Skip to main content

Hier last (al maanden of langer) van wegvallende verbindingen op de Experia V8.

Diverse malen de online tool gebruikt (en na een herstart werkt het weer een paar dagen / weken naar behoren). (Dit is vast zichtbaar in mijn profiel bij KPN)

Meest voorkomende is dat er geen nieuwe wifi verbinding kan worden gemaakt.

Vervolgens worden bestaande wifi verbindingen steeds meer instabiel en langzaam en dit gedrag zet zich dan ook door op de bekabelde verbindingen. 

Vaak is de wifi printer de eerste die dan niet meer bereikbaar is.

Hier werkt nu iedereen thuis, dus telkens de tool gebruiken en herstart is niet handig (schoolsessie worden verbroken en wifi printer moet weer herstarten)

Ook geen een herstart maar een korte verlichting / verbetering (soms weken, soms langer)

De experia staat boven en daar zijn ook de problemen.

Ik heb een simpele bekabelde AP beneden staan (met een eigen SSID) welke het prima doet (totdat de LAN verbindingen er ook last van krijgen, dan gaat deze verbindingen ook langzamer)

De problemen (traag) vinden dan ook plaats op de TV Moden (welke dan vaak niet meer in staat is het menu te laden (gids) en of helemaal vast loopt.

Graag een vervanging / reparatie

 

*Admin: bericht afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hoi @WorkAtHome, welkom op het forum!
De problemen met de langzame TV ontvanger zouden inmiddels opgelost moeten zij. Dit was namelijk een probleem met de software.

Het wegvallende wifi staat hier los van maar moet natuurlijk goed op te lossen zijn! Je had de wifimanager al eens doorlopen begrijp ik. Waar komt die op uit? 
Kun je ook toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt? Gebruik je wifiversterkers, extra routers of andere netwerkapparatuur?