Skip to main content
Vraag

Wederom problemen met verbinding

• 16 maart 2025
  • 4 reacties
  • 60 keer bekeken

Na een paar maanden zonder enige grote problemen is het weer zo ver.

Van de een op de andere dag zijn al mijn apparaten niet meer gekoppeld met mijn modem, na veel pijn en moeite met de klantenservice is het voor elkaar gekregen een paar apparaten te verbinden. 

Heb hier ongeveer anderhalf uur voor aan de telefoon gehangen, na het lange riedeltje met resets vanuit mijn kant en kpn zijn kant. 

Ondertussen zit ik nog steeds met het probleem dat diverse apparaten nog steeds niet kunnen verbinden, zoals smart tv, chromecast.

Dit is voor mij al de 3e keer sinds wij abbonement zijn en continue word door KPN naar de TV fabrikant gewezen, terwijl die het altijd zonder enige problemen heeft gedaan tot er een KPN modem kwam te liggen.

WPS leek de oplossing voor nu maar dit is ook gestopt met werken, ik heb onderhand wel 5 extra wifi netwerken zonder succes. 

Dus nu zit ik met een smart tv zonder internet, geen mogelijkheid om een kabel te trekken. Vandaar dat ik ook een wifi abbonement aanschaf en wederom geen oplossing. 

Ons contract loopt over anderhalve maand af dus wij zullen direct vertrekken. Maar graag heb ik toch nog internet op AL mijn apparaten zolang ik nog een contract heb.

Graag een oplossing

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Opening123, welkom op onze community! Wat balen dat je niet op internet kunt met je TV. We denken hier graag met je mee! Kun je je situatie toelichten?

• Wat voor TV heb je precies?
    • Wat voor foutmelding krijg je precies?
  • Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je dit ingesteld staan?
  • Wat voor experiabox gebruik je?
  • Gebruik je wifiversterkers?
    • Welke?
    • Hoe branden de lampjes? 
    • hoe zitten deze aangesloten?
  • Je noemt 5 wifinetwerken te hebben, ik kan me voorstellen dat het daar niet beter van gaat werken. Kun je dat toelichten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 maart 2025

Hi. 

Een samsung smart tv, ip/dns/overige 00000

Ik heb voorheen precies hetzelfde probleem gehad toen na update, ook toen duurde het een hele flinke tijd tot een oplossing. 

Uiteindelijk waren er 2 oplossingen, laptops aan het main netwerk, ps5 en dat soort apparaten op een extra 5hz netwerk en overige apparaten op een 2hz netwerk. 

WPS knop was oplossing twee, beide functioneren niet meer. 

V12 experia box, al reeds vervanger na eerste euvelen. Dit was ook geen oplossing. 

Geen versterker in huis. 

Op advies van jullie klantenservice moest ik extra wifi netwerken aanmaken om te verbinden, dus als dat niet ten goede van mijn netwerk is snap ik niet waarom het dan word aangeraden en waarom er wijzigingen worden doorgevoerd als standaard als meer dan de helft van de apparaten niet op een bepaalde hz functioneren.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Welke softwareversie heb je op je experiabox?

We hebben daar een paar handige artikelen over geschreven:

Volgens mij zouden je apparaten prima op hetzelfde netwerk moeten kunnen. Anders is het waarschijnlijk wel de moeite waard je experiabox te resetten en opnieuw in te stellen. Dit moet goed op te lossen zijn!

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 248 reacties
  • 19 maart 2025

Staat het IP-adres in je tv op automatisch?

Zo staat het bij mij..

Reageer