Skip to main content

Sinds een week heb ik wegvallende WiFi. Elke dag wel een paar keer. Soms verdwijnt het hele WiFi-symbooltje van mijn devices, soms staat er "verbonden zonder internet". Zostraks had ik geen enkele WiFi meer, op geen enkel device. Toen heb ik gebeld met de klanten"service".

Ik werd nogal brutaal te woord gestaan en er werd hooguit gezegd dat ik mijn modem uit de meterkast moet halen, hoger moet plaatsen en op het forum moet kijken voor een oplossing. 

Ik kijk echter al een week online of ik ergens een oplossing vind. Via het forum kom ik niet verder en mijn modem hangt überhaupt niet in de meterkast, maar staat vlakbij waar ik zit / vlakbij de TV.

Hetvolgende:

- Ik ben niet technisch. Vakjargon begrijp ik niet.

- Ik ben ernstig ziek en voor diverse hulpzaken heb ik WiFi nodig. Als dat het niet doet, raak ik in paniek.

- Ik zoek concrete hulp hoe mijn WiFi weer goed te krijgen. De telefonist kon mij niet helpen. Hij zei dat hij niet kon meekijken, het systeem niet kon doormeten en ook niet kan zien of de softwareupdate van modem Box 12 gelukt is en welke software er nu op staat. Kortom: hij kan niks betekenen, ik moet het zelf maar oplossen. Maar ik weet niet hoe, en ik zit nu wel aardig hoog in de paniek.

Ik heb de modem een harde reset gegeven (via pinnetje/gaatje) en voor nu doet de WiFi het, maar mijn vertrouwen is tot ver onder het nulpunt gedaald.

Graag zou ik willen dat een KPN-medewerker met me meekijkt hierbij, omdat het gewoon erg belangrijk is dat het spul het doet. En ik vind het erg vervelend - om het zachtjes uit te drukken - dat je telefonisch gewoon niet geholpen wordt.

Heeft u iemand in uw omgeving die u zou kunnen helpen? Goed wifi in huis is tegenwoordig best lastig te realiseren.  Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee, ik ben helemaal alleen en heb niemand in mijn omgeving die kan helpen.

 

Ik heb niet van die dingen van de foto.

Mijn modem staat op twee, drie meter van mijn devices, TV heb ik bekabeld. Ik vermoed eerder een probleem met modem of software, omdat het met enige regelmaat helemáál wegvalt, dus niet "slechts" een matig bereik.

Ik weet niet of mijn Box 12 inmiddels een softwareupdate heeft gehad. Ik kreeg een week geleden drie sms-jes dat de softwareupdate was mislukt. De telefonist zei dat hij helemaal niet kon meekijken; iets dat mij ietwat verbaast.

Tot vorige week deed het spul het gewoon.


De harde reset heeft niet geholpen.

Als dit zo doorgaat stap ik over.

Dit is het zoveelste met KPN wat ik maar uit moet zoeken.

 

 


De harde reset heeft niet geholpen.

Als dit zo doorgaat stap ik over.

Dit is het zoveelste met KPN wat ik maar uit moet zoeken.

 

 

@Woestijn Ik zou in deze situatie een monteur laten komen, de medewerkers lukt het niet om op afstand e.e.a  na te kijken dan word het lastig lijkt me.. Mocht het aan de kpn apparatuur liggen die u in 'bruikleen' heeft dan zijn kosten voor kpn en zou hij/zij de service kosten niet in rekening  moeten brengen. Ligt het ergens anders aan dan aan kpn apparatuur of in het kpn netwerk dan kan/mag de monteur wel service  kosten in rekening brengen omdat het immers niet aan kpn ligt.. succes iig.


Bedankt.

Je moet van goede huize komen om een monteur te laten komen. Vorige keer kreeg ik te horen (bij een ander probleem) dat ze dat niet gingen oplossen, omdat ik een dienst afneem die nu niet meer aangeboden wordt. Dat neemt echter niet weg dat het het wel moet doen. Toen bleek mijn TV-kastje kapot te zijn.

 

Vanochtend heb ik wederom gebeld naar KPN. De modem is teruggezet naar de oorspronkelijke instellingen. Ik hoop heel erg dat dit het oplost.

Ik vind het erg vervelend dat er soms problemen zijn waar je als klant niet uit komt en dat er dan toch wordt gezegd dat je het zelf maar moet oplossen.

Als me dat zou lukken, had ik dat natuurlijk al gedaan.

 

 


Net viel internet wederom uit.

Wat heeft het voor zin overigens om doorverwezen te worden naar het forum als daar niet gereageerd wordt?


En wederom uitval, en geen reactie van KPN.

 

Vinden jullie het niet een beetje bijzonder dat de klant zelf allerlei problemen mag oplossen die niet door diezelfde klant veroorzaak worden?

 

Ik heb sinds de update van Box 12  problemen; telefonisch kan ik niet geholpen worden en in mijn eigen topic wordt niet gereageerd.

Tevens staan jullie er kennelijk niet bij stil dat er veel klanten zijn die geen inhoudelijke kennis hebben. Als KPN zelf mij al niet kan helpen, hoe moet ik een oplossing zelf dan wel vinden?

 

 


Het duurt meestal een paar dagen voordat iemand van KPN reageert.
 


Goedemiddag @Woestijn en bedankt voor je bericht!

Heel vervelend natuurlijk maar goed dat je ook via deze weg aan de bel trekt. Nu zag ik dat je je forumprofiel al had ingevuld (waarvoor dank!) dus ik ben meteen eens gaan kijken. Eerste wat me opvalt is dat er morgen (18 oktober) tussen 8.00 en 10.00 een monteur bij jou langskomt. laten we dat eerst even afwachten en zou je mij willen laten weten hoe dat bezoek van de monteur is afgelopen, of hij het probleem heeft kunnen verhelpen?