Skip to main content
Vraag

Wegvallende internetverbinding in de avond

• 3 februari 2025
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik heb sinds begin januari KPN glasvezel, stabiel en tevreden tot vorige week. Nu valt mijn verbinding in de avonduren geregeld weg. Gisteravond 6 keer, ongeveer 8 minuten per keer. Niet echt fijn als je een serie aan het kijken bent of online zit te gamen. Overdag (tot zo ver) geen problemen.

Ik heb een Unifi Cloud Gateway Ultra rechtstreeks verbonden op de ONT van KPN. Het interne netwerk blijft tijdens de hikjes functioneren, maar er is geen verbinding met buiten (ICMP en DNS geprobeerd, zowel IPv4 als IPv6). Ik heb het KPN modem nog niet terug aangesloten, maar vraag mij ook af wat dit voor meerwaarde kan bieden, gezien het overdag gewoon prima werkt en het voorheen ook gewoon prima werkte.

2 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 5 februari 2025

Dat is natuurlijk een vervelende situatie, zeker als het eerder wel gefunctioneerd heeft Cristarius. Heb je de keten al eens gereset? Dus ONT en dan de Unify? Je zou eens kunnen testen wat er gebeurt als je het modem van KPN een avond aansluit.

Houden de problemen aan dan zou ik op het moment dat de storing optreedt contact zoeken met de klantenservice om een meting te laten uitvoeren en om eventueel een storingsmelding aan te maken.

Michel Smit
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 15 reacties
  • 27 februari 2025

Ik lees graag mee! Hier hetzelfde issue, Cloud Gateway Ultra met een aantal NanoHD access points. IPTV kijk ik op unicast modus. Overdag weinig wegvallende verbindingen maar ‘s avonds meer.

ONT even uit en aanzetten en het werkt weer.

Kom er met KPN zelf niet uit.

Reageer