Skip to main content
Beantwoord

Website Belastingdienst niet bereikbaar met Edge en Chrome, wel met Firefox

• April 10, 2026
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik ben een helper bij Seniorweb. Ik was bij een lid die kon met zijn Windows 11 Acer desktop  de website van de Belastingdienst en DigiD  en Mijn overheid niet bereiken.
Dit met  Edge (standaard)   en Chrome.  Met Firefox lukte het wel.
De melding  was  telkens   ERR_CONNECTION_RESET
Het modem is een KPN Box 12.  De pc is via  wifi gekoppeld.
Ik had  op het modem  IPv6 uitgeschakeld gehad  en   ook IPv6  ingeschakeld. Geen verschil.
Het modem is ook een keer opnieuw  opgestart  (via interface). Er is geen harde reset gedaan omdat
wifi instellingen aangepast zijn. 
Is  een oplossing van het probleem bekent?  Is dit toch  IPv6 uitschakelen?
Hoe is het te verklaren dat via Firefox de website wel  benadert kan worden? 
Bedankt alvast voor de reacties.

Beste antwoord door sigwarth

Het lijkt wel een probleem van het modem gewest te zijn!
Na de firmware update  (begin 2026 ?) moet modem een keer reset (fabrieksinstellingen) worden als er problemen zijn. (Info ergens  op het forum tegengekomen).
Dan de  IPv6  uitschakelen en controleren of  beveiligingsniveau op Standaard  staat.
Vandaag deze actie uitgevoerd en men kon ook met Edge en Chrome de websites van de overheid bereiken.
Wat mij verbaasde, dat de aanpassingen (SSID + wifi sleutel)  - vermoedelijk bij het wisselen van het modem  door een KPN monteur - die gemaakt waren  na de harde reset terug waren. 

4 reacties

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

Je kan in Chrome de cookie van de belastingdienst proberen te verwijderen.

Specifieke cookies verwijderen

1. Open Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op de 3 puntjes dan Instellingen .
  3. Selecteer Privacy en beveiliging Cookies van derden.
  4. Selecteer Alle sitegegevens en -rechten bekijken.
  5. Zoek rechtsboven de naam van de website.
  6. Selecteer rechts van de site Verwijderen .
  7. Selecteer Verwijderen om te bevestigen.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hallo ​@sigwarth, welkom terug bij de community!

Goede tip van ​@Paul.K het verwijderen van cookies of de browsercache is inderdaad een logische eerste stap.

Als het in Firefox wel werkt, betekent dat gelukkig dat er geen probleem is met de KPN Box 12. Dan zit het meestal in Chrome zelf, bijvoorbeeld een vastgelopen cookie, cache of een beveiligingsinstelling. Vaak is het na het legen van de browsergegevens meteen opgelost.

Gebruikt de klant toevallig ook een VPN in de desbetreffende browser? Dat kan hier namelijk ook invloed op hebben. Het kan daarom helpen om de VPN tijdelijk uit te schakelen en het opnieuw te proberen.

Mocht het daarna nog spelen, laat het gerust weten. We denken graag mee. 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 13, 2026

Het lijkt wel een probleem van het modem gewest te zijn!
Na de firmware update  (begin 2026 ?) moet modem een keer reset (fabrieksinstellingen) worden als er problemen zijn. (Info ergens  op het forum tegengekomen).
Dan de  IPv6  uitschakelen en controleren of  beveiligingsniveau op Standaard  staat.
Vandaag deze actie uitgevoerd en men kon ook met Edge en Chrome de websites van de overheid bereiken.
Wat mij verbaasde, dat de aanpassingen (SSID + wifi sleutel)  - vermoedelijk bij het wisselen van het modem  door een KPN monteur - die gemaakt waren  na de harde reset terug waren. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Dank je wel voor je terugkoppeling, ​@sigwarth, en fijn dat je ook deelt wat uiteindelijk de oplossing was!

Goed om te horen dat het na de fabrieksreset en het aanpassen van de instellingen weer werkt. Dat resetten na een update is overigens niet standaard nodig, maar kan inderdaad nuttig zijn wanneer er problemen ontstaan na een firmware-update. Wat betreft de wifi-naam en het wachtwoord: die worden vaak opgeslagen in ons beheersysteem en na een reset automatisch weer teruggezet. Dat verklaart waarom deze instellingen na de fabrieksreset weer terug waren.

Goed dat je dit hebt gedeeld, hier hebben andere meelezers zeker iets aan. Fijn dat het nu weer werkt! 😊