal erg duidelijk...


Waar ik naar op zoek ben zijn gedetailleerde overzichten. Hoeveel mail adressen, hoeveel opslagruimte, welke voorwaarden als je zelf servers draait, vast IP-adres of niet, mogelijkheid tot een eigen domein, etc.

Ik wil ook weten hoe lang ik aan een abonnement vast zit als ik over stap, en waar dat evt. vanaf hangt.

Ik ben jaren lang met grote tevredenheid klant geweest van eerst HCCnet en daarna XS4ALL, maar KPN is tot nu to drama, en zeker niet de extra kosten waard. De organisatie lijkt aan de voorkant niet te weten wat de achterkant doet, dat leverde rondom mijn vaste analoge lijn ook veel verwarring op.

Sorry voor de rant, maar ik heb dit twee keer in moeten typen en ben na een paar uur wel enigsinds gefrustreerd.

Heeft iemand voor mij een duidelijke link waar ik mijn vragen kan beantwoorden?

Het lijkt erop dat de titel van mijn post is aangepast door een forum admin?

Was daar een reden voor?


Hoi @Vanadijs, welkom! Sorry dat we wat later aan je topic toekomen!

Over de titel: topic titels kunnen we aanpassen als wij denken dat de aanpassing ervoor zorgt dat de titel de lading van het topic beter dekt. Ik ben in dit geval niet degene geweest die de titel heeft aangepast, dus ik kan je ook niet vertellen wat hier de precieze reden was.

 

Dan, het belangrijkste stuk. Ik begrijp dat er dingen onduidelijk zijn rondom je abonnement en hoe het zit met XS4ALL en KPN nu. Ik ga daarom even stapsgewijs door je bericht heen.

Ik probeer het verschil te vinden tussen mijn huidige XS4ALL abonnement en andere KPN abonnementen. Ik heb overal lopen zoeken maar ik vind vooral bagger.

 

Waar ik naar op zoek ben zijn gedetailleerde overzichten. Hoeveel mail adressen, hoeveel opslagruimte, welke voorwaarden als je zelf servers draait, vast IP-adres of niet, mogelijkheid tot een eigen domein, etc.

Er zijn verschillende soorten XS4All abonnementen. Deze staan ook niet ergens online uitgelegd omdat ze niet meer verkocht worden. Voor een overzicht van wat er in je huidige abonnement zit kun je kijken in je MijnKPN omgeving. Hoewel specifieke dingen over de technische inhoud van het abonnement daar niet genoemd worden. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice van XS4ALL. Zij zijn bereikbaar op 020 398 76 66. 

Een deel van de dingen die je voorheen bij XS had zijn komen te vervallen bij de integratie. Daarover heb je, ten tijde van de integratie van XS4ALL binnen KPN, aanvullende informatie gekregen. Inclusief een boekje met een overzicht.

Voor de inhoud van KPN abonnementen kun je kijken op kpn.com. Maar ook hierover kan de XS klantenservice je meer vertellen en helpen met een vergelijk tussen wat je nu hebt, en wat je zou krijgen als je het abonnement omzet naar een KPN stijl abonnement.

 

Voor mail en opslagruimte geldt dit:

  XS4ALL KPN
Mail Maximaal 6 mailaccounts, en elk account kan 10 aliassen hebben.

Maximaal 6 mailaccounts inbegrepen, meer kunnen tegen betaling worden toegevoegd. Elk account kan 5 aliassen. 

Opslag Elk mailaccount heeft een opslagruimte van 25 GB. Deze kan gebruikt worden voor mail, maar ook voor algemene opslag door middel van KPN Cloud Elk mailaccount heeft een opslagruimte van 15 GB. Deze kan gebruikt worden voor mail, maar ook voor algemene opslag door middel van KPN Cloud

Wel is het zo, bij een overstap, dat bestaande mailadressen en aliassen gewoon meegaan. Dus het is niet zo dat als je nu 8 aliassen hebt onder een mailbox, daar ineens 3 van verdwijnen. Je kunt dan alleen geen nieuwe meer aanmaken onder dat account zonder dat je eerst bestaande aliassen verwijderd.

 

 

Het topic hieronder zou meer informatie moeten bevatten, maar lijkt vooral kapotte links te zijn:

As ik de links in dit topic bekijk dan doen ze het allemaal nog. Maar hebben sommige pagina's nu minder informatie dan toen dit topic gemaakt werd. Houd in je achterhoofd dat de integratie inmiddels twee jaar geleden is. Informatie en verwijzingen specifiek daarover zijn grotendeels verwijderd of verplaatst. Veel informatie van de website van XS4ALL is nu geïntegreerd in kpn.com. Maar, om dit voor andere lezers ook duidelijker te maken heb ik een disclaimer toegevoegd aan het eind van dat artikel.

 

Wat helemaal geweldig is, is dat deze uitkomen bij een pagina die claimt “XS4ALL en KPN Al meer dan 25 jaar de beste service” - Nou dat merk ik als klant sinds 1997...

