Skip to main content

Hallo,

Wij hebben een glasvezelverbinding 1gb incl tv. Nu viel plots het internet uit op 7 t/m 9 januari jl. Kapot NT glasvezelkastje werd ons verteld. Deze werd opgestuurd en is meteen de 9e aangesloten. Daarna werkte de verbinding weer. Maar nu loop ik tegen een oud probleem aan.

 

Wij hebben ongeveer nu drie jaar een glasvezelverbinding op dit adres (voorheen onder mijn naam, inmiddels onder die van mijn vriendin). Toen het nog onder mijn naam was, is 2x eerder dat NT kastje kapot gegaan. Mij werd verteld dat dit een veelvoorkomend probleem was. De (oude?) NT kastjes zouden namelijk niet goed tegen wisselingen in spanning kunnen. Dus haal je een keer de stroom eraf? Dan kan het ding al stuk gaan. En dan met name de RJ45 Ethernet aansluiting om precies te zijn. 

 

Het oude model is uitgefaseerd en ik zou inmiddels een nieuwe hebben. Nou niet dus, dit NT kastje heeft begin januari ook de geest gegeven. Het Nt kastje wat ik nu op 9 Januari heb ontvangen is precies hetzelfde model. Maar, aangesloten en alles leek weer te werken. 

 

Maar nu kom ik op het ‘oude probleem’, waar ik hier ook een topic had gemaakt onder mijn oude KPN account. Ik heb regelmatig midden op de dag dat het internet opeens wegvalt, en dan binnen een paar minuten weer online komt. Nadeel is dat ik full time vanuit huis werk en vaak grote hoeveelheid data in de cloud moet zetten en teams calls heb. Waar ik dus al sinds de 9e meerdere malen uitgegooid ben omdat de verbinding ineens verdween. 

 

Hieronder een screenshot van het modem log waar je deze error ook ziet. 

 

En daarnaast kregen wij ook 18 januari jl. een email van KPN dat alle NT kastjes in onze regio werden vervangen en we binnen drie weken een monteur konden verwachten die dit kastje even kwam omwisselen. Wat ik dus gek vond want ik heb net een nieuwe?

 

Mijn vragen:

  1. Kunnen dit PPPOE probleem aub oplossen? Ik werk dus full time en ben afhankelijk van mijn internet thuis. 
  2. Is er toch binnen een maand een nieuw NTkastjes model dat deze (weer) vervangen worden? 

Hi @DeHeerStraus, welkom bij onze community. 

Ik ben verbaasd dat het NT-kastje zo vaak vervangen moest worden. Mag ik aannemen dat wanneer je verbinding wegvalt dit op alle apparaten gebeurt? Valt je tv dan ook uit? (Mocht je dat bij ons afnemen) Heb je de Box 12 ook helemaal gereset

Ik begrijp dat deze vragen misschien overbodig klinken, maar ik wil toch zeker weten dat deze stappen zijn gedaan. 

 

 


@Alex van KPN ja op alle apparaten valt het internet dan weg, wifi en kabel. Ik ga er even vanuit dat daarbij ook tv uitvalt, maar dit ben daar tijdens zo'n uitval niet mee bezig omdat ik meestal aan het werk ben wanneer het mij opvalt. 

 

Box 12 is dit jaar nog niet helemaal gereset omdat dit best wat rompslomp met zich meebrengt. En in het verleden had dit ook niet geholpen. Maar ik kan die wel nog een keer proberen. 

 


@Alex van KPN ja op alle apparaten valt het internet dan weg, wifi en kabel. Ik ga er even vanuit dat daarbij ook tv uitvalt, maar dit ben daar tijdens zo'n uitval niet mee bezig omdat ik meestal aan het werk ben wanneer het mij opvalt. 

 

Box 12 is dit jaar nog niet helemaal gereset omdat dit best wat rompslomp met zich meebrengt. En in het verleden had dit ook niet geholpen. Maar ik kan die wel nog een keer proberen. 

Heel graag. Mocht dit niet helpen, bel dan even met ons op het moment dat het gebeurt, dan kunnen ze live met je meekijken. Het gratis nummer is 0800 0402.