Skip to main content

Beste,

Bericht ontvangen dat internet vanaf 25-8-2023 aangesloten kan worden.

Eerst eigen router (mikrotik) geinstalleerd, PPPoE-sessie tot stand gebracht. Helaas geen internet mogelijk. Publiek IP-adres was 172.16.*.*

Daarna ook de KPN Box 12 geprobeerd, helaas zelfde probleem en ip-adres.

Het lijkt er dus op dat sessie geen goed publiek IP krijgt.

KPN aangegeven dat er over 3 weken een monteur langs moet komen. Is dit echt een euvel wat niet op afstand ingeregeld kan worden?

Groeten Joost Lauwen

Laat me de uitkomst weten en als het nodig is maak ik dat ticket voor je aan.

Wederom gereset, zonder effect.


Monteur is weer langs geweest. Na 5 minuten stond hij weer buiten. Lijn bleek in orde te zijn. Hij zou nog even in de wijkcentrale gaan kijken en daarna doorgeven (aan back-Office?) dat de lijn goed opgeleverd is.

Ben benieuwd of het nu gaat werken 😅


Dat vrees ik van niet, @jpclauwen .  Ik krijg ook de indruk dat die laatste monteur niet van ons (de provider) was maar van KPNNetwerk. Klopt dat?


Dat zou best eens kunnen inderdaad. Ik was er zelf niet bij toen hij langs kwam. Maar normaal gesproken krijg je bij KPN ook afspraakbevestiging volgens mij. 


Het aanmaken van een ticket/update is gelukt.

Het ticket wordt binnen 3 werkdagen opgepakt. Mocht het nodig zijn, dan wordt er telefonisch contact gezocht met de klant.

 

Zoals je ziet heb ik een ticket aangemaakt, @jpclauwen .  Misschien kan de backoffice het op afstand oplossen. Zo niet, gaan ze jou bellen om een monteursafspraak te maken. 


Ja. Ik heb vanochtend ook nog een keer gebeld. Ze gaan proberen om het remote op te lossen. Ik ben benieuwd.


Reageer