Skip to main content

Beste,

Bericht ontvangen dat internet vanaf 25-8-2023 aangesloten kan worden.

Eerst eigen router (mikrotik) geinstalleerd, PPPoE-sessie tot stand gebracht. Helaas geen internet mogelijk. Publiek IP-adres was 172.16.*.*

Daarna ook de KPN Box 12 geprobeerd, helaas zelfde probleem en ip-adres.

Het lijkt er dus op dat sessie geen goed publiek IP krijgt.

KPN aangegeven dat er over 3 weken een monteur langs moet komen. Is dit echt een euvel wat niet op afstand ingeregeld kan worden?

Groeten Joost Lauwen

Hoi @jpclauwen . Welkom op het forum.

Klopt het dat jij nu al diensten hebt via koper?


Hoi @Erwin_ . Nee, aantal jaar geleden wel KPN Glas gehad. Overstap gemaakt naar Ziggo en nu weer terug naar KPN.


Ik blijf het vreemd vinden dat hiervoor een monteur langs moet komen. Want volgens mij zit de fout niet op locatie. Er is gewoon een sessie, alleen geen juist publiek IP.

Tevens staan er ook geen producten in MijnKPN, deze krijg ik ook niet handmatig toegevoegd.


Hmm. Als ik nu kijk is je abo gewoon volledig geleverd. Op glas.

En wat bedoel je met geen goed ip adres?  Kun je die Box12 aansluiten en die daarna een factory default geven? Dan even 15 minuten niks doen.
Daarna zou je, voor zover ik kan beoordelen gewoon diensten moeten hebben. (uiteraard eerst even bekabeld testen met een laptop of pc)


@Erwin_ Ja, sinds de opleverdatum is de LED glas ook actief of glaskastje, dus volgens mij is hij inderdaad wel actief.

Het publiek IP-adres wat ik krijg is 172.17.136.134, dit is volgens mij geen publiek IP-adres voor een KPN verbinding.

Box12 heb ik al gereset op moment dat ik met helpdesk aan de telefoon zat, maar blijf hetzelfde probleem houden.

Groeten Joost Lauwen


Het lijkt erop dat de verbinding toch online is gekomen. Momenteel heb ik zowel via Box12 als eigen router. 
Geen idee wat er is gebeurd, maar het werkt. Ik heb de afgelopen dagen wel de Box12 aangesloten gehad. 


Gelukkig maar. Ik zie ook geen monteur meer staan. Klopt dat?  (die is, als ik het hier zo bekijken ook niet meer nodig trouwens. Het abo is volledig opgeleverd)


Klopt. Die heb ik al geannuleerd inderdaad. 
Klantenservice gaf aan dat opleverdatum op 14 September staat, dus dat ik 2 maanden gratis internet heb tot abonnement ingaat 😅

Ik krijg ook een fixed adres als publiek, is dat normaal voor een particuliere verbinding?


Klopt. Die heb ik al geannuleerd inderdaad. 
Klantenservice gaf aan dat opleverdatum op 14 September staat, dus dat ik 2 maanden gratis internet heb tot abonnement ingaat 😅

Ik krijg ook een fixed adres als publiek, is dat normaal voor een particuliere verbinding?

Je krijgt bij KPN een IP adres dat in theorie dynamisch is maar in de praktijk statisch.

Met andere woorden:  Je houdt gedurende je hele abonnement hetzelfde IP adres maarrrr het is geen feature.  Dus we hebben het recht om die te veranderen. Dat komt incidenteel voor maar ik zie het zelden. 

 


Klantenservice gaf aan dat opleverdatum op 14 September staat, dus dat ik 2 maanden gratis internet heb tot abonnement ingaat 

 

Ik snap iets niet, @jpclauwen .   In jouw profiel staat een klantnummer. En een postcode + huisnummer.

Als ik daar op ga zoeken zie ik een abonnement dat al maanden loopt. Inclusief facturen over die hele periode.

Wat mis ik?  Kijk ik bij de verkeerde gegevens?


Hoi @Erwin_ Ik heb mijn profiel aangepast, had deze blijkbaar keer gebruikt voor thuisverbinding van een klant waar we systeembeheer doen. 
 

Is me niet eens opgevallen. 


Dan zaten we dus helemaal langs elkaar te werken :-)

Ik begrijp van jou dat er wel signaal op de lijn staat?  Dat is dan gunstig en inderdaad kosteloos.  

Je abonnement is nu ook niet actief. Dus het is puur een internet signaal, niet toegespitst op een individuele gebruiker. 

Op 15-9 zou ik, als ik jou was, een reset doen met de box12 (niet met eigen router).  Op die manier zou je je persoonlijke abo moeten kunnen installeren.

Als dit allemaal niet lukt, laat het mij weten!!


