Skip to main content

dagelijks, wekelijks en soms meerder keren per dag valt de verbinding met internet en TV weg. Ik kan dan niets meer doen. De enige oplossing is dan de stekker uit de modem halen en opnieuw laten opstarten. 

Het lijkt niet aan de kabels te liggen naar de TV, want internet valt ook weg. 

Hoe is dit op te lossen?


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ha @TjeerdA, welkom! Leuk dat je je vraag hier stelt! Ik zie inderdaad dat de verbinding regelmatig wegvalt. Daarom ben ik benieuwd wat en hoe je precies aangesloten hebt. Welke Experia Box heb je? En heb je daar ook nog iets als een versterker, draadloze verbindingsset, eigen router achter geplaatst? Merk je ook iets aan de Experia Box als het internet wegvalt?


Hoi @Marcia_ , Bedankt voor je reactie.

Ik heb een Experia Box v8. Daar merk ik niet zo veel aan, want ik haal stroom eraf en dan doet alles het weer na een tijdje. Maar is wel lastig als dit vaak gebeurt.

Aan de Experia Box heb ik een kabel lopen naar de tv-ontvanger. En een kabel naar een netwerkswitch vandaar gaan kabels naar draadloze verbindingsset en NAS. 

Ook heb ik in huis nog een wifi extender.

 


Wat voor switch heb je? Zou je eens een dag (of meer) kunnen testen met alleen de Experia Box en bekabelde aansluitingen naar tv/pc etc? En dan één voor een de switch, de DVS en de NAS weer aansluiten? Hopelijk heb je ergens binnen het proces dan wél weer een wegvallende verbinding en weten we op die manier waar het aan ligt. 


Ja, zal dat proberen.


De switch is een netgear GS108


Heb je het kunnen testen, @TjeerdA? Hoe staat het er nu voor?


Hoi @Marcia_, Nee nog niet helemaal goed. Ben ik nog mee bezig. Maar gisteravond viel de tv-verbinding opeens weg (zwart beeld en af en toe haperend geluid,) internet deed het nog wel maar traag. Heb eerst de tv-ontvanger opnieuw opgestart, dat maakte geen verschil. Dus toen weer de modem uit en aan gezet. Toen deed alles het weer.


Heb je al een oplossing, @Marcia_ ? 
 

Alles heeft het 1,5 week goed gedaan! Afgelopen woensdag is de verbinding tot 2 x toe weggevallen overdag. Zaterdagavond laat ook weer uit het niets viel de verbinding weg. 

Ik zie verder geen andere verbanden. Misschien dat jij iets achter de schermen kan zien?


Wat rot dit.. Ik heb ook nog wat testjes gedaan en heb werkelijk geen idee. Dus het lijkt me goed dat we de V8 om gaan ruilen. Ik stuur je een privébericht met informatie. Laat je over een week (of 2) nog even weten of alles nu wel goed blijft werken?