Skip to main content

Sinds afgelopen mei ben ik klant bij KPN en heb een glasvezelaansluiting.

Deze werkt uitstekend zolang ik bedraad aansluit, gelukkig is dit in het hele huis beschikbaar. Maar uiteraard gebruiken we ook apparaten via de Wifi en dit is echt problematisch !

Ik heb een KPN BOX 12 en die geeft nauwelijks een signaal af. Daarnaast nog twee Super Wifi punten maar die hebben ook last van het signaal van de BOX.

Het afgelopen uur heb ik voor de meterkast gezeten (!!) om weer aan de slag te gaan met de KPN App met alle opties. Router gereset, Wifi punten opnieuw bedraad aangesloten en getest maar het probleem blijft dat de Wifi steeds wegvalt. Zelfs als ik op een meter van de BOX vandaan zit. 

Het hele Wifi probleem bestaat nu dus al een aantal maanden en er wordt hier thuis al gevraagd wanneer we weer terug gaan naar T-Mobile Thuis, ook glasvezel en dat werkte perfect. Hoge snelheden, zelfs via Wifi.

Hoe kan dit en hoe kan ik dat oplossen ?
Hoe kan het dat ik voor de box zit op één meter en het signaal toch wegvalt ?

 

10.28 Nu zelfs de NT box van het stroom afgehaald en weer aangesloten, moest volgens de app maar dat heeft niets met Wifi te maken.

Hi @peterlam! Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb gekeken en zie iets opvallends. Ik zie op 9 oktober de verbinding de hele dag wegvallen. Dit kan het gevolg zijn van onderhoud. Dat geeft soms in het systeem dit als resultaat. Het kan ook de oorzaak zijn van de storing die je met de Box 12 merkt. 

Wat me vooral opvalt is dat het na 9 oktober niet meer is voorgekomen. Zou je hier willen bevestigen dat de storing nog speelt? Of heeft het resetten van de NT het probleem voor je opgelost?


Hi Bram, de verbinding valt nu inderdaad niet meer weg. Ik blijf wel een probleem houden met een aantal telefoons in huis die niet verbinden met wifi, terwijl bv op de tablets de snelheid prima is. 


@peterlam heb je na het resetten van de FTU de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi nog gedaan? Zo niet, doe die dan eerst nog. 

Als je daarna hetzelfde probleem blijft houden, laat hier dan weten om welke apparaten het gaan. En geef ook een aantal apparaten aan die het wel doen. Dan help ik je zoeken naar de oorzaak. 🙂