Daarnaast is er de volgende site: https://www.overons.kpn/nl/het-bedrijf/onze-merken/xs4all

Die verwijst naar iets dat “Tech Hussel” heet, maar daar is vervolgens ook niks over te vinden, behalve deze link:

https://www.kpn.com/algemene-voorwaarden/prive/kpn-hussel-voorwaarden

Ik heb dus de website, MijnKPN en het forum en de online helpdesk af lopen zoeken, inclusief de chatbot. Ik zou graag mailen, maar dat lijkt niet te kunnen, dus het enige dat nog over blijft is zelf hier posten of bellen.

Hussel waren de abonnementen die we tot begin januari vorig jaar hadden. De Tech Hussel variant was niets anders dan een regulier KPN abonnement met daarin ook KPN Service Plus. Dit is, en was, voor jou niet per sé relevant :) aangezien Service Plus voor jou als XS-klant bij je abonnement in zit. Zoals daar ook genoemd wordt "Voor nieuwe klanten is dit alles gebundeld verkrijgbaar.”

 

De informatie over de bereikbaarheid van de telefonische klantenservice is ook  erg verwarrend:

Tot 18:00: https://www.kpn.com/service/contact-opnemen.htm

Tot 20:00: https://www.kpn.com/service/xs4all.htm

Tot 22:00: https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm

Er is een verschil tussen de klantenservice van KPN en XS4ALL. 

De KPN Klantenservice (0800-0402) is voor reguliere vragen bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 18:00 en op zaterdag van 08:00 tot 17:00. Voor technische storingen zijn we echter 24/7 bereikbaar op datzelfde nummer.

De XS4ALL Klantenservice (020 398 76 66) is voor reguliere vragen bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 20:00 en op zaterdag van 10:00 tot 17:00. De technische helpdesk (zelfde nummer) is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00.

 

Ik wil ook weten hoe lang ik aan een abonnement vast zit als ik over stap, en waar dat evt. vanaf hangt.

Als je overgaat naar een KPN stijl abonnement ga je een nieuw jaarcontract aan. 

 

Heeft iemand voor mij een duidelijke link waar ik mijn vragen kan beantwoorden?

De beste plek om antwoorden te krijgen is de XS4ALL klantenservice of technische helpdesk, afhankelijk van het soort vraag. 

Je mag verder ook altijd je vragen hier stellen. Maar het kan zijn dat we bepaalde abonnementsinhoudelijke vragen dan niet kunnen beantwoorden.


@Vanadijs , laat als het kan de contactmogelijkheden met KPN ‘links’ liggen en speel al je vragen via het XS4ALL loket: https://www.kpn.com/service/xs4all.htm . (Update: is hierboven al gemeld door @Erik van KPN zie ik nu). Hier vindt je (zoals bekend neem ik aan) de correcte telefoonnummers en een mailformulier. Contact via info@xs4all.net werkt ook prima en adequaat.

En ja ik weet het, XS is XS niet meer. Ik heb vanaf 1996 ook de route XS4ALL - HCCnet en weer XS4ALL gevolgd, waarna, ‘noodgedwongen maar niet verplicht’, over naar KPN. We zijn als XS’ers een aantal zaken kwijtgeraakt en KPN blijkt een log bedrijf waar, vooral in de communicatie veel mis blijkt te gaan. Dit forum staat er bol van. Een nadeel is, dat als je een essentieel item binnen je XS4ALL abonnement wilt wijzigen, (bv. Service Plus opzeggen en de Fritz!box in wilt leveren), je op de KPN loopplank wordt gezet om je bij KPN zelf aan boord te nemen. Op deze wijze zal XS op termijn volledig verdwijnen, een kwestie van enkele decennia denk ik. . 


Ook voor TV+ bijvoorbeeld zou je over moeten na KPN. Dus wat gebeurd bijvoorbeeld als KPN helemaal met het oude televisie systeem stopt? Moet je dan (wanneer?) meer of min gedwongen over na KPN als je televisie wilt houden?


 

Beste Erik,

Bedankt voor het zeer uitgebreide antwoord!

 

Het topic hieronder zou meer informatie moeten bevatten, maar lijkt vooral kapotte links te zijn:

As ik de links in dit topic bekijk dan doen ze het allemaal nog. Maar hebben sommige pagina's nu minder informatie dan toen dit topic gemaakt werd. Houd in je achterhoofd dat de integratie inmiddels twee jaar geleden is. Informatie en verwijzingen specifiek daarover zijn grotendeels verwijderd of verplaatst. Veel informatie van de website van XS4ALL is nu geïntegreerd in kpn.com. Maar, om dit voor andere lezers ook duidelijker te maken heb ik een disclaimer toegevoegd aan het eind van dat artikel.

Ik bedoel links zoals https://www.xs4all.nl/checklist/ komen niet meer bij een checklist uit. Ik krijg weliswaar geen 404, maar één of andere algemene landingspagina die net zoveel zegt. De disclaimer onderaan dat artikel meldt verder dat je met vragen daar kunt reageren, maar het artikel is gesloten.

 

Er is een verschil tussen de klantenservice van KPN en XS4ALL. 

