Skip to main content

Wéér een storing in mijn buurt

• July 13, 2025
  • 17 reacties
  • 83 keer bekeken

En weer is het raak met een storing in mijn buurt!

Nu al de 3e of 4e keer dat dit voorkomt binnen een maand en ben er nu toch echt een beetje klaar mee! Na de storing is alles ontregelt, snelheid superwifi niet hoger dan 80 mb ps! Weer moeten bellen met de klantenservice en uiteindelijk te horen krijgen  .. ja ik weet het ook niet meneer?

Wij werken regelmatig thuis en zit niet te wachten op deze onzin!

Nu begrijp ik dat KPN ook niet alles kan voorkomen, maar ik ben het nu gewoon zat!

17 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 13, 2025

Heb je al de snelheid gemeten direct op je modem? KPN is niet verantwoordelijk voor te snelheid die jij bereikt via SuperWifi.

Dus hang je laptop of computer bekabeld aan je modem, en meet opnieuw.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2025

Bedankt voor de tip,

De goede snelheden worden zeker gehaald maar na iedere storing ben ik genoodzaakt de wifi punten te resetten en weer bekabelt aan te sluiten aan de modem. Hierna zijn ze weer redelijk snel. Het is gewoon vervelend dat ik dit elke keer moet doen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 13, 2025

Kan je wat duidelijker omschrijven wat de storing inhoudt? Tot nu toe komt het alleen uit op lagere downloadsnelheid via wifi. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2025

Beste klant, door een storing in postcodegebied 1338JC kan je misschien niet of minder goed internetten, tv-kijken of bellen. Sorry hiervoor! Wij werken hard aan een oplossing. Kijk op kpn.com/storing-thuis voor verwachte oplostijden. Groet, KPN

Is nu de 3e keer in 2 weken

Geen tv en geen internet

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • July 13, 2025

Wellicht ook goed te weten om welke super wifi punten het gaat en ook welk modem?

KPN is wel degelijk verantwoordelijk dat de super wifi punten goed werken maar dat is dan ook wel afhankelijk hoe ze zijn geplaatst en hoe ze zijn aangesloten 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2025

V12 modem met 2 superwifi 2 punten , 1 gbit  glasvezel (3 etages waarvan de modem op bg 1 punt op 1e en 1 punt op zolder)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@J.schuring dat is natuurlijk nooit leuk. Een storing kan natuurlijk altijd voorkomen maar niet te vaak inderdaad. Hoe staat het nu met de snelheid van de verbinding? Voor meer informatie kan je ook altijd even kijken op onze kennisbank voor meer informatie rond Wifi en Wifi-punten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

Zeer ontevreden!.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

Ik heb laatst 1.5 uur aan de telefoon gehangen met een medewerker van kpn. Uiteindelijk werd mij aangegeven om alles met een kabel aan te sluiten...  sorry,  maar daarvoor heb ik geen superwifi punten aangeschaft

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Ik neem aan dat dat puur om te testen was.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

Nee als oplossing voor de trage snelheid  aan het eind. Ze wist het ook niet meer en kon geen ticket aanmaken omdat alle stappen goed waren doorlopen... maar ja, aan de snelheid kon ze niets doen en moest ik de versterkers maar met de kabel aansluiten... 

Kortom ik mag het zelf uitzoeken. 

Daar ben ik best teleurgesteld in en weet niet of ik op deze manier bij KPN blijf.

Mijn contract loopt volgende maand af.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

KPN kan nooit garanderen dat je goed Wifi-signaal hebt. Er blijven zat factoren waardoor je een slecht signaal hebt, zoals dikke betonnen muren, veel andere signalen rond het huis, of misschien wordt het signaal verstoord door iets wat vlak bij je modem staat.

Wees blij dat ze Super Wifi aanbieden, maar zie dat enkel als versterking, en ook dat kan een theoretisch zijn zwakste punt raken. Het beste is altijd om bekabeld te nemen, als dat kan. Veel stabieler.

Download anders eens een WiFi analyzer-app op je telefoon, en meet daarmee het bereik eens.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

Ariën , dit snap ik nu allemaal wel.

Maar sinds deze storingen zich voordoen, heb ik problemen. Hiervoor werkte alles al 1.7 jaar prima en had ik geen problemen. Dus , ja kpn moet mij gewoon leveren waarvoor ik betaal! En niet aangeven dat ik het maar bekabeld moet aansluiten.

Er komt gewoon geen oplossing voor mijn probleem.

Alsnog bedankt voor je input.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 17, 2025

Wat is de snelheid die je bekabeld meet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

Bekabeld, zonder kabel haalde ik altijd 260/320 Mbps.

Nu 20/50 Mbps

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 17, 2025

Heb je al gekeken met een Wifi Analyzer app hoe sterk je signaal is? 

Verder levert KPN wat je betaalt. 871,21 Mbps is een prima snelheid tot aan de modem.