Skip to main content

ik heb dezelfde vraag, alleen heb ik nog een V8 experia box. Om de zoveel tijd ligt alles eruit en zijn we een halve dag bezig om weer internet te krijgen, Niet handig als je thuis moet werken.

Ik zou hem ook graag omruilen voor een V10

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Hi @EMdH, dank je wel voor jouw bericht. Het is erg vervelend als het internetsignaal wegvalt en je een halve dag kwijt bent om weer internet te krijgen, zeker niet als je thuis moet werken. Ik wil graag uitzoeken hoe we dit op kunnen lossen! Kun je me hiervoor allereerst vertellen wat je zelf hebt geprobeerd om het probleem op te lossen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. 

Daarnaast ben ik benieuwd waar in de woning de Experia Box staat aangesloten, hoe lang de kabel is tussen de Experia Box en het aansluitpunt (in de muur) en of dit een rechtstreekse ronde kabel is. Als je het makkelijker vindt, mag je hier ook een foto van meesturen. Hiermee krijg ik een duidelijker beeld van de situatie. Ik hoor graag van je!


Ok, ik beantwoord dit even namens mijn echtgenote; zelf 40 jr bij KPN in de transmissiewereld gewerkt en adviseur oa in indonesie geweest voor hogere orde glasvezelnetwerken. Sja, alles zit dus in de meterkast goed aangesloten met degelijke en korte kabels. Wel heb ik een  vrij uitgebreid LAN, met NAS en ethernetkabels naar 2 extra wifi repeaters ( veel beton in huis), en 3 switches, een muziekstudiootje met 4 x Mac min etc etc…. Wat gebeurt er af en toe? plm 1 x in 3 weken, raakt de router van alles kwijt; internet, ( rode led op ïnternet"van de V8) en grotendeels de lijst van DHCP clients. Ik reset de boel dan maar eens, en het duurt dan soms 1 a 2 uur voordat demeeste clients weer in de lucht zijn, internet komt meestal wel eerder weer in de lucht maar het duurt erg lang vor diverse client weer draaien. Op zich is de V8 niet echt stuk maar wellicht is een nieuwere router toch beter in staat ons huisnetwerk te bedienen…….


Dank je wel voor de uitgebreide toelichting. Als het internetlampje rood gaat branden, dan kan dat betekenen dat er op dat moment een probleem is in het signaal wat de Experia Box ontvangt. Heb je het glasvezelkastje en de Experia Box al eens 2 minuten spanningsloos gemaakt, als het probleem zich voordoet? Ook ben ik benieuwd of de lampjes op het glasvezelkastje anders gaan branden. 

Heb je overigens de oranje kabel uit het installatiepakket aangesloten tussen de Experia Box en het glasvezelkastje? Mocht dit het geval zijn, zou je deze dan kunnen vervangen voor een andere kabel? Zo kunnen we deze kabel ook uitsluiten als mogelijke oorzaak van het probleem. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Ik hoor het graag van je!


Ok, de kabel is niet verdacht, sowieso is de boel fysiek stabiel; ook geen onderbrekingen bij bewegen. De glasvezel-interface bleef ook gewoon data up/down versturen.

Dank voor je reaktie en tips, wij wachten af een volgende storing en dan zal ik nog wat meer data zien te vergaren .

Hartelijke groeten


Oke duidelijk! Mocht het probleem onverhoopt weer terugkomen, trek dan gerust aan de bel. Dan gaan we verder voor je aan de slag!


Reageer