Skip to main content
Vraag

Wegvallende WiFi, mogelijk ook internet

• February 12, 2026
  • 9 reacties
  • 64 keer bekeken

Zo, waar te beginnen. Na onze verhuizing 4 jaar geleden hebben wij eigenlijk constant hetzelfde probleem gehad. Op willekeurige momenten valt de wifi weg. Het start ook automatisch weer, dus op het moment van bellen met de klantenservice, draait het weer en kunnen zij niks zien.

Ik heb geïnvesteerd in 3 superwifi punten, want ik wil simpelweg goede wifi door het hele huis. En nee ik heb geen villa. 

Wat hebben we allemaal al gedaan?

- meerdere modems vervangen

- aantal keer voeding modem vervangen

- monteur langsgeweest, die heeft een superwifi punt als master gemaakt ipv het modem.

Het werkte het slechts toen ik een eigen netwerknaam had aangemaakt, dus sindsdien gebruik ik gewoon de standaard die op het modem staat. Er is een apart 2.4 ghz netwerk aangemaakt voor de nodige smart home apparatuur. Wifi kanalen wissel en alle ongein zijn ook al uitgevoerd. Het houdt simpelweg niet op en elke dag gebeurt het zeker 1 keer per dag. Nu kreeg ik via de telefoon te horen dat de enige oplossing die ze nog kunnen bieden een betaalde monteur te sturen. Een betaalde monteur voor een dienst die jullie leveren die niet werkt? Kom aan KPN, waar is de service van vroeger gebleven? Ik weiger te betalen voor een monteur terwijl ik al maanden betaal voor een klote service.

Heeft iemand een gouden tip? Niet komen met de standaard resets en onzin, die ken ik al.

Alvast bedankt voor jullie input en hulp. 

9 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 12, 2026

Vaak als je alles al geprobeerd hebt, is een monteur toch de oplossing, je hoeft hem niet te betalen als het aantoonbaar aan KPN ligt, maar met een netwerk kan het zomaar ook komen door een apparaat in je netwerk dat een storing kan veroorzaken, best lastig te zeggen.

Je zult dus om dat uit te sluiten apparaat per apparaat moeten los  en aankoppelen, wat wel een redelijk onbegonnen klus is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2026

Bedankt voor je reactie. Apparaat stuk voor stuk toevoegen tot het misschien weer een keer gebeurt. Dat zou weken kunnen duren als het om het laatste apparaat zou gaan bij wijze van. Toch bedankt voor het meedenken. Enige manier om te weten of het daar aan ligt zou voor mij overstappen naar een andere aanbieder zijn. Dat is makkelijker😅

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 12, 2026

Je zou ook nog een eigen modem kunnen kopen, die zijn vaak wat beter dan die van providers.

nige manier om te weten of het daar aan ligt zou voor mij overstappen naar een andere aanbieder zijn. Dat is makkelijker😅

Zou ik niet naar Odido gaan 😅

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 13, 2026

Ik ben toch wel benieuwd of de wifi of de hele internetaansluiting uitvalt? Zijn de wifipunten met een kabel verbonden aan het modem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2026

Hoi Joep, 

WiFi punten zijn zonder kabel, als het internet weer wegvalt zal ik een sprintje trekken naar de meterkast om te kijken wat het modem aangeeft. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 13, 2026

Ja dat zou fijn zijn want dan kunnen we vandaaruit verder kijken. Want ook bij jou is een goede verbinding natuurlijk mogelijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Zojuist thuis op het moment dat het uitviel gekeken op het modem. Groene lampje van het internet knipperde snel en groen, terwijl de rest constant groen brandde.

Dan lijkt het mij toch niet aan de wifi te liggen. Maar wellicht hebben jullie hier een andere kijk op. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 16, 2026

Goedemiddag ​@Ducovs en bedankt voor jouw bericht!

Wifi die op willekeurige momenten wegvalt is uiteraard allesbehalve welkom dus goed dat je er ook via deze weg melding van maakt. Ik durf niet meteen te zeggen waar het fout gaat maar denk natuurlijk wel graag met je mee; zoals ​@Joep1965 ook al aangeeft, moet een goede verbinding ook in jouw situatie gewoon mogelijk zijn. Kun je mij alvast vertellen welk type Experia Box je in gebruik hebt en welke Superwifi punten (de witte of de zwarte)?

Wat denk ik sowieso geen kwaad kan, is om de Superwifi punten eens een zogenaamde 'schone installatie' te geven en hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank (als je daar een stuk naar beneden scrolt dan wordt daar stap voor stap uitgelegd hoe je de schone installatie uit kunt voeren). Dit is iets anders dan een standaard reset dus ik hoop dat je dit zeker een kans wilt geven! 🙏🏻

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

@Ducovs 

(Al meerdere keren heb ik dit soort probleem (instabiele WiFi) voorbij zien komen op dit forum maar niet gereageerd. Maar nu wil ik toch reageren.)

Het zou kunnen zijn dat de hoeveelheid stroom die de voeding aan de WiFi punten levert net wel of net niet voldoende toereikend is. Hebben alle WiFi hun eigen voeding ? Of worden ze allemaal via bijv. de ethernetkabel gevoed met één voeding (bijv. in de meterkast) ? Electronica kan meer stroom gaan gebruiken als de apparatuur (langer) gebruikt wordt/aanstaat. Probeer eens of je wel stabiel (Wifi) internet hebt als je bij 1 of 2 Wifipunten tijdelijk de ethernetkabel (of voeding) verwijderd.

Ook begin ik te vrezen dat de stroomvoorziening in jouw huis misschien “aan de krappe kant is” gezien een aantal berichten over een “overvol nederlands stroomnet” in de krant en op internet. Met name omdat de problemen begonnen toen je in jouw huidige woning ging wonen.