Skip to main content

Goedeavond,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met het internetprobleem wat me tijdens mijn vakantie bezig houdt. Sinds eind vorige week werkt het internet (en tv) niet meer. Op de Experiabox geeft hij wel aan een WAN-connectie te hebben. Op het tv-kastje is de EPG wel beschikbaar maar geeft hij geenĀ beeld en via zowel bedraad als draadloos internet op computers, laptops en telefoons wordt er niets geladen.

Alle lampjes branden groen op het aansluitingskastje in de meterkast en ook alle lampjes die moeten branden op de Experiabox (TV, Internet, Broadband, Wireless) branden.

Reeds geprobeerd: experiabox (v9) naar fabrieksinstellingen, aansluitingskastje in meterkast gereset,
andere kabel geprobeerd tussen aansluitingskastje en experiabox. Allen zonder resultaat.
ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹
tracert www.kpn.nl:

Tracing route to www.lb.kpn.com .145.7.170.7]
over a maximum of 30 hops:

Ā  1 Ā  Ā <1 ms Ā  Ā <1 ms Ā  Ā <1 ms Ā router.home m192.168.2.254]
Ā  2 Ā  Ā  3 ms Ā  Ā  1 ms Ā  Ā  1 ms Ā 195.190.228.157
Ā  3 Ā  Ā  * Ā  Ā  Ā  Ā * Ā  Ā  Ā  Ā * Ā  Ā  Request timed out.
Ā  4 Ā  Ā  * Ā  Ā  Ā  Ā * Ā  Ā  Ā  Ā * Ā  Ā  Request timed out.
Ā  5 Ā  Ā  4 ms Ā  Ā  4 ms Ā  Ā  4 ms Ā 145.54.145.39
Ā  6 Ā  Ā  * Ā  Ā  Ā  Ā 6 ms Ā  Ā  6 ms Ā nmint-nlams1-010-vl11.connectivity-services.nl  145.222.130.3]
Ā  7 Ā  Ā  * Ā  Ā  Ā  Ā * Ā  Ā  Ā  Ā * Ā  Ā  Request timed out.
Ā  8 Ā  Ā  6 ms Ā  Ā  6 ms Ā  Ā  6 ms Ā 145.222.130.26
Ā  9 Ā  Ā  * Ā  Ā  Ā  Ā * Ā  Ā  Ā  Ā * Ā  Ā  Request timed out.
Ā 10 Ā  Ā  5 ms Ā  Ā  5 ms Ā  Ā  5 ms Ā 145.222.100.17
Ā 11 Ā  Ā  6 ms Ā  Ā  6 ms Ā  Ā  6 ms Ā 145.222.100.36
Ā 12 Ā  Ā  6 ms Ā  Ā  7 ms Ā  Ā  6 ms Ā static.kpn.net 0145.7.169.5]
Ā 13 Ā  Ā  6 ms Ā  Ā  6 ms Ā  Ā  6 ms Ā static.kpn.net r145.7.170.7]


Ik snap niet waarom het niet werkt, is de Experiabox gewoon defect of ligt het misschien toch aan de KPN verbinding?

Met vriendelijke groet,

Yannick

Ik denk dat de snelste oplossing is dat je even belt met 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je je verhaal.


Hoi @yannickvrĀ . Welkom op het forum.

Ik zie dat er vanochtend een collega in het technische systeem heeft gekeken voor jou. Is het probleem ondertussen opgelost?

Zo niet, is alle info welkom wat er tot nu toe is geprobeerd.Ā 


Hoi Erwin,

Gisteren deed het internet het inderdaad zowaar weer na het resetten van het aansluitingskastje (stroom eraf en 30 sec later er weer op). 's Avonds werd het internet plots erg traag (0,1 mbit speedtest) en vandaag lijkt er weer helemaal geen verbinding gemaakt te worden.

Wederom Experiabox naar fabrieksinstellingen gezet en aansluitkastje gereset, maar hij krijgt nu helemaal geen WAN verbinding.


Hoi Yannick, ik heb net nog even gekeken en zie ook dat de lijn vandaag 15x weggevallen is. Wat mij betreft sturen we hier een monteur voor aan. Is er een tijdsvak dat jou het beste uit komt? Je kunt deze ook telefonisch inplannen (via 0800-0402) of via social media waar je volgens mij ook gesprek bent met een collega :)


Internet deed het vandaag nadat ik de aansluitkast een half uur van de stroom had gehaald weer. Via Twitter inderdaad toch een afspraak met een monteur geregeld om te kijken waarom de verbinding zo vaak niet werkt. Zal het resultaat hier morgen delen.

Ā 


Helemaal prima, we horen graag of het is opgelost als de monteur weer vertrokken is!Ā :slight_smile:


Hi @yannickvr, hoe is het gegaan met de monteur? Alles weer in orde nu?Ā Hoor het graagĀ :slight_smile:


Hoi Maja,Ā 

De monteur heeft het aansluitingskastje in de meterkast vervangen. Sindsdien geen problemen meer gehad. Het lijkt dus opgelost!Ā 

Ā 


Yes!! Dat is zeer goed nieuws, @yannickvrĀ Dank voor je bericht 🙂 Ik geef het door aan Maja.