Skip to main content

Sinds 2 dagen hebben we enorm last van wegvallende internetverbinding.

Dit is enorm vervelend bij het thuiswerken.

Tevens kunnen we geen tv en opnames bekijken of radio luisteren. Dit loopt steeds vast.

Enkele maanden geledenĀ  hebben we een nieuwe tv ontvanger opgestuurd gekregen omdat we deze tv problemen toen ook al hadden. Echter nu is het probleem weer terug en dus ook met wifi.

Ā 

Ik heb alle stappen van het stappenplan bij storingen al doorlopen, maar niets helpt.

Wie helpt ons?

Welke Experiabox heeft u? Heeft u glasvezel?Ā 


Hoi Nick,

we hebben de V10, nee geen glasvezel, nog via een koperaansluiting.


Welke snelheid heeft u op uw adres? Wat geeft Fourstack aan?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


Internet Snelheid

Koper/DSL

200 Mbit/s


Dat is hardstikke goed. Eerst even die tv ontvanger. Dat heeft niets met wifi te maken, en zou als eerste eens goed opgelost moeten worden. Hoe is die aangesloten? Met een kabel uit 1 stuk vanaf de Experiabox naar ontvanger? Of zit er iets tussen? Draadloze verbindingsset? Switch? Wandcontactdoos?Ā 


Hoi NickĀ 

Die is aangesloten met een DVS 1200 set.

Tussen meterkast en de tv zit ongeveerĀ  2 meter afstand.Ā  Ā Er zit alleen en deur tussen.Ā 

Lampje wisselt steeds af van wit naar rood knipperend.Ā 


Waarom gebruik je dan niet gewoon een kabel ipv die dvs? Dat lampje geeft ook al wel aan dat het niet werkt. Kun je het voor een paar dagen proberen met een kabel?


Hoi Nick

Omdat ten eerste de kabel dan in de deuropening ligt en ten tweede dit al bijna 2 jaarĀ  gewoon heeft gewerkt.

Met ziggo had ik deze kastjes helemaal niet nodig, dus was al een flinke eerste domper toen ik 100 extra kwijt was om kpn aan te sluiten. En dan zou ik nu weer een kabelĀ  moeten gaan kopen.Ā 


Hoe was het bij Ziggo dan verbonden?

Die lampjes geven in ieder geval wel aan dat het nu niet meer werkt.


Bij Ziggo ging het vanuit het modem via een signaalverdeler naar de COAX aansluiting achter de tv.

Wel balen dat het signaal op zo'n korte afstand nu niet meer werkt.


@Michaelinos82Ā Welkom op het forum. Erg irritant dat je last hebt van problemen met tv kijken en een wegvallende wifi verbinding. Voor wat betreft de televisie lijkt het er op dat je DVS adapters niet meer op de juiste manier verbinding met elkaar maken. Deze zouden dan evenĀ opnieuw met elkaar gekoppeld moeten worden. Hoe je dit doet vind je op de volgende pagina. Als ik overigens je gegevens er bij probeer te pakken dan kom ik enkel mobiele abonnementen tegen, ben je voor de vaste diensten wel klant bij KPN? Of zijn de gegevens ingevuld op je forumprofiel niet helemaal juist?Ā 


HoiĀ  Rutger ,

Ā 

Wij waren klant bij Telfort zowel mobiel als vaste diensten. Neem aan dat dit dezelfde abonnementnrs zijn na overname door KPN.

Hebben we hier andere gegevens voor gekregen? Dan zal ik even in de mails moeten kijken.Ā 

Ā 

Ik heb al diverse malen de DVS opnieuw gekoppeld.Ā  Het werkt dan soms wel weer even, maar na 1 of 2 dagen weer niet. Of soms lost het zich spontaan op.Ā 

Het wifi signaal is eveneens een signaal wat op en neer gaat. Je ziet soms de streepjes op en aflopen of compleet wegvallen.


HalloĀ @Michaelinos82Ā , het thuis-abo valt nog gewoon onder Telfort, voor vragen moet je daarvoor dan ook nog steeds bij Telfort zijn.

Je zou bij Devolo eens het hulpprogramma ā€˜cockpitā€™ kunnen downloaden en dat loslaten op je DVS, daarmee kun je in de DVS kijken, aanpassen, updaten, resetten etc etc.

Je zou bijvoorbeeld een LAN-kabel kunnen leggen tussen modem en tv via de kruipruimte als je die hebt, dan heb je een stabiele verbinding.

Ā 

Ā 


@Michaelinos82Ā Voor je mobiele en je vaste diensten heb je verschillende klantnummers. Waar de mobiele diensten van Telfort al over zijn naar KPN geldt dit nog niet voor de vaste diensten. Ik zou je dan ook willen adviseren je vraag even op het Telfort forum neer te leggen:Ā https://forum.telfort.nl/Ā of telefonisch contact op te nemen met Telfort op 0900-9596. Ik kan namelijk de gegevens voor de vaste diensten van Telfort niet inzien.Ā