Skip to main content

Ook hier een grote bende na de nachtelijke modem update. Internet valt steeds weg op al mijn bedrade lijnen na een aantal minuten. Als ik mijn TP-link acces point uit de modem haal blijft internet wel online maar met de AP erin dus niet. Alles werkte perfect voor de update en nu lijkt het niet samen te werken. Is dit een scam update om ons superwifi2 aan te smeren….potverdorie al uren kwijt hier met een hoop gehannes en gereset.
 

Groeten

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Gaat het direct fout met de tp link verbonden of stort het na enige tijd in elkaar. En geldt dit dan voor het hele netwerk thuis of alleen alles wat via de tp link loopt. 

Maakt de STP instelling ( te vinden bij ethernetpoorten) nog verschil in aangezet?


Als ik alles opnieuw aansluit werkt het, soms 5 minuten, soms 10 minuten.

Dan stort het inderdaad helemaal in elkaar, alle 4 de bekabelde lijnen van de modem vallen dan weg.
De wifi van de modem zelf blijft nog werken.

Zodra ik de kabel die verbonden is met de TP-link uit de modem haal werkt de rest meteen weer.

 


Klinkt alsof er een netwerk loop situatie ontstaat. STP is hier een protocol voor. Zit deze instelling op de tp link. Op de v10 zit het onder ethernetpoorten als de nieuwe software erop zit.

Andere mogelijkheid is om een switch met netwerk loop protectie tussen modem en tp links te zetten indien voorhanden.


Alvast bedankt voor je hulp. Als ik vanmiddag thuiskom zal ik direct in de instellingen gaan kijken van de V10 en het TP-link device of ik daar iets kan vinden met STP protocol.


Klinkt alsof er een netwerk loop situatie ontstaat. STP is hier een protocol voor. Zit deze instelling op de tp link. Op de v10 zit het onder ethernetpoorten als de nieuwe software erop zit.

Andere mogelijkheid is om een switch met netwerk loop protectie tussen modem en tp links te zetten indien voorhanden.

In de TP-link instellingen geen STP gevonden. Wel in de instellingen van de V10 onder ethernetpoorten inderdaad. Die heb ik nu aangezet, heb de TP-link nu weer ingeplugd. Nu hopen dat het overeind blijft :)


Het leek bijna te werken met STP aan op de V10.
Helaas viel na 30 minuten alles weer op zijn gat…

Mijn internet browser geeft een DNS error aan.


Is er dan misschien een tweede dhcp server actief? 

Het systeem dat de dns error aangeeft. Welke dns heeft die staan. Dat zou 192.168.2.254 moeten zijn. Als het windows is via ipconfig / all uitlezen.


Op de TP-link staat een DHCP setting op 'Auto', ik heb die nu op 'Uit' gezet. Alles draait weer, hopen dat het nu wel aan blijft. Ik laat wel weer wat horen :)


Ik ben al meer dan een uur online na het uitschakelen van de DHCP op de TP-link.
Bedtijd, als morgen alles nog online is dan ben ik erg geholpen.

Alvast dank voor alle hulp!

 


Helaas lag het vanmorgen allemaal weer plat. Geen opties meer over met TP-link voor mijn gevoel. Heb er nu ipv een nighthawk router neergezet. Hopen dat die geen problemen oplevert..


Alles draait al een paar uur super met de andere router in AP mode. Ik weet niet wat het is maar de nieuwe update heeft iets tegen TP-link denk ik 😉 ik heb dat ding in ieder geval terug in de kast gelegd om stof te happen. Ik wil Bruistablet bedanken voor alle hulp. Mijn probleem is opgelost. Groeten!


Reageer