Skip to main content

Mijn internetverbinding valt de laatste maanden elke dag wel 3 keer weg. Het resetten van de Experia box biedt vaak de oplossing alleen kost dit de nodige tijd. Het doorlopen van de storingshulp service op de site levert voorlopig niets op. Weet iemand mogelijke oplossingen voor dit probleem? 

@nielssievd Mocht je het nog niet gedaan hebben, is het advies om in je profiel de privé gegevens in te voeren ,dan kan een moderator mogelijk je verbinding verder inzien.

 

Er kunnen diverse redenen en problemen zijn waardoor dit voorkomt, om goed advies te kunnen geven is dan ook meer informatie nodig, hier zijn enkele vragen die daarbij helpen:

-Hoe merkt u dat de internetverbinding weg is?

-Speelt het op wifi of via bekabelde verbinding (als bekabeld, zit er dan mogelijk een devolo tussen?)?

-ziet u op de experiabox dat deze geen verbinding heeft (meestal rood broadband lampje)?

-mocht u ook iTV afnemen, valt deze dan ook weg of is het alleen het internet?

-als u geen internet heeft, heeft u dan nog wel een lokaal netwerk (kan je bijvoorbeeld 192.168.2.254 (de experiabox) bereiken)?

 

mocht je nog andere specifieke dingen ontdekt/getest hebben kan het nuttig zijn deze ook te vermelden.


Hallo @nielssievd Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik kijk graag even met je mee. Ik zie dat @Zeonz uitstekende vragen stelt en ik lees graag je toelichting; dat helpt bij het identificeren van het probleem. Wil je je gegevens ook nog in je Forum Profiel vermelden? Dan kan ik aan de slag. 


Hallo @nielssievd Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Ik ga er graag vanuit dat alles is verholpen, maar mocht je nog hulp nodig hebben dan lees ik het graag! 


Ha @Bart_ en @Zeonz,

Hartelijk dank voor jullie tips en reactie.

Inmiddels is de KPN monteur langs geweest en heeft hij zowel de bekabeling naar de Experia box en de Experia box zelf vervangen.

Tot nu toe geen problemen meer gehad.


Reageer