Skip to main content

Na de laatste update van de experiabox 12 van begin november heb ik meerdere keren per dag last van het wegvallen van de wifi op de telefoons. Na de wifi uitschakelen en inschakelen werkt de wifi weer. Dit gebeurt meerdere keren per dag. 

Daarnaast ook last van verschil in snelheid van de wifi.

Wat kan ik hier aan doen?

Hallo, Bart, Bij mij werkt het inmiddels prima, maar op een ander adres bij mijn ouders heb ik met de experia box 12 hetzelfde probleem. Kan dit ook opgelost worden met het omruilen naar een experia box 10?


Is het exact hetzelfde? Ook alle stappen enz. doorlopen? Ik kan namelijk niet zomaar een modem sturen. Daarvoor moeten we wel een analyse door. 


Hallo Bart, de situatie is gelijk als bij mijzelf thuis, heb daarom ook dezelfde stappen uitgevoerd alleen er verandert niets aan de situatie. Aangezien ik met mijn eigen telefoon op de wifi van mijn ouders dezelfde problemen ervaar als wat ik thuis had, ga ik er vanuit dat het probleem ook hetzelfde is.


Elk huis is natuurlijk anders, met een andere omgeving. Maar als je alle stappen hebt doorlopen en het werkt niet, dan hoor ik graag weer van je als je jouw profiel van hun gegevens hebt voorzien. Mag wel bij persoonlijke opmerkingen. 


Hallo, 

Ik heb dezelfde problemen, trage en regelmatig wegvallende WIFI op mijn Acer  Aspire 3 laptop en soms ook mijn Smartphone Samsung A52, als die vi dezelfde KPN router met internet is verbonden

Ik gebruik KPN Box 12 met twee Experia Wifi versterkers (zwarte kastjes), Windows 11, versie 23H2 met alle updates bijgewerkt.

Meerdere keren contact gehad met zowel KPN als Acer. Nog steeds geen oplossing.

Zelf de volgende zaken uitgevoerd, maar alles zonder resultaat(opsomming in willekeurige volgorde, maar wel steeds met tussentest of het nu goed gaat):

  1. Modem WIFI 6 teruggezet naar WIFI 5
  2. Kanalen voor 2,4 Ghz en 5 Ghz aangepast en uitgeprobeerd
  3. Voorkeurband WIFI op 5 Ghz ingesteld
  4. WIFI-manager gedraaid
  5. Router opnieuw opgestart
  6. Router gereset
  7. Router gereset naar fabrieksinstellingen
  8. Alle kabels van router weggenomen en opnieuw aangesloten
  9. Na een image van Windows gemakt te hebben, schone installatie van Windows 11 gedaan, zonder verder andere programma's te installeren. Probleem bleef, dus image weer teruggezet.
  10. Laptop bij buren aangekoppeld. Geen problemen meer
  11. Acer-laptop van buren bij mij aangekoppeld; dezelfde problemen als mijn laptop
  12. Lenovo-laptop van buren bij mij aangekoppeld: deze laptop werkte  wel goed. 
  13. In overleg met ACER gecontroleerd of er een BIOS update moet komen; laatste update was al geïnstalleerd.

Wat zou ik nog meer kunnen doen om  dit probleem op te lossen?

KPN heeft voorgesteld een monteur te sturen. Ik begrijp dat hiervoor ca. € 75,00 moet worden betaald, zeker als zou blijken dat modem niet de oorzaak is.

Daarom KPN voorgesteld een  vervangende modem te sturen, dit om te testen of inderdaad het modem de oorzaak is. 

KPN is hier wat terughoudend mee.

Wie kan mij nog helpen aan een oplossing?

 


Ik vergat er nog bij te vermelden, dat mijn maximale wifi snelheid 200 mbps (download) zou moeten zijn.

Op het bekabeld netwerk geeft dit geen enkel problem en haal ik deze prima.

Op mijn Acer-laptop kom ik vaak niet verder dan  40 - 50 mbps en soms zelf maar 3-5 mbps


Bart, ik heb de gegevens toegevoegd bij de persoonlijke opmerkingen


Hallo Bart, ik wacht eigenlijk nog op een reactie met de vervolg stappen.

Groeten,

Maurice


Ha @Maurice, excuses voor de late reactie! Ik heb een nieuwe Box 12 aangevraagd. Deze kunnen zij vanaf morgenmiddag omruilen bij de Phone House in hun buurt. Ze ontvangen nog een sms met alle gegevens. 

 

@JW44 wil jij voor jouw vraag een eigen topic aanmaken? De community helpt je graag verder!


Hallo Marcia, waarom krijgen ze nu weer een box 12? Ik heb ter vervanging een box 10 gekregen en alle problemen  waren daarna bij mij opgelost.


Beste Marcia,

Bedankt voor reactie. Ik heb inmiddels een eigen (nog niets uitgebreidere) topic aangemaakt.


Hallo Marcia, waarom krijgen ze nu weer een box 12? Ik heb ter vervanging een box 10 gekregen en alle problemen  waren daarna bij mij opgelost.

Ah, ik heb niet goed gelezen, sorry! Ik had niet in de gaten dat het met een V10 opgelost was. De Box 12 is één van de nieuwste modems en moet gewoon werken. Daarnaast zie ik dat je ouders gebruik maken van de nieuwste software. Dus eigenlijk ben ik heel benieuwd of zij/jij hier überhaupt nog tegenaan lopen. 


Zij maken inderdaad gebruik van de laatste software maar dat deed ik ook en bij mij werkte het ook niet. De problemen hebben ze helaas nog steeds, dus ik zal kijken of het met een nieuwe router is opgelost.