Skip to main content

Hallo, 

Uiteraard veel posts hier doorgenomen op zoek naar een oplossing en ook meerdere malen met tel helpdesk gesproken. Ik heb al een hele tijd last van wegvallende wifi of opeens enorm traag wordende wifi. Paar weken terug nieuwe v12 ontvangen om uit te proberen, naast alle standaard tips (herstarten, apparaten opnieuw verbinden, experia versterker eraf etc). Met deze v12 lijkt het alleen maar slechter. Hij heeft soms wifi6 verbinding maar valt meerdere keren per dag helemaal weg of wordt enorm traag. Bekabeld internet lijkt dit niet te hebben, maar dat kan ik niet continu toetsen. In vertrouwen thuis werken inmiddels op deze manier echt niet meer mogelijk en ik loop op deze manier ook vast qua contact met KPN, dus probeer het op deze wijze omdat ik ook uiteraard gewoon wil dat het werkt maar vooral dat KPN een werkend product levert waar ik zelf niet zo bezig mee moet zijn 

Graag jullie tips, waarvoor dank

Hoi @Rogier21, welkom bij ons op het forum. Ik kan me voorstellen dat je een goed werkende verbinding wilt hebben. De verbinding via een kabel lijkt het wel beter te doen dus, als ik je goed begrijp. Ik begrijp dat je al met ons hebt gebeld hierover en dingen hebt geprobeerd, maar ik heb het gevoel dat je meer hebt geprobeerd dan je hebt beschreven. Zou je kunnen toelichten wat je allemaal precies hebt gedaan? Heb je naast de Box 12 ook andere Wifi apparatuur (zoals versterkers) in huis?

Via het forum zien we niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer informatie jij ons kunt geven, hoe meer wij met je mee kunnen denken.


Bedankt voor je berichtje. 

Inderdaad 1 Experia versterker. Deze in of uitschakelen maakt geen verschil.

Daarnaast alle apparatuur die verbinding maakt met wifi ontkoppeld en opnieuw verbinding laten maken. En uiteraard ook helemaal terug naar fabrieksinstellingen van modem. Tevens modeminstellingen aangepast (2,4 en 5ghz netwerk aangemaakt en apparaten hier specifiek verbinding mee laten maken). Maar het lijkt er echt op dat de verbinding van de modem weg valt of dat modem qua firmware niet lekker werkt. Ik zie het bv aan mijn telefoon (wifi icoontje: dan wifi6, dan helemaal niets, dan weer wifi)

Ook wifi snelheden meten wisselt dus continu, van 100+mb naar geen verbinding naar 1mb 

 


Met het vorige modem had je ook problemen, als ik het goed lees. Het kan ook zijn dat er iets in de buurt is wat effect heeft op het Wifisignaal, waardoor het met 2 modems voorkomt. Heb je de Wifi Manager op onze site ook al eens gedaan? Die helpt ook met de instellingen van het modem en kan mogelijk andere opties bieden. 


Inderdaad meerdere malen doorlopen zonder resultaat. Waar ik zelf aan denk, ook omdat het alleen maar erger is geworden met deze v12 

- wifi6 instellingen? 

-stabiliteit/firmware v12? 

 


Je kunt Wifi6 uitzetten in de instellingen van de Box 12, dan kan je kijken of het met Wifi5 beter gaat. Als je inlogt in de Box 12 en daarna naar de Wifi instellingen gaat kan je 802.11ax (Wifi6) wijzigen naar 802.11ac (Wifi5). Gaat het dan beter?