Dan zaten we dus helemaal langs elkaar te werken :-)

Ik begrijp van jou dat er wel signaal op de lijn staat?  Dat is dan gunstig en inderdaad kosteloos.  

Je abonnement is nu ook niet actief. Dus het is puur een internet signaal, niet toegespitst op een individuele gebruiker. 

Op 15-9 zou ik, als ik jou was, een reset doen met de box12 (niet met eigen router).  Op die manier zou je je persoonlijke abo moeten kunnen installeren.

Als dit allemaal niet lukt, laat het mij weten!!

 

Hi @Erwin_ 

Ik heb de box12 aangesloten en reset uitgevoerd, maar helaas wordt mijn abo nog niet weergegeven in de MijnKPN-app. Box12 zit nu +/- 2 dagen aangesloten.

 

Groeten Joost


Okay. Dus je hebt letterlijk die factory default uitgevoerd met de box aangesloten? Dus het reset knopje 10 seconden ingedrukt met een paperclip?

Zo ja, dan rest ons niks anders dan een monteur te laten komen.  


Klopt. 2 dagen geleden met reset-knop gedaan en gisterenavond nog een keer via de webinterface van de modem.


@jpclauwen .  Inplannen lukt me niet. Dus ik heb een ticket aangemaakt.  Hierin vraag ik of ze contact met jou willen zoeken. 

In de meeste gevallen draait dit uit op een monteursbezoek.  

Binnen 3 werkdagen zou je gebeld moeten worden. Zo niet, laat het mij even weten. 


@Erwin_ Bedankt!

Ik houd je op de hoogte!


@Erwin_ 

Monteur langs geweest. Het bleek dat we aangesloten zaten op een verkeerde lijn. Wel internet dus, maar niet op de goede lijn.

Aangepast en nu moet de verbinding ook actief worden in MijnKPN, etc.


@jpclauwen .  Ik check het net maar de order is nog niet op 'gereed’ gesprongen.

Heeft de monteur ook nog een harde reset gedaan van jouw modem?


@Erwin_ Geen idee. Ik heb dat vanochtend zelf nog even een keer gedaan. Omdat er nog niks actiefs te zien was in MijnKPN. 


Helaas tot nu toe nog steeds geen gegevens te zien via MijnKPN. Status is nog steeds onveranderd.

Ook krijg ik de TV+-app op mijn smartTV niet aangemeld, omdat ik schijnbaar niet in een KPN-netwerk zit.

Ziggo heeft ondertussen al laten weten dat diensten worden opgezegd en apparatuur kan worden teruggestuurd.

Aanstaande Vrijdag komt er ook weer monteur langs omdat glasvezelaansluiting wat beschadiging heeft en hersteld moet worden, maar heeft geen effect op huidige verbinding.

 


Helaas tot nu toe nog steeds geen gegevens te zien via MijnKPN. Status is nog steeds onveranderd.

Ook krijg ik de TV+-app op mijn smartTV niet aangemeld, omdat ik schijnbaar niet in een KPN-netwerk zit.

Ziggo heeft ondertussen al laten weten dat diensten worden opgezegd en apparatuur kan worden teruggestuurd.

Aanstaande Vrijdag komt er ook weer monteur langs omdat glasvezelaansluiting wat beschadiging heeft en hersteld moet worden, maar heeft geen effect op huidige verbinding.

 

Vertel die monteur dat je modem nog niet succesvol is gekoppeld aan jouw profiel.  Zij hebben een aanmeld tool als het met een factory default niet lukt. 


Helaas tot nu toe nog steeds geen gegevens te zien via MijnKPN. Status is nog steeds onveranderd.

Ook krijg ik de TV+-app op mijn smartTV niet aangemeld, omdat ik schijnbaar niet in een KPN-netwerk zit.

Ziggo heeft ondertussen al laten weten dat diensten worden opgezegd en apparatuur kan worden teruggestuurd.

Aanstaande Vrijdag komt er ook weer monteur langs omdat glasvezelaansluiting wat beschadiging heeft en hersteld moet worden, maar heeft geen effect op huidige verbinding.

 

Vertel die monteur dat je modem nog niet succesvol is gekoppeld aan jouw profiel.  Zij hebben een aanmeld tool als het met een factory default niet lukt. 

Het was een monteur van KPN NetwerkNL voor herstel van fiberaansluiting. Deze had geen mogelijk om de verbinding aan te melden. 🤔

Moet er dan weer een monteur langskomen om dit te doen? 😓


Hangt die box12 er nog tussen? Of is dit je eigen router?

Zou je anders nog een factory default met de box12 willen proberen? (En dan fysiek met het reset gaatje)

Als dat de boel niet activeert moet er iig een ticket aangemaakt worden. Soms kan een handige harry het van afstand maar meestal draait het dan uit op een monteur. 


Laat me de uitkomst weten en als het nodig is maak ik dat ticket voor je aan.


Reageer