Skip to main content
Beantwoord

Wegvallende wifi verbinding op verschillende apparaten

• December 27, 2021
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

ik heb dagelijks veel uitval van wifi op verschillende apparaten en op verschillende plaatsen in huis. ik heb meerdere speedtesten gedaan met ook slechte resultaten. ik was van plan om wifi punten aan te schaffen maar als ik de recenties lees dan ben ik niet van plan om hier €60 euro voor uit te geven.

wat kunnen jullie verder nog voor mij betekenen?   

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

Beste antwoord door Noordzee

@butcherman 

Mijn advies is dus om de Superwifi-punten gewoon te proberen. Werkt het niet, dan breng je ze binnen veertien dagen terug.  

Nogmaals, ik heb weinig zin om te betalen voor wifi punten terwijl ik niet zulke goede recensies lees hierover. Ik zou het graag proberen maar als het niet werkt schiet ik er niet zoveel mee op.

Gewoon zelf proberen dus ! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 28, 2021

Hallo @butcherman ,

Heb je de Wifi-manager al doorlopen? 

Je wifi, daar wil je natuurlijk het maximale uit halen! Om dat te bereiken heeft KPN de KPN Wifi Manager vernieuwd, zodat je zeker weet dat je wifi op z'n best is.

Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoekt KPN samen met jou de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 28, 2021

Hallo, ja dat heb ik al meerdere malen geprobeerd maar haalt helaas niets uit. Ik heb ook al contact gehad met medewerkster KPN . helaas zonder verbetering tot nu toe. Nogmaals, ik heb weinig zin om te betalen voor wifi punten terwijl ik niet zulke goede recensies lees hierover. Ik zou het graag proberen maar als het niet werkt schiet ik er niet zoveel mee op.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 28, 2021

Die super wifi's zijn prima. Niks mis mee voor de meeste gebruikers.  Wegvallende wifi wordt meestal niet veroorzaakt door slecht bereik. Er is waarschijnlijk iets anders aan de hand? Welk type modem heb je?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 2, 2022

@butcherman 

Ik zou het gewoon proberen. Je kunt ze altijd binnen veertien dagen terugbrengen als het niet werkt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 3, 2022

Sorry, beetje laat maar ik heb een experiabox  v 10 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 3, 2022

@butcherman 

Mijn advies is dus om de Superwifi-punten gewoon te proberen. Werkt het niet, dan breng je ze binnen veertien dagen terug.  

Nogmaals, ik heb weinig zin om te betalen voor wifi punten terwijl ik niet zulke goede recensies lees hierover. Ik zou het graag proberen maar als het niet werkt schiet ik er niet zoveel mee op.

Gewoon zelf proberen dus ! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 10, 2022

@butcherman 

Hoe is de stand van zaken? 

@butcherman

Ik zou het gewoon proberen. Je kunt ze altijd binnen veertien dagen terugbrengen als het niet werkt. 

Heb je de SuperWifi-punten al aangevraagd?  

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 10, 2022

Superwifi is een workaround, geen. Oplossing. Issue is weer terug zodra de verbeterde 448 firmware van de box 12 er is.

Als je 60 euro uit geeft doe dat dan aan een eigen. (mesh) router en laat KPN die troep houden zolang ze geen fatsoenlijk werkende firmware vrijgeven 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Francoix, ik wil je vragen het wel een beetje constructief te houden. Zoals je weet zijn we constant bezig met de software voor de box 12.  Ik wil je vragen je feedback daarover dan ook in het daarvoor bestemde topic te houden:

Bedankt!

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 10, 2022

@Thomas als jullie het constructief aan zouden pakken, maar daar heeft het totaal geen schijn van. 

Ik zie liever gebruikers die probleemloos kunnen werken zonder geld uit te geven aan superwifipunten die jullie als workarounds verkopen voor het echte probleem, bandsteering
En die oplossing gaat juist met die die nieuwe firmware weer onklaar gemaakt worden omdat de issues met de bandsteering niet aangepakt worden. 

daarmee is de superwifi dus inderdaad een workaround.

dus nee ik geef gewoon dat advies om een eigen router aan te schaffen in dit topic. maar ook anderen met deze problematiek zal ik dat advies geven.

Juist omdat dat dus wel constructief is en wel degelijk de stabiliteit oplevert bij de gebruikers die ze eigenlijk van de KPN geleverde apparatuur hadden mogen verwachten.

Ik ben helemaal klaar met die houding van KPN, fix gewoon die shit in plaats van nog meer omwegen om de problemen heen aan te brengen en gebruikers onnodig op kosten te jagen, want dat is wat er nu gebeurt en dat noem ik verre van constructief

Daarbij is het een schande dat er geen bridge functionaliteit in de KPN modems zit. en dat alleen met als argument dat de KPN gebruikers te dom zouden zijn om zelf hun apparatuur in te stellen.

Nou KPN kan het duidelijk ook niet.

Geef gewoon de vrijheid in de modems, stop met aangepaste firmware en kap met het wiel opnieuw uitvinden. er zijn zat mesh oplossingen die eenvoudig op te zetten zijn, betaalbaar zijn en vooral: wel functioneren.