Skip to main content

Vanmorgen heb ik een uitgebreide WiFi check gedaan via Mijn KPN (download snelheid was rond de 60) De conclusie van @Kpn was dat ik óf een dure monteur moet laten komen, óf WiFi-punten moet aanschaffen. De modem is ongeveer 6 jaar geleden aangesloten door een monteur, gestuurd door KPN, We kijken bekabeld tv via de ontvanger en hebben 3 WiFi repeaters in huis (type DVS 1200). Ondanks dit, valt onze WiFi/Modem (Experia box 12) regelmatig weg en verliezen we verbinding. Ik betaal meer dan € 80 per maand aan KPN, dan mag ik toch verwachten dat ik goede WiFi heb? 

De dvs 1200 hebben niets met wifi te maken. Bedoel je echt deze dingen?

 


Deze repeaters hebben we van kpn gekregen 


Het zijn geen repeaters. U kunt deze gebruiken als het echt niet mogelijk is om een kabel naar bijvoorbeeld de 1ste etage te leggen. Ze versturen dan data via het electriciteitsnetwerk. Dat wordt steeds moeilijker omdat het electriciteitsnetwerk overbelast is. Dus u heeft er eigenlijk nu niets aan.


Dus omdat @Kpn deze aan ons gegeven heeft (en dus niet goed werken? Moet ik nu extra kosten maken? Het heeft jaren prima gewerkt. Ik woon in een appartement en alles is gelijkvloers. En Max 90 m2 groot 


Ik ga ervan uit dat de monteur van KPN weet wat hij doet …


De WiFi is goed maar het lijkt wel of de modem af en toe uit en aan gaat. 


Nou u dacht dat het werkte. Die appartuur doet helemaal niets met wifi. Heeft u iets aangesloten op die appartuur? 


Nee er is niks op aangesloten 


Het is dus puur de wifi die kort uitvalt begrijp ik dat goed? Blijft de tv het wel goed doen?


Klopt, de WiFi valt uit (Maximale download was 60 trouwens) 

Tv kijken gaat via een kabel in de ontvanger 


Beste @HvA1968, wat jammer om te lezen dat je problemen met de wifi ervaart! Als je de metingen via MijnKPN hebt gedaan en deze geeft aan dat er een monteur of wifipunten nodig zijn, is dat wel het overwegen waard.

 

Zoals hierboven aangegeven wordt, zijn draadloze verbindingssets niet om je wifi te verbeteren. Dat betekent dat je nu ‘alleen’ een Box 12 hebt, waar je via wifi mee kunt verbinden. Als er in de afgelopen jaren zowel thuis als in de omgeving meer wifi apparatuur bijgekomen is, wat heel plausibel is, dan is de kans dat alleen de Box 12 niet meer voldoende is. Je kunt via de Wifi Manager SuperWifi punten met korting aanschaffen. 


Aan het aantal apparaten is er niks bijgekomen. Eerder minder. 
 

ik kijk wel wat ik doe. Ik wil geen geld uitgeven omdat KPN verkeerd geïnstalleerd heeft. 
 

dank voor de reactie 


U hoeft ook helemaal geen geld uit te geven. U zou met alleen het modem, mits deze niet te veel verstopt is, gewoon goed wifi moeten hebben.  Het is alleen even zoeken waarom dat niet wil lukken. Die draadloze verbindingsets kunnen wel de kast in. 


 @HvA1968Dat betekent dat je nu ‘alleen’ een Box 12 hebt, waar je via wifi mee kunt verbinden. Als er in de afgelopen jaren zowel thuis als in de omgeving meer wifi apparatuur bijgekomen is, wat heel plausibel is, dan is de kans dat alleen de Box 12 niet meer voldoende is. Je kunt via de Wifi Manager SuperWifi punten met korting aanschaffen. 

Ik krijg het idee dat KPN zoveel mogelijk SuperWifi wil verkopen, weer zo'n verdienmodel. 

Ik heb ook een Box12, ding was perfect totdat deze een update kreeg, ineens was het Wifi bereik boven enorm slecht. In huis is er niets veranderd. KPN blijft maar sturen op de aankoop van SuperWifi.