Skip to main content

Ben van een 200Mbit naar een 1Gbit verbinding gegaan en sinds dat moment vaak een wegvallende verbinding.

Heb zelf een 7590 Fritzbox en die na bellen met 0800-0402 al gereset maar helaas dat heeft niet geholpen.

Nu de KPN Box12 eraan en ook dat helpt helaas niet.

XGS-PON kastje er nog eens af gehaald en opnieuw gemonteerd maar ook dat helpt niet.

Had hiervoor een andere glas converter erop maar die moest vervangen worden door deze XGS-PON. Met de oude 200mbit verbinding nooit problemen gehad. Zou liever weer terug gaan naar de oude situatie maar dan kan vast niet. Dan maar geen 1Gbit.

Nieuwe meegeleverde gele kabel tussen klaskast en KPN 12 box heeft helaas ook niet.

Zou terug gebeld worden door KPN maar helaas niet gebeurd. Vandaag weer gebeld en die heeft een melding gemaakt zodat ik weer terug gebeld ga worden.

 

Hoi @RLinker . Welkom op  het forum.

Er is dus contact geweest en je wordt teruggebeld? Door wie als ik vragen mag? En wat gaat die persoon doen?  


Weet niet wie ik aan de lijn had maar inmiddels 2 monteuren, een nokia glaskastje en een experia v10 verder maar helaas nog steeds de vaak wegvallende pppoe verbinding.

sinds de overstap van 200mb naar 1gb en xgs-pon een erg instabiele verbinding.

woensdag 2 januari komt monteur 3 en hoop dat het daarna goed is anders maar weer naar Ziggo want terug naar het oude glasvezel kan helaas niet.

kpn medewerker noemt het ook het beruchte pppoe probleem.


kpn medewerker noemt het ook het beruchte pppoe probleem.

Dan weet deze collega meer dan ik.   (wat niet ondenkbaar is, natuurlijk) 

Die instabiele verbinding die je nu ervaart, is met de fritzbox toch?  Dat zou perfect moeten werken.  Even afwachten wat de volgende monteur er van vindt.


Probleem is eindelijk opgelost.

Het bleek een Genexis ONT te zijn van een ODIDO klant die alle XGS-PON verbindingen die op dezelfde splitter zaten onderuit trok.

Na het vervangen van de Genexis ontvangen voor een Nokia ONT zijn de problemen opgelost van mij en nog meer mensen in de omgeving.

Blijkbaar gooide de defecte Genexis ONT allemaal rommel op de glasverbinding waardoor alles plat ging.

Nu inmiddels een paar dagen een stabiele glasverbinding op XGS-PON


Probleem is eindelijk opgelost.

Het bleek een Genexis ONT te zijn van een ODIDO klant die alle XGS-PON verbindingen die op dezelfde splitter zaten onderuit trok.

Na het vervangen van de Genexis ontvangen voor een Nokia ONT zijn de problemen opgelost van mij en nog meer mensen in de omgeving.

Blijkbaar gooide de defecte Genexis ONT allemaal rommel op de glasverbinding waardoor alles plat ging.

Nu inmiddels een paar dagen een stabiele glasverbinding op XGS-PON

Fijn dat ze daar achter zijn gekomen en dank voor de update. Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit mogelijk was.Â