Skip to main content
Vraag

Wat moeten we bij onze verbouwing doen met de blauwe kabel in de grond?

• March 12, 2026
  • 7 reacties
  • 46 keer bekeken

Wij zijn aan het verbouwen en en lopen blauwe kpn kabels door de kruipruimte heen.
We gaan volgende week de vloer met beton volgooien. Maar wat moeten we doen met deze blauwe kabels. Ze lopen van buitenaf naar ons binnen, wij gebruiken hem niet. En dan lopen er nog kabels naar de buren. Weet niet in hoeverre het daarna nog doorgaat in de straat in. 

7 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 12, 2026

Hoekhuis? In principe loopt hij door jouw kruipruimte en bij alle buren zit 1 aftakking. Handig is het niet om hem vol te storten, maar dat is aan jou.

Hoe weet ik zeker dat hij nog in gebruik is dan?
Want het is toch vreemd dat ik hierdoor mijn eigen vloer niet met vloerisolatie vol kan gooien.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

Even bij de buren langs gaan en vragen hoe hun internet geleverd krijgen? Maar mij lijkt het ook niet verstandig om een kruipruimte met kabels, vol te storten. Het blijft een kruipruimte, voor onderhoud.…

Stel dat er uiteindelijk glasvezel jouw huis naar binnen komt. Hoe krijg je dat dan in je meterkast?

Glasvezel ligt er al jaren. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 12, 2026

Beste ​@Froukje en Denny misschien even bij 

https://www.mijnaansluiting.nl/home

informeren

Wat denk jij ​@Ik_Combineer ?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 12, 2026

Als glasvezel van kpnnetwerk er al jaren ligt zal het koper niet meer gebruikt worden. 3 jaar na aanleg glasvezel wordt dit namelijk uit gezet. (Bij adressen was glasvezel mogelijk is)

Als het glasvezel is van ODF, Delta of een andere partij is de kans wel groot dat het koper nog in gebruik is. 

KPN heeft vanuit de telecomwet toestemming om dit soort kabels tijdens de bouw in uw kruipruimte te leggen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 12, 2026

Beste ​@Froukje en Denny misschien even bij 

https://www.mijnaansluiting.nl/home

informeren

Wat denk jij ​@Ik_Combineer ?

Dit is altijd verstandig, hier kan je gewoon een verwijdering aanvragen en dan wordt je binnen enkele dagen gecontracteerd door de juiste partij welke direct kan vertellen of deze kabels nog in gebruik zijn en of ze eventueel verwijderd (of onder gestort) mogen worden.