Skip to main content
Hi! Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Als ik mijn laptop verbonden heb met de wifi, staat erbij dat ik geen internet toegang heb. Als ik dan mijn internet browser open, doet deze het soms wel en soms niet en bij het proberen te downloaden van iets blijft dit op 0 mbps staan. Mijn laptop zelf heeft geen internetkabel aansluiting, maar die van mijn vriend wel en dmv de kabel aan te sluiten, werkt het internet wel normaal. Heb de router uit (paar minuten) en aan gezet, maar dit heeft niet geholpen. Heb ook geprobeerd te kijken via de kpn site naar een probleem in de wifi waarbij ik verbonden moest zijn met de wifi, maar toen werd de wifi niet eens gevonden terwijl die wel verbonden was. Dus zowel op mijn telefoon als laptop pakt hij de wifi niet. Wie kan mij helpen?
Hoi Zoeisabelx, welkom hier.



Werkt de laptop van je vriend wel goed via WiFi? Ik vraag dit puur om te achterhalen of het aan een instelling van jouw laptop ligt of aan de verbinding in het algemeen. Is dit een Windows laptop? (je eigen) Zo ja, welke versie? 7 of 10? Werkt WiFi verder wel goed op andere apparaten zoals smartphones of tablets?



Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?


Ik heb een vpn programma altijd aanstaan en ben erachter gekomen wanneer deze niet aanstaat de wifi het wel gewoon doet en wanneer deze aanstaat dat de wifi het niet doet. Kan dat komen daardoor of zeg ik nu iets heel raars?



Voor de rest werkt de wifi wel gewoon goed op andere apparaten, ik heb zelf windows 10!
Dit zou dan wel aan de VPN of modem kunnen liggen. Zou je alsnog je gegevens willen invullen? Dan kan ik dit voor je nakijken.


Ja dat ga ik doen, ik ben zondag pas weer thuis dus dat zal ik dan doen, dankjewel!
Update: privébericht van Zoei gehad dat alles nu goed werkt na een herstart.