Skip to main content

De wifi valt regelmatig weg in huis. Vooral telefoon en tablet. Alles al ern keer doorlopen en dan zou het beter moeten zijn. Maar dat is het dus niet. Heel irritant zeker als je veel online les hebt. Dit is nu al aantal weken zo. Ligt dit aan de router of wat kan dit zijn.opnieuw Opstarten ook al regelmatig gedaan.  Eind van de week online toetsen. Ben al bang dat dat ding er elke keer uitspringt.

Hoi @Thom2000, welkom! Vervelend dat je wifi steeds wegvalt. Het kan alleen verschillende oorzaken hebben, dus ik ga je eerst wat meer vragen stellen.

  • Welke Experia Box heb je?
  • Is het echt alleen het draadloze internet dat wegvalt, of is het de hele verbinding (ook bekabeld internet en/of tv)?
  • Waar in huis staat de Experia Box, en waar in huis ervaar je het wegvallen?
  • Maak je ook gebruik van aanvullende wifi apparaten zoals Experia Wifi, Superwifi, Wifi Versterker, of access point(s) van een ander merk?

Je geeft aan dat je alles al een keer doorlopen hebt. Bedoel je daarmee ook de Wifi Manager? Zo nee, zou je dat nog eens willen doen.


Experia box 10v.

Het is echt het draadloos internet. Die valt op verschillende apparaten regelmatig even weg. Duurt meestal maar aantal minuten. Maar als je online les hebt heel vervelend. Tv is wel bekabeld en die valt niet weg. Het valt op alle plekken weg in huis. Ook als je dicht bij de box bent. Dus dat maakt niet uit.

Het is ook geen slechte wifi. Alleen het wegvallen is heel vervelend.

De wifi manager al enkele keten gedaan maakt geen verschil. Is overal tussen de 12 en 14. Voor en na kanaalwissel.

Versterkers al geprobeerd. Geen verschil. Ook dan valt het weg. Mss die van 150 euro dat die wel werken maar vind ik nogal veel geld.


Dank voor de antwoorden, Thom! Ik begrijp uit je bericht dat jij de zwarte Experia Wifi versterkers hebt? Waar heb je deze staan? Wat het dan nog zou kunnen zijn is dat de beide Experia Wifi niet helemaal goed meshen. Normaal horen zijn dit naadloos aan elkaar over te geven. Maar wat jij ervaart lijkt op dat je apparaat uit het bereik van de ene komt, en dan tijd nodig heeft om te verbinden met de anderen.

 

Zou je de Experia Wifi eens willen loskoppelen, resetten en dan de installatie daarvan herhalen. Hopelijk verbetert dit de situatie. Mocht dat niet zo zijn, vul je forumprofiel in. Dan ga ik kijken of ik nog iets kan achterhalen en/of doen.