Skip to main content

Aangezien ik in een buitengebied woon heb ik naast mijn experia 10a box een 4g buitengebied modem aangesloten,alles heeft een jaar lang goed gewerkt,maar de laatste weken begint het problemen te geven,ik heb diverse keren aan de telefoon om een oplossing gevraagd,maar tot op heden geen antwoord.

normaal heb ik met de experiabox 10a een internetsnelheid van ongeveer 4 Mbps als download,
met het 4G modem aangesloten is de snelheid rond de 50 Mbps.

de laatste week hapert het internet vaak en valt de snelheid weg naar 0 

als ik alles weer reset gaat het weer even goed (helaas niet al te lang.

vanmiddag ben ik erachter gekomen dat de experiabox gewoon goed lijkt te werken (maar snelheid is dus traag), dus als het 4G modem is uitgezet.

als ik het 4 G modem vervolgens aanzet gaat het een 10 tal minuten goed en worden normale snelheden van 50 Mbps bereikkt en dan valt de innternetverbinding weg..

het wifi sigmaal is gewooon maximaal en werkt mijns inziens gewoon goed.


iemand zelfde ervaringen, of heeft het $g modem het begeven?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

ik zie trouwens daat de experiabox nnieuwe firmware heeft

Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.49_build487-owl]

is ditmisschien de oorzaaak dat het 4G modem problemen geeft?


Is het alleen Wi-Fi Wat uitvalt of ook met een bekabelde pc of laptop?


Heb geen bekabelde pc erop aangesloten, wifi signaal is wel overigens gewoon maximaal, maar verbinding met internet is er niet meer


Alles een nachtje uitgehad (4 G modem) en vanmorgen weer opgestart en alles lijkt nnu wat beter te zijn, hoe dit alles kan is een raadsel maar nu maar hopen dat het zo blijft


Hoi @paulvsl, welkom bij ons op het forum. Goed om te lezen dat het na het opnieuw opstarten weer beter lijkt te gaan! Wat je voor de zekerheid ook nog kunt nakijken is of de simkaart goed zit in het 4G Buitengebied modem: Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen.