Skip to main content

Heb hetzelfde probleem. Dacht dat het aan een oud tv kastje lag (HBM2260) lag wat ik onlangs heb geinstalleerd of verouderde wifi versterker. Toen ik de speedtest via de kpn wifi-manager deed kreeg ik de melding “socket-fout”. Hierover heb ik echter alleen wat gevonden voor de experia box V9.

Kan dit mogelijk de oorzaak zijn van de wegvallende wifi?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Welkom op het forum @begripvolle! Kan het zijn dat de verbinding gaat via VPN of iets dergelijks? En ben je direct verbonden met de Experiabox en niet via een wifi versterker? Kun je anders je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik voor je kijken of er meer aan de hand is. 


Zowel direct verbonden en via wifi zelfde probleem dat wifi uitvalt maar ook vpn verbinding met werk verbroken wordt. Ligt niet aan vpn met werk want ook kinderen met andere vpn verbinding scholen zelfde probleem.


De verbinding naar de woning is in ieder geval stabiel. Dat is een goed begin. Ik zie ik dat je de wifi manager hebt gedaan en die is uitgekomen op een gratis monteur. Is hiervoor de afspraak al ingepland?


Nee geen monteur nog. Ik ga eerst de superwifipunten proberen. Vandaag binnen gekregen.

Heb geen goed gevoel bij het oudere hd kastje. De Arcadyan HMB2260 deze heeft al ellende gegeven in september en nadien storingen toegenomen. Is direct verbonden met modem. Ondanks meer dan 30 jaar bij KPN geen gratis vervanging terwijl nieuwe abonnement hoppers alles nieuw krijgen voor nop ( incl superwifipunten).

Frusterend


Wat je altijd zou kunnen doen is het tv kastje even afkoppelen op een dag dat je de tv niet gebruikt. Ik vermoed echter dat de superwifi punten het probleem gaan oplossen. Ik zal het topic nog even voor je open laten. Mocht het dan toch niet opgelost zijn kunnen we gelijk verder.