Skip to main content

ik snap er geen snars van ..

de ene week bel ik en krijg ik te horen ja mevrouw we zien de haperingen in het internet en ik ga uw modem resetten vanaf de centrale als dit het niet oplost moet u echt opnieuw bellen.
probleem werd met de dagen weer erger .
van 1 naar ong 10 seconden

bel ik vandaag krijg ik een jongeman aan de lijn die mijn modem wel weer even opnieuw naar fabrieksinstellingen zal zetten . en die ziet de afgelopen 2 weken geen problemen .. maar uhm een week geleden zag de jongeman wel haperingen
moet ik weer alles opnieuw instellen want heb een gewoon en een losse 2,4ghz en een gastenwifi 
juist om alles apart te houden.

het maakt ook niet uit of het de bekabelde televisies, of de laptops of telefoons via de wifi .
alle verbindingen haperen . zelden langer dan enkele seconden maar als dat 10 keer per half uur is word televisie kijken heel irritant. en als je dan een game wilt doen ipv televisie word je daar steeds uitgeknikkerd.

hiervoor had ik kpn via een andere partij. maar gewoon kpn kastje en kpn modem
daar erg dure kabels voor de tvs bijgekocht NOOIT problemen gehad op wijkstoringen na.
krijg ik nu te horen ja mevrouw maar u moet ook kabels bij ons kopen .. what the heck .

het probleem zit in alles wat kan nog die kabels vervangen daaraan veranderen? dan houd ik nog steeds de storingen.

Heb je een glasvezel verbinding?


Ja die heb ik.. En de 1gb snelheid. 

 

 


Goedemiddag,

Sorry voor mijn trage reactie.

Heb net een week een abonnement van KPN Glasvezel.

Heb het standaard Glasvezel kastje aangesloten en de V12 router.

Gelijk eerste dag problemen met wegvallen van de verbinding.

Andere dag was het volgens de helpdesk het router wat naar standaard instellingen moest, maar nog steeds problemen.

Toen heb ik zelf het router (v12) er tussen uit gehaald en zelf aangesloten op mijn router die ik al had.

Zelfde probleem.

Monteur is langsgekomen en wilde eerst een ander router neerzetten, heb verteld dat dat niet helpt omdat ik de problemen ook had met mijn eigen router en het onmogelijk is dat 2 routers uitval vertonen. Dus moet het iets in de verbinding zijn.

Hij heeft uiteindelijk het standaard Glaskastje vervangen voor een Nokia glaskastje. En nu al een hele dag geen enkel probleem gehad.

Volgens de monteur zijn de nokia kastjes veel beter.

Zou een proberen of je een ander kastje kan krijgen. Denk dat het dan opgelost is.


Hoi @Andreadv, als de verbinding zo vaak haperingen vertoont lijkt er iets duidelijk niet goed te gaan. Als zowel de bekabelde als de draadloze verbinding wegvalt lijkt het iets centraals te zijn, en dat hoeft niet per se het modem te zijn. In zo'n geval is het het beste om ons (opnieuw) met ons te bellen op 0800-0402. Tijdens de verbreking kan gekeken worden wat er mis is, achteraf kunnen we er niet zoveel over zien wat het lastiger maakt. Ik vermoed dat er net als bij Eric een monteur zal moeten komen om de verbinding na te kijken. Het kan zijn dat er bij jou een andere oplossing nodig is, maar dat zal hij dan kunnen beoordelen.


Ja dat deed ik dus ik belde direct bij een flinke onderbreking.. Maar die was net over toen de jongeman de telefoon opnam. 

 

En die gaf aan niets te zien. 

Ik zal straks nog een keer bellen. 

Heb een moment kunnen opnemen met de camera om te kunnen laten zien dat het echt hapert. 


Sluit het eens aan zonder de router van KPN.

Dan kan je die alvast uitsluiten. Het enigste wat dan overblijft is het glaskasje of de verbinding naar buiten.


Huh.. Hoe dan? Tv signaal gaat toch via het modem? 

 


Als je glasvezel hebt dan is de spiltsing het Glaskastje.

Het experia boxje is eigenlijk een router.

Zodra je zelf een router aan sluit is het niet ondersteund door KPN logisch.

Maar je maakt een Vlan6 aan voor internet. TV werkt gewoon goed verder.

Je moet alleen je gegevens in je eigen router zetten.

Hieronder mijn settings.

 


Daarvoor moet je zelf wel een andere router hebben natuurlijk, als je die niet hebt is dat lastiger. En als het aan de verbinding ligt zal dat ook geen verbetering geven. Het bellen lijkt mij de beste optie nog, om alles uit te kunnen sluiten.


Daarvoor moet je zelf wel een andere router hebben natuurlijk, als je die niet hebt is dat lastiger. En als het aan de verbinding ligt zal dat ook geen verbetering geven. Het bellen lijkt mij de beste optie nog, om alles uit te kunnen sluiten.

Klopt je hebt een andere router nodig.

In mijn geval hielp het wel. Als je hetzelfde gedrag hebt op een eigen router. Kan je de router (v12) van KPN uitsluiten en is het of de kabel naar buiten of het glaskastje.

Je elimineert dan een extra optie.