Skip to main content

Ik heb al een paar maanden last van problemen dat mijn snelheid inzakt. Herstarten van het modem lost het dan op maar dat is maar een soort van workaround. Jaren lang prima verbinding gehad maar nu wordt het wel vervelend.

Ik merk het vooral aan de KPN TV Box+ (via ethernet) die af en toe hangt en de beeldkwaliteit omlaag gooit. Ook Youtube en Facetimen is niet te doen dan.

Mijn installatie is een KPN Box 12 rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt. Daarachter 2 KPN Superwifi 2 punten en 2 netgear switchen. Cat 5 en Cat 6 in gebruik.

Al diverse servicetools gebruikt en al een paar keer gebeld met de klantenservice maar het blijft terugkomen. Gebeurd zowel via wifi als ethernet.

Besef me dat de snelheid op mijn adres niet hoog is maar tot een paar maanden terug prima. Delta komt hier met glasvezel maar stap liever niet over als het niet hoeft.

Network map
Line info
WAN info

 

SpeedTest

 


Kan iemand van KPN hiernaar kijken?

 


@TopdRob Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je dips in verbinding hebt. 

Ik zie dat er best veel apparaten in het netwerk zitten. 

Op het moment dat je een apparaat direct met een kabel aansluit op de Experiabox, ervaar je dan ook deze dips in je verbinding? 


@Rutger_ Bedankt voor je reactie, ik heb alle apparatuur met een ethernetpoort bekabeld aangesloten.

De TV+ box zit rechtstreeks op de box 12. Ik heb het idee dat het aan de WAN kant ligt.


@TopdRob Je hebt het in je reacties meermaals over de TV+ box. 

Kloppen de ingevulde gegevens in je profiel dan wel?

Op die gegevens kom ik namelijk alleen een Hussel abonnement tegen, dus niet met een TV+ ontvanger. 

Mochten het niet de juiste gegevens zijn, zou je deze dan alsnog willen invullen in je forumprofiel? 


@Rutger_ De TV+ box is uit de beta test. Ik heb gisteren gebeld en hij zou bij mijn abonnement gezet worden, nog geen bevestiging ontvangen trouwens.

 

Ik heb mijn profiel aangevuld.


@TopdRob En heb je de dips vooral op het moment dat de TV+ box aan staat? 

Heb je ook een mogelijkheid om alle apparatuur uit te schakelen, en alleen 1 apparaat (bijvoorbeeld een laptop) bekabeld aan te sluiten op de Experiabox? 

Om te controleren of je dan ook nog dips in je verbinding hebt? 


Beste @Rutger_ dank voor je bericht. Maar de KPN WAN kant heeft toch helemaal niets met de LAN kant te maken?

Nu gaat het alweer even goed en dus zal ik proberen wifi uit te zetten als het weer gebeurd zodat we dat kunnen uitsluiten. 

Zou KPN mijn lijn door kunnen meten? Dit zijn de foutmeldingen na 11 dagen uptime. Geen idee of dat normaal of te veel is.

 


@TopdRob Ik heb inderdaad al een aantal metingen uitgevoerd. 

Vanuit onze kant waren er geen opvallendheden. Vandaar mijn vraag de meting eens uit te voeren zonder andere apparaten aangesloten. 

Ook de hoeveelheid fouten in de screenshot is voor deze uptime niet opvallend. 

Vandaar dat mijn vermoeden is dat er iets in het thuisnetwerk zit dat zorgt voor deze dips.