Skip to main content

Er ligt een nieuw modem klaar. Ik moet dan de experia 10 inleveren. Als dat een 12 is, zal ik dat doen? Wat zijn de verschillen tussen de twee?

Hallo @JohnFH ,

De Box 12 heeft : 

  • Dubbele memory t.o.v. v10(a) 
  • Heeft naast een USB 2.0 ook een USB 3.0 aansluiting 
  • 4 ethernetpoorten
  • Wifi6 (AX) ondersteuning. Presteert veel beter onder moeilijke omstandigheden (met veel clients). Zie voor uitleg  https://www.bright.nl/trends/artikel/4631611/wifi-6-aantocht-maar-wat-hebben-we-eraan 
  • Apparaat moet Wifi 6 natuurlijk ook ondersteunen, zoals een iPhone 11 en Samsung s10, anders heb je daar niet zoveel aan.

Maar : geen goede ondersteuning voor SuferWifi.


En de USB-aansluitingen heb je ook niets aan.

@JohnFH waarom ligt er een nieuw modem voor je klaar?

De Experia V10 is tot nu toe nog het beste en meest flexibele modem dat KPN/Telfort ooit geleverd heeft, zo vinden de meesten binnen het forum.

 De Box 12 (de V12 bestaat niet) ken ik niet uit eigen ervaring, kan ik ook geen oordeel over geven.

CC: @Noordzee 

 


Hoi @JohnFH, welkom op ons forum!

Noordzee en JanD hebben je al een eind op weggeholpen zie ik, kun je hiermee uit de voeten? Heb je specifieke vragen over de modems?

Beiden worden momenteel nog gezien als recente modems. In de meeste gevallen hoef je hem ook niet persé om te ruilen.
Als je tevreden bent met je huidige modem kun je deze ook gewoon blijven gebruiken!

Onderstaande topics zijn misschien ook nog interessant/relevant:

Â