Skip to main content
....

@Glowy, maak dan even een apart topic aan voor de VPN. Want dan is het namelijk niet de bug. En in de praktijk zien we dan dat het vaak te maken heeft met instellingen in je VPN software of issues aan de kant van de VPN provider. Wat betreft uitvallende verbinding, dat hoort niet te gebeuren. Ik check dat hier even in de systemen en kom er bij je op terug of ik wat zie. Dan gaan we van daaruit verder kijken wat er aan de hand is.

...




@Erik_ Ik weet niet precies hoe en wat ik gedaan heb, maar ik heb intussen (gisteravond) mijn VPN aan de praat gekregen door alles helemaal opnieuw in te voeren en toe te wijzen (wellicht h eb ik toch iets over het hoofd gezien de keren ervoor). Dus dat gedeelte werkt intussen.



Echter de wegvallende verbinding was gisteravond ook weer een feit. Om precies 19.35 uur viel de verbinding weer weg en kwam deze na 30-60 seconden weer terug. Het gebeurde vaker, maar van deze was ik me dermate bewust dat ik ook de tijd heb onthouden. Ik had hier (voor de firmware update) geen last van. Maar ik ben pas een maand klant dus heel veel vergelijk heb ik nou ook weer niet. Feit is dat ik dit als bijzonder vervelend ervaar.
@Glowy: Top dat de VPN het nu doet. Wat betreft de verbrekingen, ik heb wat metingen gedaan en zie ze daar niet. Dus we moeten even verder gaan kijken. Ik heb daarom je laatste reactie afgesplitst om een nieuw topic te maken. Dat praat even wat makkelijker.



Kun je aangeven hoe thuis de boel op elkaar is aangesloten? Je hebt glasvezel zie ik. Wil je controleren, voor de zekerheid, of de kabel tussen Experia Box en glasvezelkastje er nog goed inzit.
@Erik_ de kabel tussen de experia box en de glasvezelkast zit er goed in. Vanaf de experia box gaat er een kabel naar mijn amplif hd mesh router. Vanuit daar gan er kabels naar allerlei apparaten.



deze combinatie gebruik ik al een aantal jaren op deze zelfde manier. Nooit verbindingsproblemen gehad. Eerst met ziggo en toen een aantal weken met jullie. Wel vanaf dag 1 met de experia box wifi ook wegvallende verbindingen gehad gedurende de hele dag. En echt veel. Dit is weg sinds ik (na de verhuizing van mijn spulletjes) mijn eigen amplifi router weer in heb gezet met mijn eigen wifi. Toen was alles stabiel. Draadloos en bedraad. Alleen sinds de update van vorige week heb ik nu in de avond (op topdrukte denk ik) wegvallende streaming met online radio luisteren en dergelijke (daar merk ik het vooral aan). Het is ook alleen in de avond. Net alsof drukte op internet de boosdoener is.
Hmm, vreemd. Dat zou niet moeten uitmaken, je hebt een eigen kabel naar de centrale. Dus drukte is dan niet echt een factor. Vooral niet, als ik het goed onthouden heb, het hier gaat om een bekabelde verbinding. Die radio, zit die ook aan de Amplifi, of aan de Experia Box? Als die aan de Amplifi zit, zou je hem dan eens, als test, een avondje op de Experia Box kunnen aansluiten en kijken of er verschil is?