Skip to main content

Hallo,sinds 24 juli hebben wij een KPN compleet abonnement via de glasvezelkabel van 1GB  met 2 tv ontvangers en 2 wifi superboosters.

Nu hebben wij het probleem dat vaak de wifi uitvalt en dat vaak de tv ontvangers opnieuw opgestart moeten worden.

Het probleem met de wifi gebeurt vrij vaak en soms wel 6x per dag,als je met het mooie weer in de tuin wilt zitten en je gebruikt je telefoon als vermaak dan moet je voor de zekerheid je 4G uitzetten anders kan het zijn dat je tegoed kwijt bent door het uitvallen van de wifi zonder dat je het in de gaten hebt..

Kinderen klagen dat hun spelletje op de playstation verloren gaat,netflix wat blijft staan midden in de film..enzovoorts.

En we hebben er verder niets tussen zitten,van glasvezelkastje met kabel naar modem.

De rest hebben wij via de wifi en dat willen we zo houden,dus niet zeggen leg maar kabels aan(zoals ik lees in andere topic's met dezelfde problemen)

Bij mijn vorige provider (ZIGGO) had ik hier geen last van.

Nou wij hebben precies hetzelfde probleem,sinds 24 juli bij KPN en overgestapt van ziggo.

Steeds in het weekend valt meerdere keren de wifi weg,steeds weer tv ontvangers opstarten,kinderen die klagen dat ze midden in een spel op de ps5 de wifi kwijt zijn…

Wij hebben behoorlijk spijt dat wij zijn overgestapt,weet niet of er een boete aan vastzit maar ik ga zeker weer terug naar ziggo(waar ik nooit problemen heb gehad)

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Wij hebben niets extra's aangesloten,van glasvezel kastje naar het modem en dat is het…

En dit is de snelheid van het beschikbare internet,en wij hebben dat abonnement.

 

Hoera! Op jouw adres is KPN Glasvezel beschikbaar. Dat is supersnel en super stabiel internet. Met een maximale snelheid van

1 Gbit/s1 Gbit/s


Je hebt alleen wat aan een 1gb verbinding als je bekabeld werkt. Met wifi ga je het nooit halen.  Zeker niet als de wifipunten draadloos zijn. Desalniettemin zou je verbinding wel in de lucht moeten blijven.  Heb je een omvormer van zonnepanelen op je wifi zitten? Gebruik je dit soort dingen?

 


Ik hoef de 1GB ook niet te halen,ik heb inderdaad omvormers op de wifi zitten ja en die andere dingen gebruik ik niet.

Maar bovenstaande was geen probleem bij ziggo,waarom wel bij kpn?


Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? Dat is echt sterk aan te raden. Verder valt er niets aan te doen. Er zijn geen magische instellingen in de KPN Box die gewijzigd kunnen worden en waarmee al uw probleem dan plots verdwenen zijn ofzo...


Heb je toevallig een omvormer van SMA?


Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? Dat is echt sterk aan te raden. Verder valt er niets aan te doen. Er zijn geen magische instellingen in de KPN Box die gewijzigd kunnen worden en waarmee al uw probleem dan plots verdwenen zijn ofzo...

Dan rest mij dus niets anders om zo snel mogelijk terug te gaan naar ZIGGO waar ik die problemen niet had en de wifi boosters ook niet bedraad waren.

Mogen de 'verkopende’ studenten dan ook wel even vertellen bij hun verkoop praatje dat je ondanks je draadloze kastjes krijgt toch een kabel aan moet sluiten om het goed te krijgen...


Er zijn duizenden waar het goed werkt hoor. Kan je iets meer vertellen over de opstelling? Welk modem heb je? Heb je glasvezel of koper?


Er zijn duizenden waar het goed werkt hoor. Kan je iets meer vertellen over de opstelling? Welk modem heb je? Heb je glasvezel of koper?

Sorry,maar als je het topic leest dan vertel ik toch precies hoe het zit?


Je hebt gelijk.  Ik ben met meerdere topics bezig en haalde ze door elkaar.  Ben ik nog wel benieuwd naar het type modem en waar die staat en vooral naar de afstand tussen het modem en de wifipunten.  Maar nog belangrijker gaan er rode lampjes branden op het modem of op het glasvezelkastje? En het merk van de omvormer.  Als die van sma is dan hebben we sowieso de boosdoener. 


het modem is een kpn box 12b,en het merk sagemcom.

