Skip to main content

Hoi. 

 

WiFi valt meerdere keren per dag heel kort uit. Volgens KPN klantenservice komt dit door mijn Sonos boxen (die ik al ruim 5 jaar heb staan). Advies was om de boxen om te zetten naar een gastenaccount. Echter kan dit volgens Sonos helemaal niet…

"Apparaten waarop de Sonos-app draait moeten met hetzelfde wifinetwerk zijn verbonden als Sonos om verbinding te kunnen maken. Gastnetwerken zijn niet compatibel met Sonos."

 

​​​​​Door het steeds heel kort uitvallen mis ik verbinding met babyfoon, CV-ketel en bijvoorbeeld zonnepanelen-app. 

 

Wat te doen? 

 

 

Hi @EdLo85, niet zo fijn dat de wifi telkens heel kort uitvalt ☹️

Zou je voordat we ons gaan richten op je Sonos apparatuur, toe willen lichten hoe er tot deze conclusie gekomen is? Hebben jullie getest met de Sonos boxen losgekoppeld en bleef het daarna wél goed en stabiel? Als dat nog niet getest is, zou je dat dan eerst nog willen doen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


We zijn het nu aan het testen. Maar we weten bijna zeker dat het door de Sonos komt aangezien we er daarvoor geen last van hadden. 


Misschien kun je eens contact opnemen met Sonos, je kan een diagnose maken op het moment dat je een stroming hebt. Het zou ook aan andere apparaten kunnen liggen of zelfs die van je buren. Op het Sonos forum staan ook veel tips.


Hoi! Het advies van de Sonos was door de KPN klantenservice binnen 5 minuten de conclusie en alleen gebaseerd op het gegeven dat er haperend internet is en we Sonos boxen in huis hebben. Verder geen onderbouwing of uitzoekwerk.

Vandaag de Sonos de hele dag uit gehad, maar de wifi bleef toch 1 a 2 keer uitvallen.

We hebben de Sonos boxen al 5 jaar staan en nooit problemen gehad. 


Had je de Sonos alleen uit of ook echt helemaal van het stroom? Ik heb thuis meerdere speakers van Sonos maar heb de soundbar aangesloten met een utp kabel, zo maken alle speakers gebruik van dat Sonos netwerk. Alleen de era 300 in de eetkamer zit wel rechtstreeks op de wifi. Dat zou je ook nog kunnen proberen


Ik had de Sonos echt van de stroom, maar heb alle 3 de boxen via WiFi verbonden. 


Hmm, wat voor modem heb je in gebruik @EdLo85?

En zou je uit kunnen leggen wat er behalve de Sonos apparatuur, verder nog allemaal aan is gesloten?