Skip to main content

Regelmatig valt mijn internetverbinding weg - tijdens werk maar ook tijdens het gamen - en dat is vrij vervelend. Als ik dan ga kijken in de DHCP log wordt er aangegeven dat het ipadres opnieuw geclaimd wordt. De lease staat op de maximale 2 weken, maar toch is het elke dag eigenlijk meerdere keren raak. Ik ben overigens bekabeld verbonden en niet via WIFI.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Hi @Mira de Wit, goed dat je hier even aan de bel trekt! Wat vreemd dat het meerdere keren per dag wegvalt, dat moeten we even onderzoeken. Ik heb een meting uitgevoerd en kom maar één verbrekende verbinding tegen van begin deze maand. Bij een andere meting komen vandaag ook geen verbrekende verbindingen naar voren. Wat gebeurt er precies als de verbinding wegvalt? Blijf je dan wel verbonden en is geen dataverkeer meer of gebeurt er iets anders? Vind je het goed dat ik even een netwerkmap maak in mijn analyse? Dan zie ik wel apparaten op welke manier zijn verbonden met elkaar in je thuisnetwerk.


Hi Mira, ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer