Skip to main content

Sinds medio oktober 2023 zijn wij overgestapt naar KPN. Na de installatie waren wij tevreden over de performance. In december 2023 kregen wij een bericht dat er een update op de modem (V12) werd uitgevoerd.

Sindsdien valt elke dag vaak de wifi weg op de mobiele telefoons. Met de apparaten die bedraad zijn aangesloten hebben wij geen problemen. Ook de PS4 die verbonden is met de wifi geeft geen problemen.

Op de bovenverdieping gebruiken wij een Fritzbox Wifi repeater.

  • Ik heb de wifimanager toegepast - Die geeft aan dat wij geen problemen hebben.
  • De modem uit / aangezet - Wegvallende wifi op mobiels blijft
  • Factory reset uitgevoerd - Wegvallende wifi op mobiels blijft

Wat is de oplossing van dit probleem?

Hallo @Jeroen Z , welkom op de KPN community waar klanten elkaar helpen.

Je geeft aan dat de wifi in het begin wel goed was, maar pas na een update minder goed ging presteren.

Het kan zijn dat je modem na die update standaard voor een ander kanaal heeft gekozen dan voorheen, waardoor in jouw geval de wifi niet goed meer werkt.

Volgens mij kan je in de V12 modem dat wijzigen onder wifi → channel selection, maar ik heb zelf geen box 12 dus ik kan het niet voor je nakijken. In ieder geval kan je hem van auto afhalen en zelf een kanaal selecteren. Experimenteer er wat mee en laat het na een wijziging eerst een dag staan, om te zien of het verbetering oplevert.


Heb je KPN super wifi punten? Bij mij werkt het internet via kpn box 12 gewoon goed, totdat ik die super wifi punten van kpn ertussen zet want dan valt het internet steeds weg.