Skip to main content

Hoe veel apparaten kunnen te gelijke tijd op dezelfde wifi? Het is een huis met 4 verdiepingen en ik heb er 3 wifi versterker van KPN maar sommige apparaten als laptop worden steeds van de wifi afgegooid. 

Ik heb een idee dat er te veel devices op de wifi porten zitten.

Hoe kan het opgelost worden?  Ik heb al paar keer met de customer service gesproken maar geen nuttige tips… Met wifi manager heb ik ook niks aan.

 

Please help!!! 

Hoi @Danika86, welkom op het forum. Wegvallend internet is altijd vervelend natuurlijk! Er kunnen heel veel apparaten tegelijkertijd via Wifi verbonden zijn, hoeveel heb je er? En op het moment dat het internet wegvalt, is dat alleen de Wifi of merk je dat ook met een bekabelde verbinding?

Je geeft aan dat je al contact hebt gehad, kan je vertellen wat voor tips je hebt gekregen? En ook wat je zelf hebt geprobeerd? Op het forum weten wij alleen wat jij ons vertelt, als je iets niet noemt weten wij het niet en dat maakt het lastiger om met je mee te denken.


Zijn alke 3 de versterkers bekabeld aangesloten? 


Bedankt voor uw reactie!

 

De tips van customer service was eenvoudig, ik moest het via wifi manager controleren. Daar kreeg ik geen fout meldingen. Soms er zitten 10 apparaten op de wifi dan pas zijn er problemen met verbinding, ook met de gekabeld internet (zoals smart TV). 

Andere tip van customer service was dat minder apparaat laten verbinden, daar kan ik helaas niks aan doen want er wonen 6 mensen en ze willen online zijn.

Ik heb nu de snelste internet van KPN (1G/s glasvezel). Wat kan er nog veranderd worden?

Alvast bedankt!


Ja de 3x versterkers zijn bekabeld. 


Bedankt voor uw reactie!

 

De tips van customer service was eenvoudig, ik moest het via wifi manager controleren. Daar kreeg ik geen fout meldingen. Soms er zitten 10 apparaten op de wifi dan pas zijn er problemen met verbinding, ook met de gekabeld internet (zoals smart TV). 

Andere tip van customer service was dat minder apparaat laten verbinden, daar kan ik helaas niks aan doen want er wonen 6 mensen en ze willen online zijn.

Ik heb nu de snelste internet van KPN (1G/s glasvezel). Wat kan er nog veranderd worden?

Alvast bedankt!

Dus de klantenservice zegt dat je minder apparaten moet verbinden omdat 10 te veel is? Wat een onzin! Die uitzendkrachten hebben er helemaal geen verstand van helaas. Welk modem en welke versterkers heb je?


Ik heb nu de snelste internet van KPN (1G/s glasvezel). Wat kan er nog veranderd worden?

Die misvatting zien we helaas veel te vaak. De gedachte "Ik heb problemen met Internet laten we de snelheid maar verhogen." leidt vrijwel nooit tot de oplossing, simpelweg omdat de beschikbare bandbreedte vrijwel nooit de oorzaak is.

Ook in jouw situatie met 6 gebruikers zal 200Mbps vrijwel zeker voldoende zijn.

 

Welke Experia/KPN Box heb je?


Ik heb nu de snelste internet van KPN (1G/s glasvezel). Wat kan er nog veranderd worden?

Die misvatting zien we helaas veel te vaak. De gedachte "Ik heb problemen met Internet laten we de snelheid maar verhogen." leidt vrijwel nooit tot de oplossing, simpelweg omdat de beschikbare bandbreedte vrijwel nooit de oorzaak is.

Ook in jouw situatie met 6 gebruikers zal 200Mbps vrijwel zeker voldoende zijn.

 

Welke Experia/KPN Box heb je?

Jouw niet aflatende kruistocht tegen het gebruik van 1gb kennen we wel @wjb maar er staat nergens dat TS de snelheid verhoogd heeft om meer gebruikers toe te kunnen laten. Die opmerking werkt alleen verstorend. Je laatste vraag is legitiem en ook al eerder gesteld. 


De hoeveelheid apparaten is inderdaad geen issue, met 6 mensen is 10 apparaten niet eens veel zelfs. Net als de anderen ik ook benieuwd welk type modem je hebt, en of je ook een apparaat (zoals een laptop) met een kabel aan de Experia Box hebt verbonden, hoe de verbinding daarmee gaat.

Laten we het verder wel bij de vraag van Danika houden, sommige discussies helpen niet met haar probleem dus laten we die achterwege laten.


Bedankt voor de reacties!

 

Er staat de Experia v10A box met 3 versterker. De naam van deze weet ik niet maar ik heb een foto hiervan bijgevoegd.

Ik dacht dat er een limiet van de hoeveelheid van de apparaten is want soms kan mijn laptop helemaal geen verbinding met de wifi maken. 

 


Dat zijn de 'oudere' ExperiaWifi's. Ik heb ze destijds gehad maar weet er, in combinatie met de Experiaboxen, te weinig van om je echt te kunnen helpen. Ik gebruik namelijk geen Experiabox of KPN-wifi. 

Er zal vanzelf een forumlid reageren of anders een KPN-medeweker (moderator). Dat laatste kan echter even duren i.v.m. drukte.


Met 10 apparaten kan je daar geen probleem mee hebben @Danika86, dat is geen limiet. De vraag of je dit ook merkt op bekabeld aangesloten apparatuur, zoals een laptop, heb je nog niet beantwoord zo te zien. Wij weten zoals gezegd alleen wat jij ons vertelt, om meer informatie te krijgen stellen we vragen. 

Wat gebeurt er precies als een apparaat geen verbinding kan maken? Krijg je daar dan ook een foutmelding op of iets anders?


Ja er zijn 2 bekabeld smart tv's. De youtube of Netflix wordt gestopt op een moment. Met laptop via wifi kan ik soms geen webpagina's openen, alsof het niet online is.

Maar als er geen drukke periode is (ik bedoel als er maar 2 of 3 mensen thuis zijn), werkt alles prima dan. 

En de download snelheid is nooit boven de 80-90 mb/s en ik heb er 1 G/s internet. Maar dat is geen punt, het belangrijkste is dat alles zonder problemen kunnen werken.

 

Dank 


Hoe hoog de snelheid is heeft daar niet veel effect op zoals wjb al eerder zei. Dit lijkt meer iets met stabiliteit te zijn. Heb je zowel de Experia Wifi's als de Experia Box al eens volledig gereset en daarna opnieuw ingesteld?