Modem staat in de kamer op een afstand van 3m van de tv en tv ontvanger.

De afstand tot een wifi booster is ongeveer een meter of 10,zonder stenen muren(jaren 30 woning met houten vloeren)


En wederom start mijn tv ontvanger opnieuw op na uitvallen van de wifi….


En is er een rood lampje gaan branden op het modem? Of uw ie opnieuw gestart?


Beeld op tv word zwart en even later staat er kpn tv wordt opgestart…

weet niet of er een rood lampje is gaan branden,ging deze keer snel over op opnieuw opstarten.

Heb wel zo'n beetje elke morgen dat op de tv ontvanger het rode lampje brand,dan druk ik het knopje in en start hij weer opnieuw op.


Hier hetzelfde verhaal. Overgestapt vanaf Ziggo (waar internet nooit wegviel) en bij KPN alleen maar problemen want het internet valt steeds weer weg. Zo heb je lekker veel aan je snelle glasvezel…..

 

KPN monteur heeft ook geen idee meer na vervangen modem door een oudere versie (omdat de nieuwe nog kinderziektes schijnt te hebben). Ben je mooi klaar mee. Zo gaat een jaar lang duren voor ik weer terug kan naar Ziggo…


Hier hetzelfde verhaal. Overgestapt vanaf Ziggo (waar internet nooit wegviel) en bij KPN alleen maar problemen want het internet valt steeds weer weg. Zo heb je lekker veel aan je snelle glasvezel…..

 

KPN monteur heeft ook geen idee meer na vervangen modem door een oudere versie (omdat de nieuwe nog kinderziektes schijnt te hebben). Ben je mooi klaar mee. Zo gaat een jaar lang duren voor ik weer terug kan naar Ziggo…

Zitten we in hetzelfde schuitje..ik heb het sinds 24 juli dus nog 11maand te gaan of  maar gewoon afkopen of kijken wat bij ziggo mogelijk is.

Wij hadden ook nooit problemen bij ziggo(wel wifiboosters geplaatst) dus als ik terug kan dan doe ik het.

Glasvezel is hier nog maar net aangelegd,mischien dat dat het probleem is..maar heb niet veel hoop als ik de verhalen zo lees hier...


@Martin Timmer welkom op ons forum! Ik zie dat Joep je al een heel eind op weggeholpen heeft.
Had je de stappen op www.kpn.com/storing ook al doorlopen? Bij een wegvallende verbinding is het eigenlijk altijd het handigst even met ons te bellen op 0800-0402 op het moment dat de verbinding weggevallen is of kort daarna.

Als de verbinding wel goed is maar het probleem zit hem ergens in de aansluiting denken we hier natuurlijk ook graag even mee. Ik ben dan evenals Joep wel benieuwd naar hoe de lampjes branden op je wifiversterkers. Je schrijft dat ze 10m van elkaar af staan, is het mogelijk ze iets dichter bij elkaar te zetten?

@SanderIphone voor geld eigenlijk hetzelfde, als je er met de stappen hierboven niet uit komt, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan denken we daar graag met je mee.


Ben deze week net terug van vakantie,dus reageer wat aan de late kant…

Zit nu op het moment even voor de tv...en ja hoor weer valt 2x binnen een uur de ontvangst weg om gelijk daarna zelf opnieuw op te starten.

Hoe de lampjes branden op de wifi versterkers weet ik niet,die staan op de eerste verdieping..maar tv staat op 3m van modem.

De eerste versterker staat op een meter of 10 van modem de tweede op 5m van de eerste versterker,dus als ze nog dichter bij elkaar moeten om goed te werken??

Ik snap dat bekabeld beter werkt,maar daarvoor ben ik niet bij kpn gegaan.

 


Al jaren klant van kpn, maar sinds 3 weken een drama met internet en wegvallende wifi.

Is 2 jaar terug allemaal aangesloten door kpn monteur, alles werkte prima, maar nu hopeloosaa

Weetniet wat erveranderd is.

Zou graag telefonisch contact hebben maar kan geen tel nr vinden op site.

 

 


@Jdbs het telefoonnummer van kpn is 0800-0402 


Reageer