Skip to main content
Vraag

Website bonapi.nl laadt niet via KPN-netwerk (wel via andere netwerken)

• September 23, 2025
  • 3 reacties
  • 64 keer bekeken

Probleemomschrijving:
Sinds een paar dagen hebben we een probleem met de toegang tot onze bedrijfswebsite bonapi.nl via het KPN-netwerk (router ZTE).

• We hebben twee verschillende KPN-abonnementen met twee routers: één voor netwerk bonapi en één voor bonapi_new.

• Op dit moment: via het Wi-Fi netwerk bonapi laadt de site niet, maar via bonapi_new werkt het wel.

• Een paar dagen geleden was het juist andersom (via bonapi_new werkte de site niet, maar via bonapi wel).

• Op mobiele data of andere providers werkt de site altijd goed.

Tests die we hebben uitgevoerd:

1. ping bonapi.nl → antwoordt correct (IP: 185.95.15.90).

2. tracert 185.95.15.90 → route naar de server is correct.

3. curl -4 -I https://bonapi.nltimeout op poort 443 (geen verbinding met de server).

4. nslookup bonapi.nl → DNS wordt correct opgelost naar 185.95.15.90.

5. DNS gewijzigd naar Cloudflare (1.1.1.1) en Google (8.8.8.8) → geen verbetering.

6. IPv6 uitgeschakeld, DNS-cache geleegd, IP release/renew gedaan → geen effect.

7. Op de router zijn geen URL-filters ingesteld. Probleem doet zich alleen voor bij bonapi.nl, alle andere websites werken wel.

Conclusie:
Het lijkt erop dat ergens binnen het KPN-netwerk (router/ZTE of mogelijk een filter zoals “Veilig Internet”) het HTTPS-verkeer naar bonapi.nl wordt geblokkeerd of gefilterd, terwijl de server zelf goed bereikbaar is.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

Beste ​@w1ojtas , ik kan bonapi.nl gewoon bereiken via een V10 modem en standaard KPN instellingen. 

Hallo ​@w1ojtas , misschien is dit een soort gelijk probleem:

Hebben jullie misschien ook vaste telefonie via het internet?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@w1ojtas en welkom op de community! Dank voor je duidelijke uitleg en alle testen die je al hebt gedaan. Eerlijk gezegd gaat dit technisch wat dieper dan waar ik zelf veel van weet. Maar ik wil je natuurlijk wel proberen verder helpen.

Probeer het eens met een bekabelde verbinding direct op het modem, om wifi uit te sluiten. Hopelijk lukt het om de oorzaak snel te vinden. En misschien zijn er anderen op de community die hier meer verstand van hebben ook nog met tips komen.