De KPN Klantenservice (0800-0402) is voor reguliere vragen bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 18:00 en op zaterdag van 08:00 tot 17:00. Voor technische storingen zijn we echter 24/7 bereikbaar op datzelfde nummer.

De XS4ALL Klantenservice (020 398 76 66) is voor reguliere vragen bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 20:00 en op zaterdag van 10:00 tot 17:00. De technische helpdesk (zelfde nummer) is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00.

Bedankt voor de verduidelijking. Ik denk dat het veel duidelijker zou zijn als jullie dat op de website zouden zetten, ik maak het er nu niet uit op. Dat er überhaupt een ander telefoonnummer is dan 0800-0402 is behoorlijk verstopt. Je moet op “Bel XS4All” klikken voordat het in een telefoonnummer verandert. Echte https://en.wikipedia.org/wiki/Mystery_meat_navigation

 

Ik heb nog slechts één vraag over, alle andere zijn beantwoord:

Is er ergens waar ik de precieze voorwaarden kan vinden voor wat ik met mijn internet aansluiting kan doen? Met name op het gebied van het zelf hosten van services.

 


Het topic hieronder zou meer informatie moeten bevatten, maar lijkt vooral kapotte links te zijn:

As ik de links in dit topic bekijk dan doen ze het allemaal nog. Maar hebben sommige pagina's nu minder informatie dan toen dit topic gemaakt werd. Houd in je achterhoofd dat de integratie inmiddels twee jaar geleden is. Informatie en verwijzingen specifiek daarover zijn grotendeels verwijderd of verplaatst. Veel informatie van de website van XS4ALL is nu geïntegreerd in kpn.com. Maar, om dit voor andere lezers ook duidelijker te maken heb ik een disclaimer toegevoegd aan het eind van dat artikel.

Ik bedoel links zoals https://www.xs4all.nl/checklist/ komen niet meer bij een checklist uit. Ik krijg weliswaar geen 404, maar één of andere algemene landingspagina die net zoveel zegt. De disclaimer onderaan dat artikel meldt verder dat je met vragen daar kunt reageren, maar het artikel is gesloten.

Klopt, de checklist is daar niet meer aanwezig. Dat was hetzelfde als het boekje dat je destijds hebt gekregen. Maar, ik heb even over het hoofd gezien dat we het artikel gesloten hebben. Ik heb de disclaimer daar aangepast, en de checklist/infoboekje als bijlage aan dat artikel toegevoegd.

 

 

Ik heb nog slechts één vraag over, alle andere zijn beantwoord:

Is er ergens waar ik de precieze voorwaarden kan vinden voor wat ik met mijn internet aansluiting kan doen? Met name op het gebied van het zelf hosten van services.

Hebben we niet heel specifiek ergens staan, ook om kwaadwillenden niet te veel informatie te geven. In de basis kun je doen wat je wilt. Er zijn wel een paar dingen die de Abuse afdeling minder leuk vindt, bepaalde manieren van poorten open hebben staan, etc… Maar mocht dat het geval zijn, dan krijg je daar per e-mail van hen bericht over, en kun je via die e-mail met hen in gesprek.

Verder kun je de algemene voorwaarden van XS4ALL abonnementen hier vinden.


Mail: Je kunt maximaal 6 e-mailaccounts aanmaken, en elk account kan 5 aliassen hebben. 

@Erik van KPN Klopt dat, 5 aliassen? In andere topics kom tegen dat bij elk e-mailaccount 10 aliassen kunnen worden gemaakt.

Piet.


Als ik inlog met XS heb ik de mogelijkheid om 6 email accounts te hebben, met daarbij 10 aliassen. 

De mailbox kan max 25 GB aan data hebben.


Als ik inlog met XS heb ik de mogelijkheid om 6 email accounts te hebben, met daarbij 10 aliassen. 

De mailbox kan max 25 GB aan data hebben.

Ik heb gekeken, en voor XS-klanten geldt dit inderdaad.

 

Voor mail en opslagruimte kom je dan op dit:

  XS4ALL KPN
Mail Maximaal 6 mailaccounts, en elk account kan 10 aliassen hebben.

Maximaal 6 mailaccounts inbegrepen, meer kunnen tegen betaling worden toegevoegd. Elk account kan 5 aliassen. 

Opslag Elk mailaccount heeft een opslagruimte van 25 GB. Deze kan gebruikt worden voor mail, maar ook voor algemene opslag door middel van KPN Cloud Elk mailaccount heeft een opslagruimte van 15 GB. Deze kan gebruikt worden voor mail, maar ook voor algemene opslag door middel van KPN Cloud

Wel is het zo, bij een overstap, dat bestaande mailadressen en aliassen gewoon meegaan. Dus het is niet zo dat als je nu 8 aliassen hebt onder een mailbox, daar ineens 3 van verdwijnen. Je kunt dan alleen geen nieuwe meer aanmaken onder dat account zonder dat je eerst bestaande aliassen verwijderd.

 

Ik pas dit ook even aan in mijn gemarkeerde antwoord.